Kirjoittaja Aihe: 407 - Pyöränkulmat  (Luettu 8868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #15 : 23.06.2014, 22:55:58 »
Puhtaasti esteettisistä syistä, ettei tuo näyttäisi enää peltiseltä hauelta, jossa on pilttipurkinkansista tehdyt pyörät alla ja jota lapset vetää hiekkalaatikolla perässään  ;D
Makuasioita sano ajokoira ku palliansa nuoli ::)

Vakiokorkeuksinen puunkaatokiila vaan näyttää mun silmään niin järkyttävältä kiikkulaudalta, mitään ajo-ominaisuuksiahan tuolla ei paranneta, mutta ne kyllä pystyy säilyttää ihan omaan makuun hyvänä kun asiat tekee oikealla lailla. Vähän niinkuin sen takia koitin kyselläkkin, olisko jollain jo kokemusta, ettei kaikkea tartte kokeilemalla tehdä  :)
Ajolleen tuo ei ole madaltamisen jälkeen alkuperäiseen verrattuna yhtään sen uraherkempi tai mitään, suoraan kulkee eikä vetele yhtään sen kummemmin.  korkeus riittää kyllä kanttareiden ylitykseen jne. Jos oikein hemmetin kovalla notkoselällä oleva hiekkatie on niin pitää vähän mennä toista laitaa ja nelipilarille ajaessa pitää laittaa lankkua väliin. Mutta en nyt ole ajatellut kovin usein sitä nosturilla seisottaa  ;D
Mutta juu, nyt meni jo vähän ohi aiheen, anteeksi siitä. Kiitoksia noista opeista, täytyy katsoa mitä olisi tehtävissä.

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #16 : 04.05.2019, 17:31:26 »
Löytyisikö joltakin tietoa pyöränkulmien mittauksessa/säädössä tarvittavista alasveto arvoista ja mittauspisteistä?
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #17 : 04.05.2019, 17:41:05 »
Tuosta vinkkiä. Alasvetoa ei tarvitse.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #18 : 04.05.2019, 18:23:17 »
Kiitos! Mittaillaanpa tämän avulla.  :D
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #19 : 07.01.2021, 10:11:32 »
Auto: 2008 407 SW 2,7 HDi

Käytin joululomalla auton nelipyöräsuuntauksessa. Apparin etukulman camber on asteen verran pielessä, joten onko hyviä ideoita mitä tehdä. Kuskinpuoli oli -0°29" (täydellisesti kohdillaan) ja apparin puoli -1°49". Apparin puolelta syö myös sisäreunan kankaille todella nopeasti. Muutoin pyöränkulmat ja kulkukulmat ovat "täydelliset".

Etupään kaikki nivelet ja alapuslat ovat uusittu.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #20 : 07.01.2021, 18:29:26 »
Onko alapuolisen kolmiotukivarren puslia uusittu? (Etenkin keskikohdalla oleva!) Entä olkavarren yläpäässä olevat puslat? Ne kaikki ainakin vaikuttavat camberiin.
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #21 : 07.01.2021, 19:18:24 »
Ehkä romikselta vähän ajetusta kannattaisin vaihtaa tolppa kokonaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #22 : 20.01.2021, 11:58:25 »
Onko alapuolisen kolmiotukivarren puslia uusittu? (Etenkin keskikohdalla oleva!) Entä olkavarren yläpäässä olevat puslat? Ne kaikki ainakin vaikuttavat camberiin.
Apparin puolelle on jossain vaiheessa vaihdettu alatukivarsi. Puslat näyttivät silmämääräisesti tuoreilta ja ok-kuntoisilta vrt kuskin puoli. Tolpan yläpään puslat näyttivät myös silmämääräisesti hyviltä, kun käytin tolpan irrallaan, kun uusin alapuslan, kääntölaakerin ja pallon.

Ehkä romikselta vähän ajetusta kannattaisin vaihtaa tolppa kokonaan.
En muista vaihdoinko tähän vai edelliseen autoon tuon tolppa-osan.

Mietin vain, kun ymmärtääkseni apparin etukulma on jossain vaiheessa saanut pienen osuman, että voisiko vika olla navan alatapissa, johon laakeri tulee eli olisiko se tappi päässyt vääntymään. Pitäisi laskea paljonko asteen muutos camberissa vaikuttaa todelliseen sivusiirtymään.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Pyöränkulmat
« Vastaus #23 : 20.01.2021, 16:38:34 »
Jos etupää on saanut kolhuja osakseen, niin varmuuden asiasta saa vain viemällä auton johonkin koripajalle korin mittaukseen. Apurunko tai sen kiinnikkeet ovat saattaneet muuttaa hivenen paikkaansa. Toisaalta luulisi, että se näkyy myös auton toisella puolella riippuen lähtötilanteesta ...
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