Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 607  (Luettu 67902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: Käyttökokemukset - 607
« Vastaus #15 : 17.10.2019, 12:13:10 »
Malli            607
- Kori            Sedan
- Vm.            2005
- Varust.       Exlusive /AMVAR alusta/ vain kattoluukku ja peruutuskamera puuttuu.
- Polttoa.      Be
- Vaiht.         AM6 automaatti
- Moottori     V6 ES9 J4S
- Kokemus    170tkm / 3 vuotta
- Ajomäärä    275000 km itse ajanu 175tkm

Pos:
Tehokas, moottori ja vaihdelaatikko erinomainen yhdistelmä. Kuljee hyvin ja kiihtyy hyvin. 150km/h huoleton matkanopeus motarilla ja kulkee yli 200km/h helposti. Erinoimainen matka auto kun nopeus nousee yli 70km/h. Ehkä yksi parhaimmista. Eli hyvä ajaa kuivalla ja varauksin liukkaalla
Alustan osat varsin tukevia ja kestävät paremmin, kuin monet muut merkit, ei narise helat, eikä ruostu tukivarret puhki, ei katkea jouset
Erinomainen ergonomia ja säädettävyys. Sisätilat hyvät pääosin (- takapaksin korkeus, mutta selkänoja kaatuu, millä saa lisää tilaa.)
Varsin tyylikäs ajoneuvo joka suunnasta
Keskimääräistä hiljaisempi oikeilla renkailla
Tässä mallissa kattava varustelu, ja kaikki toimii edelleen, ei ongelmia. Tähän pieni varaus alustan suhteen, mutta ne ovat vain häiriöitä.
Sisustusmateriaalit kestävät hyvin kulutusta, nahkajakkarat hyvin ryhdissään ja ehjät.
Ulkokuori ruostuu huonosti ja maali pysyy varsin hyvin kiinni, eikä lohkea kiveniskemistä
Hyvät ksenonit, eikä muutenkaan pala polttimoita, pl. parkit ja rekisterikilven valot, mutta nuo kun korvaa CAN-LEDeillä, niin ei tule enään ongelmia. 100W H1 pitkiksi, niin johan näkee.
Pyöränlaakereiden vaihto on normaalia, jos irtoavat normaalisti.
Halpa hankkia.

Neg:
Hiukan liian matala, tulee vastaan jo renkaiden vaihdossa tai pakittaessa vetokoukku ottaa kiinni, jos luiskaa alaspäin.
4-6 sylinterien tulpat ja puolat työläät vaihtaa
Venttiilien kannet hönkivät öljyä => pystyy korjaamaan
VVT-venttiilit poksahtelevat tiivisteistään ja ruiskuttavat öljyä => pystyy korjaamaan tai voi vaihtaa venttiilin. Ongelma on vain tiivisteessä.
Automaattiin pitää vaihtaa öljyt, vaikka huoltokirja muuta väittäisi.  =>Öljynvaihto osittain helppo, mutta huuhteluvaihto ei onnistu kotikonstein.
BSM-yksikkö hajoaa, mutta 500€ saa uuden, helppo vaihtaa
Jakohihnan vaihto on työläs ja osin hankala kaikkine temppuineen. Tilaa on vähän.
Laturin vaihto on järkyttävän hankala
Termostaatin vaihto on järkyttävän hankala
Vesipumpun vaihto on aivan tolkuton homma jakohihnan takia
Jarrujen osia ja muitakin saa huonosti ja maksaa järjettömiä, tosin ulkomailta saa ja murto-osalla suomen hinnoista, mutta vaatii aikaa.
Öljypohjan tiiviste pettää => pystyy korjaamaan, mutta voisi olla helpompikin
4-pyöräsuuntaus ei onnistu normaalissa rengasliikkeessä, kuin avustettuna. Takarenkaiden vajavainen säätö tekee autosta mahdottoman ajettavan liukkaalla.
Pohjamuovi ja sen kiinnitykset on surkeat
Monessa kohtaa on poikkeavia avainvälejä suhteessa kierteeseen, johtuu siitä, ettei normaali pultin kanta mahdu tilaan.
Suspension faulty häiriöt, jotka ei tarkoita mitään

Eli kuten negaatioista voi päätellä, huollan ja korjaan autoni itse. DIY-henkilölle suosittelisin jotain muuta, kuin 607, paitsi jos haasteet ei pelota tai lähinnä turhauta. Korjaamolle jos vie, niin silloin nämä ei haittaa, mutta säästöpossu menettää henkensä ja ka. autoasentaja tuskin kohtuulisessa ajassa pystyy kaikkea kunnolla tekemään, eli tulee todella kalliiksi teettää nämä hommat. Erityisesti moottori on haastava se on koottu ilmassa ja pudotettu tilaansa. Osien saatavuus on huono, eli kun Koivunen Oy:n tukkuliikkeestä ei löydy, niin et saa mistään kivijalka myymälästä. Merkkiliikkeet tilaavat ulkomailta, kun hyllyssä ei ole mitään ja tuo maksaa ja kestää helposti liki kuukauden. Esim jarrujen liukutapit 108€/satula => netistä n. 15€ postikuluineen ja pitää tietää, että esim. MB Citan käyttää samoja osia. On hyvä olla PP2000 tai vast., jolla voi vikakoodeja lueskella. Oikeastaan merkkikohtainen diagnostiikka ohjelma on välttämätön DIY-henkiselle taistelijalle.

Ei voi enään suositella oikeastaan kenellekkään, muuten kuin harrasteajoneuvoksi tai sen henkiseksi.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-