Kirjoittaja Aihe: 407 - Sammuilee eikä käynnisty (vikakoodit P0351 ja P0352)  (Luettu 7580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

frazeri

  • Vieras
Auto: 2004 407 2,0 (210 000 km).

Eli auto saattaa toimia hetken aikaa hyvin, kunnes se sammuu eikä lähde käyntiin, Tulee vikakoodit P0351, P0352.

Autoon on vaihdettu jo kaksi kertaa puolapaketti, eikä se ole auttanut nykyiseen tilanteeseen (motonet valoe). Ensimmäinen vaihdettu puola kesti ilman ongelmia n. 2000 km. Toisessa puolassa ei mitään havaittavaa vaikutusta ongelmaan vaihdon jälkeen. Joltakin foorumilta luin että saattaisi johtua jakopäästä ja ajoituksista. Vaihdatin jakopään ja ongelmat jatkuvat.

En aivan tarkkaan osaa noita vikakoodeja tulkita. Mutta huomioni kiinnittyy tuohon oikosulkuun positiiviseen sekä negatiiviseeen (avoin piiri) mitä pösön softa antoin vikakuvaukseksi. Onko kellään ollut vastaavaa ja millä tästä viasta pääsisi eroon?

Liiteenä kuvat pösön softasta ja vikakoodeista. Vikakoodeista ilmenee myös egr asentoventtiilin viasta. En tiedä vaikuttaako se tähän mitenkään. Kuvat on otettu ensimmäisen puolan vaihdon yhteydessä. Tämän jälkeen en ole egr vikakoodia saanut.

frazeri

  • Vieras
Vaihdoin myös uudet tulpat autoon. Oliskohan ollut jotku valeot. Voisiko vain yksinkertaisesti surkeat tulpat aiheuttaa tällaisia ongelmia?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Tarkistithan uusien sytytystulppien kärkivälit ennen asennusta?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

frazeri

  • Vieras
En ole tarkistanut. Mikä mahtaa olla oikea kärkiväli?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Itsellänihän tuli myös aikoinaan herjoja nopeasti sytytystulppien vaihdon jälkeen (tai oikeastaan vaimolla) ajossa. Syynä oli todennäköisesti sylinteriin päässyt moottoriöljy vuotavan venttiilikopan tiivisteen takia. Öljy valunut sytytystulppia vaihdettaessa. Tähän en kuitenkaan koskaan saatu täyttä varmuutta, mutta vika ei toistunut.

Vaikka auto on alla olevassa aiheessa 607, niin lienee kuitenkin samaa moottoriperhettä (EW10 & EW12).

607 - Moottorin vikavalo syttyi ajossa

En ole tarkistanut. Mikä mahtaa olla oikea kärkiväli?

Itsehän olen 1 mm aina jättänyt, en tiedä mitä korjaamokirjallisuus tai ohjeet sanovat. Tuolla asetuksella on kyllä aina toiminut. Joskushan sytytystulppa saattaa saada kyytiä jo paketissa ja kärki painunut elektrodiin kiinni.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

frazeri

  • Vieras
Eipä ollut tulppien vaihdosta apua tai kärkien säädöstä. Nyt vaihdeltiin vanhaa puolaa takaisin ja uutta tilalle niin tuli seuraavia vikakoodeja:

P0201 ,P0202, p0203, P0204
P0261, p0264, P0267, P0270
P0445, P0135, P0141, P2144

Voiko kyseessä olla yksinkerataisesti maadoitusvika jossain vai onko jokin ohjausyksikkö rikki. Vai voisiko olla jossakin liittimessä vain hapettumaa tai kosteutta. Tuli vain mieleeni nämä. Onkohan kellään ollut mitään vastaavia ongelmia omissa autoissaan?

fruit_keik

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Moottoritilan sulakerasia viallinen, suuttimien yms. Käyntiä edellyttävien laitteiden yhteinen syöttörele vioittunut...

- lue myös abs/esp:n, bsi:n, ohjaustehostimen vikakoodit, jos yhteysvikakoodi moottorin ecuun, diagnoosi on 100% varma
DS5’12,206rc’05,307’06feline entiset:
206SE’04,307wag’02,307sw’04,3008sport'09,307cc’05,RCZ’10,508sw’11,Evasion’95,C8´04,C4’06,307SWS'06,307wag'03,307’03,307'02,C3’04,206rc'05,206sw'03,C3'06,307xsi'02,
407conf'05,307xr'03,407sw'05,406st'96,307wag'04,307xr'01,307xr'01,307xr'01,407conf'04,307xr'02,307xr'02,207cc'07,306style'96,306cab'95,
406V6GWSV'00,807v6'03,307wag'03,306XRi'99,206xr'99,406SV'97,206SW'04,
Partner'98,206GTi'02,406GWSV'01,307HDi'02,306XRi'98,106XSi'92,406HDi'00,306HDi'01,106GTi'99

frazeri

  • Vieras
Kiitos fruit_keik. Kuulostaa erittäin loogiselle tämä esittämäsi ratkaisu. Laitan uuden / käytetyn sulakerasian tilaukseen ja katsotaan kuin käy. Oireet ovat juurikin niin kuin kuvasit. Yhteysvika virhettä löytyy ecuun kun lukee kaikki vikakoodit. Laittelen vielä viestiä kun uusi osa on asennettu ja kerron tulokset.

tohlo

  • Vieras
Auto: 2006 407 2,0 (135 000 km).

