Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmastointilaitteen liitin  (Luettu 3627 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pratkahiiri

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmastointilaitteen liitin
« Vastaus #15 : 07.12.2010, 00:47:39 »
Hyvä juttu kun annoitte minulle noin paljon tietoa asiasta.

Yritin korjauttaa tota putkea eräässä ei merkkiliikkeessä. Ne eivät kuitenkaan saaneet putkea hankittua maahantuojalta, maahantuoja väitti että sitä ei ole tehtaallakaan. Korjaamo epäili että ne eivät vain halua myydä sitä kilpailijalle ja kehoittivat ostamaan itse osan tiskiltä yksityishenkilönä.

Kun en vielä saanut noita loppuja neuvojanne avasin rintapellin liitoksen, mutta se ei auta koska putket, meno ja paluu, ovat yhteisessä laipassa kiinni, eikä niitä ole siten mahdollista irroittaa parina - liian pitkät ja mutkia liikaa. Huomenna on uusi päivä ja yritän avata liitoksen neuvojenne mukaisesti. On kaksi asiaa maahantuojalle toi putki ja öljynpaineen anturi. Ajattelin korjata molemmat viat kun jouduin purkamaan keulaa aika tavalla. Toivottavasti toi paineongelma on vain anturissa, mutta ei puhuta siitä tässä aiheessa, kun sille on oma aiheensa.

Kun tuon putken saan vaihdettua niin onko syytä vaihtaa mitään muita osia ennenkuin vie järjestelmän täyttöön. Onko joku osa sellainen että vaihdetaan aina kun ilma pääsee sinne, kuivain tai joku? En tunne tätä tekniikkaa.

On muutoin ensimmäinen kerta kun kyselen itse neuvoja täällä ja on hienoa nähdä että niitä todellakin saa täältä. Tästä kokemuksesta viisastuneena seuraavalla kerralla kyselen ennenkuin avaan, niin pääsen paljon vähemmällä ja voimasanojakin säästyy.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmastointilaitteen liitin
« Vastaus #16 : 07.12.2010, 04:02:57 »
Kuivain (6455 AH tarkista osanumero!) sinne kannattaa vaihtaa, mutta vasta kun viet järjestelmän täytettäväksi. Etumaskin yläpuolella oikealla oleva ritilä ja ilmanohjain irroitettava. Kuivaimen sukutulppa Torx T70 avain.