Kirjoittaja Aihe: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)  (Luettu 76659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #30 : 04.08.2010, 15:08:09 »
Pitäs poltto onnistua 110km/h nopeudessa ihan ok jos kaikki on kunnossa. Polttoväli on varmaan luokkaa 400-600km.
Peugeot 3008 hybrid

hannes

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #31 : 04.08.2010, 18:27:58 »
Tuolla citikkapuolella näyttää olevan samat ongelmat tapeetilla. Yhteistä heidän kanssaan, että mitään yhtä selkeää ratkaisua ei löydy.

Kun vika jotenkin liittyy polttoaineen palamiseen, niin tuli mieleen polttoaineen laatu. Nykyään taidetaan lisätä jos jonkinlaista "bio"ainetta löpöönkin. Eli olisko siinä jotain?

tth

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #32 : 04.08.2010, 20:12:55 »
En tiedä miten paljon täällä lisätään 1. sukupolven biodieseliä, ns. FAMEa dieselin sekaan. Käsittääkseni ei kovin suurissa määrin. EN590 direktiivi sen kyllä sallii max. 7% pitoisuutena. Nesteen käyttämä, omaa kehitelmää oleva NExBTL ei ainakaan pahenna tilannetta. Se tuottaa palaessaan vähemmän hiukkasia, joten hiukkaspolttoväli vain pidentyy. Tosin määrät normi pumppudieselin seassa ovat niin pieniä ja vieläpä riippuvat markkinatilanteesta ja tarpeesta täyttää biopolttoainedirektiivi, jota tasapainoillaan bensan ja dieselin välillä, että sillä ei käytännössä ole merkitystä polttovälin pituuteen.

Vika ei niinkään liity polttoaineen palamiseen, vaan hiukkassuodattimen kykyyn polttaa siihen varastoituneita hiukkasia, joka taas vaatii reilusti enemmän lämpöä kuin normaali palotapahtuma tuottaa. Tätä kompensoidaan polttovaiheen aikana myöhäisemmällä ruiskutusajoituksella sekä jälkiruiskutuksella jotka molemmat nostavat pakokaasujen lämpötilaa, sekä PSA:n autoissa käyttämällä lisäainetta alentamaan palotapahtumaan vaadittavaa lämpötilaa.

hannes

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #33 : 05.08.2010, 11:31:09 »
Jos olen oikein foorumilaisten ajatukset ymmärtänyt, niin hiukkaspolton aikana olis hyvä moottorin olla lämmin ja kierrosten korkealla.

No, mistäs sitten tietää hiukkaspolton olevan tulossa tai jo käynnissä?

Ei oikein varmuuden vuoksi viitsisi pitää kierroksia paljoa parhaan kierrosalueen (suurimman vääntömomentin alueen) yläpuolella. Toinen kysymys on cruisen käyttö. Se pitää kierrokset aika kevyenä ja varmaan juuri ehkä p-aineen kulutuksen suhteen optimialueella. Olleeko liian alhaisella alueella - cruise pois käytöstä.

hannes

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #34 : 11.08.2010, 08:07:17 »
Vielä raportoin oman vikailmoitukseni osalta. Kävin Tampereen Automaassa ja siellä todettiin konehuoneen puolella kuskin kohdalla olevan sulakerasian olevan rikki; joku juotosvika. Meni vaihtoon ja samalla vaihdettin vasemman lahivalon polttimo. Takuuseen meni eikä polttimon vaihtokaan maksanut mitään. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Että semmoista.

hdim

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #35 : 11.10.2010, 08:49:08 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi (porrasperä).

Autossani, on jo pitkään esiintynyt melko raju nykiminen hiukkaspolton yhteydessä. Vakionopeussäädin ei pysy päällä ja matalilla kierroksilla ajaminen on tuskallista. Vikakoodeja ei tule. Neuvoja?

irspe

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #36 : 05.11.2010, 12:49:04 »
Auto: 2004 407 1,6 HDi (175 000 km).

Täältä löytyy kanssa  "Depollution system faulty". Molemmilla kerroilla kun varoitus on ilmestynyt ruutuun olen kääntynyt isommalle tielle ja ruvennut kiihdyttämään. Ensimmäisellä kerralla varoitus katosi kun auto "lepäsi" yön yli ja nyt toivon samaa. Vikojen välissä ajettu n.500km ja vikojen ilmestymis hetkellä tankissa ollut n.1/4 löpöä. Kylmä ja kostea ilma on myös ollut yhteisenä tekijänä tilanteissa. Ajamiseen viat eivät ole vaikuttaneet mitenkään, mutta hetkeä ennen kuin ilmoitus ilmestyy niin auto nykäisee.

