Kirjoittaja Aihe: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)  (Luettu 95716 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #435 : 02.03.2015, 14:31:00 »
Eikö tuohon THP-koneeseen ole saatavilla laadukkaampia jakopään osia, kuin mitä ovat alkuperäiset? Laatu vaikuttaa olevan kehno ainakin ketjun osalta, kun jo muutaman kymppitonnin ajosuoritteella on havaittu liikaa venymistä. Joissakin ketjukoneissa ketjun vaihtotarve vasta noin 200-250tkm, eikä aina silloinkaan välttämätöntä vaihtotarvetta, jos vaan viitsii kuunnella lievää "rapinaa".
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

antsu

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #436 : 02.03.2015, 14:45:07 »
Päätellen siitä, että VAG palasi takaisin hihnaan, ei kunnon ketjuja ole halvalla saatavissa ja voi olla, ettei nykyisen ketjun tilaan mahdu tuhtimpaa ketjuakaan.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #437 : 02.03.2015, 16:08:19 »
Olikos tuo Tunap käsittely sellainen että rojut ajetaan koneeseen?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #438 : 02.03.2015, 19:01:51 »
^Ei suinkaan.  Tuoosa videossa ei näy miten torvella imetään samalla jauheet pöynimurin sisuksiin.
  https://www.youtube.com/watch?v=hHOK7nzt5YE

antsu

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #439 : 02.03.2015, 19:29:22 »
Jotenkin nyt tuntuu, että maailman pelastamisessa mennään ahteri edellä puuhun :o

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #440 : 02.03.2015, 22:00:20 »
Päätellen siitä, että VAG palasi takaisin hihnaan, ei kunnon ketjuja ole halvalla saatavissa ja voi olla, ettei nykyisen ketjun tilaan mahdu tuhtimpaa ketjuakaan.

Hihna ratkaisuna on valmistajalle merkittävästi edullisempi, kuin ketjujakopää.

Se on se syy. Kunnollisia ketjuja on 'maailma täynnä', mutta kun pitää saada halvalla - niin silloin saa halvan, pehmeästä perusteräksestä prssätyt ketjulenkit jne.

Tila ei ole sekään ongelma, normi simplex ketjun tilalle, mahtuu kyllä muutaman pakan levyinen silent chain tyyppinen ketjukin.

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #441 : 02.03.2015, 22:03:32 »
Jotenkin nyt tuntuu, että maailman pelastamisessa mennään ahteri edellä puuhun :o

Niinpä tehdään. Regulaattorit sääntöjensä kanssa myös 'ihan hukassa'. Pitäisi määrätä ajoneuvoluokille maksimipaino ja lähteä sitäkautta 'säätämään' polttoaineen kulutusta. Nyt on luokkaa kymmenen-viisitoista vuotta saatu 'normi kulutukset' alas, mutta käytännön tilanteissa jäädään pahasti jälkeen, koska vaunujen massat ovat kasvaneet.

antsu

  • Vieras
Vs: 308 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
« Vastaus #442 : 02.03.2015, 22:37:54 »
Jatkossa siis öljynvaihto ja imuventtiilien pähkinänkuoripuhallus 20 000 km välein.  https://www.youtube.com/watch?v=ONp6gQXpyKU