Ratkesiko ongelma ikinä? Itselläni ollut samanlaisia ongelmia vuoden päivät. Ensimmäisien ongelmien jälkeen vaihdoin puolan mutta sen jälkeen kun auto hyytyi kadulle, jouduin hinauttamaan merkkikorjaamolle missä viaksi todettiin väärällä lämpöasteella olleet tulpat (vaihdettu ~1v sitten). Tämän jälkeen auto toimi moitteitta kun taas auto alkoi sammuilemaan ja lopulta ei enää lähtenyt käyntiin. Uudeksi viaksi ilmestyi abs/esp virhe. Vaihdoin takaisin orkkis puolapaketin koska länsiautossa sanottiin että tarvikepuolista puuttuu jokin "sytytyksen tahdistin". Auto toiminut taas pari päivä ok kunnes nyt sateisella kelillä sammui taas kahdesti ja antaa taas virhettä "depollution system faulty" sekä ensimmäisen sammumisen jälkeen oli taas esp/abs virhe. Uudelleenkäynnistyksen yhteydessä esp/abs varotus tosin katosi.

Alkaa piaan usko loppumaan ja jouluna pitäisi ajaa 500km päähän... :'(

tohlo

  • Vieras
Vielä aikasempaan lisäys, että auto lakkasi käymästä eilen 120 km tuntivauhdissa 2x, jonka jälkeen taas "depollution system faulty"- sekä "abs/esp" -virhettä. Vikakoodit, jotka esintyy:  P0351, P0352 sekä U1208.

frazeri

  • Vieras
Vs: 407 - Sammuilee eikä käynnisty (vikakoodit P0351 ja P0352)
« Vastaus #10 : 26.12.2015, 14:08:31 »
Minun kohdalla ongelmat katosivat sulakerasian vaihdon myötä. Nyt on 1000km ajettu ilman sammuiluja. Joten todettakoon että fruit_caken vinkki oli oikea.

Ainoa mystinen uusi ongelma ilmaantui huollon jälkeen. Nyt auto ilmoittelee satunnaisesti liian matalasta öljynpaineesta. Mistä lie tämäkin johtuu... Pitänee tutkia.

kermiitti

  • Vieras
Vs: 407 - Sammuilee eikä käynnisty (vikakoodit P0351 ja P0352)
« Vastaus #11 : 24.08.2016, 13:55:30 »
Auto: 2006 407 2,0.

Annan oman panokseni tähän ketjuun: tuli viikko sitten ostettua tämä auto. Kerkesin ajaa 280 km ja moottorin vikavalo syttyi ja saan virheilmoituksen "Depollution system faulty". Käynnistäessä auto täristää muutaman sekunnin ja rupeaa tämän jälkeen käymään normaalisti. Välillä myös sammuu suoraan ensimmäisellä käynnistysyrityksellä. Lisäksi tuntuu, että kävisi vähän huonosti alemmilla kierroksilla.

Tämä on ensimmäinen Peugeotini, joten ei tämä nyt kauhean hyvin lähtenyt liikenteeseen. :( Kaveri, keneltä auton ostin luki vikakoodit ja sieltä saatiin koodi P0352, Intermittent fault. 2 Ignition coil control open circuit, short circuit to positive, short circuit to earth.

Tästä voidaan ilmeisesti päätellä, että puola on rikki? Kysymykseni koskisikin lähinnä juuri, sitä, että mistä tässä kannattaa lähteä liikenteeseen? Vaihdanko ensin vain tulpat vai puolan? Katselin, että tuollaisen Valeon puolan saisi 84€ hintaan, saako jostain vielä halvemmalla? Entä onko kyseinen osa vaikea vaihtaa itse?

Toivottavasti täältä löytyisi apuja pikaisella aikataululla. :)

TEMP_ARKISTOON

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 407 - Sammuilee eikä käynnisty (vikakoodit P0351 ja P0352)
« Vastaus #12 : 26.08.2016, 15:39:24 »
Vaihda ensin se kakkossylinterin puola (huom. toinen sylinteri KYTKIMESTÄ lukien) johonkin toiseen sylinteriin, ja tutkikaa, seuraako vikakoodi puolan mukana eri sylinteriin.

Lisäys: tuosta ei tainnutkaan selvitä, minkä sylinterin kohdalta vika tuli? Se pitäisi selvitä ensin.

mika

  • Vieras
Vs: 407 - Sammuilee eikä käynnisty (vikakoodit P0351 ja P0352)
« Vastaus #13 : 27.08.2016, 07:25:39 »
Auto: 2006 407 SW 2,0

Bosch tai NGK tulppa toimii hyvin. Puolakansi on kokonaisuus, kolmepulttia ja sähköjohdon liitin, ei vaikea vaihtaa. Motonetissä muistaakseni 130€ pintaan, jos löytyy käypänen.

kermiitti

  • Vieras
Vs: 407 - Sammuilee eikä käynnisty (vikakoodit P0351 ja P0352)
« Vastaus #14 : 27.08.2016, 12:18:24 »
Iso kiitos vastauksista! Täytyy huomenna tai viim. maanantaina ryhtyä tuumasta toimeen. Tulen tänne vielä raportoimaan, että kuinka mun kävi.

Ilmeisesti ne tulpat kannattaa vaihtaa samalla, eikä käyttää vanhoja tulppia? Montako tulppaa pitää ostaa? :D
« Viimeksi muokattu: 27.08.2016, 12:21:58 kirjoittanut kermiitti »