Kirjoittaja Aihe: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)  (Luettu 9129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #30 : 17.04.2019, 19:33:58 »
Lainaus
Dieselin FAP on metallista tehty "sokkelo".
Peugeotin käyttämä FAP suodatin on keraamista materiaalia, ei metallia.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #31 : 17.04.2019, 21:37:22 »
Yllättävän sitkeetä keraamiseksi kun sitä lähtee halki työstämään.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #33 : 18.04.2019, 07:09:45 »
Hyvä juttu, mutta en kallistu dieseleihin. Varmaan plagu voisi auttaa tuossa bitin kääntämisessä. Originaali on aina paras, eli pieni investointi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #34 : 28.09.2019, 11:53:14 »
Jos auton sammuttaa kesken regeneroinnin, niin voiko tästä aiheutua outoa hajua? Muutaman kerran tässä autoni omistuksen aikana olen huomannut sammutuksen jälkeen oudon katkun autosta noustessa. Vähän samanlainen kiisu mikä lähtee kumen poltosta (burniksesta). Tapahtunut muutaman vuoden sisällä joitakin kertoja, eli ei siis mikään yleinen tapahtuma. En ainakaan ole hajulle löytänyt mitään alkulähdettä, tosin en ole kyllä aktiivisesti edes etsinytkään, kun ei tosiaan ole jatkuvaa.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #35 : 28.09.2019, 16:24:28 »
607:sta ei ole kokemusta, mutta ainakin 308 I ja 508 I käryää juurikin tuolta hiukkaspolton jälkeen.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #36 : 29.09.2019, 17:49:47 »
Noniin, oletettavasti käry siis on regeneroinnin tulos.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #37 : 11.11.2019, 17:26:34 »
Räpsähti antipollutionit ruutuun tänään. Melkeen vikakoodeja lukematta voisin väittää, että ilmoitus johtuu lyhyistä pätkä ajoista mitä viimisen parin kuukauden aikana autolla on ajettu. Oliko niin, että regenerointi lähtee itsekseen päälle kunhan olosuhteet on sopivat, vaikka regenerointi olisi epäonnistunut liian monta kertaa peräkkäin? Täytyy nyt silti koodit käydä lukasemassa heti kun vaan jaksaa.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #38 : 12.11.2019, 13:17:03 »
Nojoo vika löytyi EGR:n puolelta. Antoi vikakoodin P0403 EGR control electrovalve fault. Samasta koodista löytyi tältä foorumilta myös seuraavanlainen selitys: P0403: EGR electric valve 2 (front) position fault: Electrovalve jammed. Ilmeisesti siis etu EGR jumissa?

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #39 : 17.11.2019, 14:08:38 »
Onko järkeä koittaa puhdistaa egr vaikka jarrucleanerilla, vai ostaakko suoraan uusi osa? Halvimmat näyttää olevan 70€ luokkaa ja kalleimmat parissa sadassa eurossa.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #40 : 18.11.2019, 16:33:33 »
Ja on muuten viheliäisen ahtaat välit. Jos joku on egr vaihto-operaation v6 diisseliin tehnyt niin vinkkejä saa laittaa. Kaikki mahdolliset letkut ja putket kaikkien kiinnityssysteemien tiellä. Ilmeisesti oikeaoppisesti pitäisi tyhjentää jäähdytinnesteet pois ja irrottaa lämmönvaihdin/egrjäähdytin jonka mukana sitte itse venttiili tulee sen verran näkösälle, että sen saa irroitettua. Loppu kyllä huumori tänään kesken, joten huomenna jatkuu jumppa.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #41 : 26.11.2019, 19:39:24 »
EGR:n vaihto onnistuu ilman koko keulan purkamista. Operaatio vaatii riittävästi aikaa ja riittävästi hermoja. Kaikki mahdolliset vesiletkut suosiolla pois tieltä, että edes jotenkin mahtuu kädet ahtaisiin rakoihin. Normaalia pidemmät hylsyt ja piippuavaimet tuli todettua lähes ehdottomiksi onnistumisen kannalta.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Virheilmoitus "Antipollution system defective" (HDi)
« Vastaus #42 : 03.03.2021, 18:03:50 »
Auto 607 2005 2.7hdi (DT17) autom. ajettu 270tkm

Räpsähti koetauluun antipollution virheilmoitukset. Auto pelaa normaalisti eikä ole limp-modessa tai mitään. Ajolleen vaikuttaa samalta kuin aina. Lueskelin vikakoodit ja löytyi seuraavanlaista: P0407 Jatkuva vika. Etysylinterin EGR-venttiilin piiri. Asennon toistojännite liian alhainen.

Pistin auton käyntiin ja katselin ilmamäärien virtauksia. Etusylinterin ilmamäärät heiluivat kuormittaessa (2500rpm) verrattuna taka takasylintereihin. Lukemat etusylintereille vaihtelivat 50 ja 450 välillä.

Ilmamäärien ihmettelemisen jälkeen luin uudelleen vikakoodit ja nyt sinne oli ilmestynyt myös P010E. Jatkuva vika. Virtausmittarin signaali. Liian pieni ilmamäärä etusylintereille.

En vielä kerinnyt vaihtamaan ilmamäärämittarien paikkaa, että vaihtuuko vika tällöin takasylintereille, mutta voikohan nämä molemmat koodit johtua viallisesta ilmamäärämittarista? Etummainen EGR on vaihdettu 2019 loppuvuodesta, niin luulisi ettei se näin pian rikkikään menisi? Tuo asennon toistojännite liian alhainen tosin kyllä meikäläisen korviin kuulostaa joltain sähkövialta.