Onko kenelläkään muulla ollut samankaltaisia ongelmia ja millä olisi korjaantunut? Merkkiliikkeeseen autoa olen varmasti viemässä, mutta vähän tietäisi taustoja ettei paljoa ylimääräisiä osia vaihdeltaisi.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #37 : 05.11.2010, 12:57:50 »
Tarkista hehkut, lisäaine jne.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

wekkuli 33

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #38 : 07.11.2010, 12:26:50 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi 136 FAP Executive (219 000 km).

Moi

Onko käsitystä suuttimen hinnasta kellään?

Auto rupes alkuviikolla herjaamaan depollution system faulty, speed control system faulty, ja 2000 km sitten lisätystä Eolysistä huolimatta partcle filter additive level too low (herja ei hävinnyt lisäaineen lisäyksessä, sanoivat, että häviää, kun seuraavan kerran polttaa suotimessa...).

Torstaina pesin FAP: in, mutta mikään herjoista ei poistunut. Samaan aikaan, kun herjat alkoivat rupesi kone käymään kolmella sylinterillä...

Perjantaina kävin paikallisessa Pösöliikkeessä luetuttamassa vikamuistin: ruiskutussuutin nro 3 epäkunnossa. Tiistaina voi puhelimitse kysyä aikataulusta, eli milloin osan saa. Niin ja auto jäi sinne. Kenelläkään tietoa toimitusajasta tai hinnasta? Unohin kysyä hintaa.

Vesku

powerpeugeot

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #39 : 07.11.2010, 14:17:15 »
Nollattiinko laskuri kun lisäaine täytettiin?

wekkuli 33

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #40 : 07.11.2010, 16:18:01 »
Moi

Kyllä se huoltoneuvoja sanoi niin...

wekkuli 33

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #41 : 11.11.2010, 20:46:23 »
DoDIIH

Suutin 361 €
Tiiviste ja suojus muutama €
Työ 73 €
Pientarvikelisä 14,jotain €
Yhteensä 451,77 €
En kyllä pysty ymmärtämään pientarvikelisää, koska erittelyssä oli mielestäni tarvittavat palaset mukana...

Muut herjat hävis, mutta "particle filter additive level too low" on edelleen voimissaan.  Huollossa sanovat, että polttoväli on noin 800 km ja heräte poltolle tulee paine-erosta ( putki katalysaattorin kupeessa/ putki hiukkasloukun jälkeen).
Taisin palata lähtöruutuun, koska FAPin pesemällä toivottavasti saatoin paine-eron melko pieneksi...
Tajusin suuttimen vaihdon jälkeen, että moottori oli jo jonkin aikaa hieman pätkinyt 1500-2000 kierroksilla, eli suutin lienee tehnyt hiljaista kuolemaa jo jonkin aikaa, nyintää esiintynyt ainakin eolys täytöstä lähtien.
Nollasin trippi kakkosen, ja alan uudestaan odotelle sen 800 km kulumista,jotta poltto käynnistyisi, ja herja katoaisi... :-\

Vesku

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #42 : 11.11.2010, 22:06:13 »
Itsellä katosi heti eolysin täytön jälkeen tuo additive herja.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #43 : 11.11.2010, 22:07:33 »
Ei taida polttoväli olla 800km... Meillä 1.6 hdi polttelee ajoista riippuen 300-600km välein. Seuraile hetkellistä kulutusta. Esim. ajat 90km/h ja kulutus jotain 4 litran luokkaa, niin ku poltto menee päälle, niin kulutus nousee johonkin lähelle 6-7 litraan. Sitten vaan kenkää -> vaikka pienempää silmään ja kierrokset mielellään yli 3000 rpm n.5-7km. Mitä kuumempi, niin sen parempi.
Peugeot 3008 hybrid

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 407 - Virheilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #44 : 12.11.2010, 13:32:21 »
En edelleenkään koskaan ole huomannut eroa hetkellisessä kulutuksessa omalla autollani, Peugeot 308 SW 2.0 Hdi 136 GT. FAP taitaa toimia koska ei pakoputkesta mitään ulos tule paitse korkeintaan aamuisin hetken vesihöyryä. Pitäisikö tuo näkyä joka autossa kulutuksen nousuna?