Kirjoittaja Aihe: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi  (Luettu 2941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TMS

  • Vieras
607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« : 23.06.2009, 10:14:34 »
Auto: 2005 607 2,2 HDi.

Mistä löytyy jäähdyttäjän puhaltimen anturi(t) hönkii välillä koko ajan vaikkei kone edes ole käyntilämpöinen? Ja a/c ei siis ole päällä, silloinhan puhallin toimii koko ajan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« Vastaus #1 : 23.06.2009, 19:17:34 »
Jos tuo 2.2 HDi toimii edes vähän niin kuin 2.0 HDi niin Flektiä ohjaa ECU, eikä flektille ole omaa anturia kuten vanhemmissa härveleissä. Toki se pitää huomata että FAP autoissa flekti voi jäädä päälle ajon jälkeen jopa 10 minuutin ajaksi jos hiukkasten poltto on juuri tehty. Tämä tosin edellyttäisi sitä että moottori olisi käyntilämpöinen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

TMS

  • Vieras
Vs: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« Vastaus #2 : 24.06.2009, 08:11:09 »
Ei puhallin ole mielestäni koskaan jäänyt päälle ajon jälkeen, vaan pysähtynyt kun moottori on sammutettu. Käynnistynyt se on usein kun kone on vielä alilämpöinen ja ilmastointi ei ole edes kytketty? Jos ECU ohjaa flektiä, voiko vikaa edes korjata? Huom! Vika ei ole jatkuva vaan esiintyy silloin tällöin.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« Vastaus #3 : 24.06.2009, 08:23:20 »
Jos tuo 2.2 HDi toimii edes vähän niin kuin 2.0 HDi niin Flektiä ohjaa ECU, eikä flektille ole omaa anturia kuten vanhemmissa härveleissä. Toki se pitää huomata että FAP autoissa flekti voi jäädä päälle ajon jälkeen jopa 10 minuutin ajaksi jos hiukkasten poltto on juuri tehty. Tämä tosin edellyttäisi sitä että moottori olisi käyntilämpöinen.


Eiköhän siellä ole anturi, joka antaa tietoa ECU:lle moottorin lämpötilasta ja joka taas ohjaa flektin toimintaa annettujen lämpötila-arvojen mukaan. En tunne tarkemmin noiden uudempien juttuja, mutta käsittääkseni noin sen täytyy olla.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« Vastaus #4 : 24.06.2009, 18:56:33 »
Joo, juuri näin, tosin se anturi on se yksi ja sama anturi joka kerto ECU:lle moottorin lämpötilan. Erillistä Flektin anturia ei ole kuten vanhemmissa oli.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2015, 10:48:44 kirjoittanut cone »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« Vastaus #5 : 25.06.2009, 19:16:48 »
Eli? Onko vikaa lähdettävä etsimään siitä yhteisestä lämpötila anturista vai mistä? Moottorin (veden) lämpötilallehan on oma ja moottorin öljyn lämpötilalle toinen mittari ja ymmärrettävästi anturitkin.

No mun mielestä kannattaisi selvittää lähteekö ECU:lta käsky käynnistää puhallin vai hirttääkö vaan releiden kärjet? Eli jos ECU ohjaa flektin päälle vajaa lämpöisenä on vika ECU / Anturit / johdot. Jos taas ei niin releet / johdot.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2010, 12:37:00 kirjoittanut Tonilind »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 607 - Jäähdyttimen puhaltimen anturi
« Vastaus #6 : 25.06.2009, 20:09:17 »
Voisi olla yksinkertaisinta käydä ensin testerissä ja jos herjaisi jotain vikaa, niin olisi paljon helpompi tutkia homma. Jos lämpötilan anturissa olis jotain vikaa, se pitäisi näkyä testissä.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,