Kiitos teille; SamiK & ArtoR.
Juuri vastaavia kommentteja kaipailinkin. Elikkä mitä lämpöjä muiden masiinat tuottavat. Kyseessähän mulla ei toki ollut sisätilan viihtyvyys,vaan mikä mahtaisi olla ko.moottorille, sen optimaaliseksi tarkoitettu lämpötila. Ilmeisestikin sitten tuo 80 ast.
Nähtävästi elektr.termari säädetty noille asteille, sillä näitähän autoja menee aivan eri määriä, tuonne eteläeurooppaan, sekä kaikkiin afrikan kuumiin maihin. Siellä aikoinaan paljonkin työkseni liikkuneena PSA,n vehkeitä valtoimenaan havainnut. Oma mieltymykseni tälle pienelle myllylle olisi ehkä ollut noin 85-86 ast. jossa toki elektr.termari,sekä elektr.säätöinen vesipumppu huolehtisi,sinne punaiselta alueelta pois pysymisen. Jokatapauksessa olen tuon keulamaskin yläosasuojan lisäksi, tilannut myös maskin alasuojan, jota olisi aikomus kokeilla. Uskoakseni siitä ei pitäisi ainakaan haittaa oleman.?
Omakohtaiset moottoritietämykseni rajoittuvat, tuonne 1964 ajan 8000 hv,n jotakuinkin omakotitalon korkuiseen 2-tahti dieseliin. Tuolloin tarkkailtiin erittäinkin pikkutarkasti lämpötiloja. Tämä toki poikkeaa aiheesta, eikä liity mitenkään ed,mainittuun.