Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 107  (Luettu 34186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Käyttökokemukset - 107
« : 09.03.2007, 17:25:06 »
Käyttökokemuksia 107-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 206 tai 206 SW)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. ST, Premium tai Sport)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin tilavuus ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

Aamulehti: Peugeot 107
Helsingin Sanomat: Peugeot 107 Trendy
Iltalehti: Peugeot 107
Ilta-Sanomat: Peugeot 107
Ilta-Sanomat: Peugeot 107 HDi

Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2008, 03:47:46 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

P107

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 107
« Vastaus #1 : 06.10.2007, 03:18:03 »
Automalli: 107 (3d)
Korimalli: Viistoperä
Vuosimalli: 2006
Varustelutaso: Trendy
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1,0
Mihin kokemukset perustuvat: Isäni/ minun auto
Ajomäärä: Mittarilukema n. 35000 km joista itse olen ajanut noin 25000 km

Auto on toiminut todella hyvin paitsi että viime syksynä kun pakkasta tuli vuoti jäähdytin. Jäähdytin vaihdettiin takuulla ja muita ongelmia ei ole ollut.

Plussa
+ Kokonsa ja sähköisen ohjaustehostimen puolesta todella näppärä kaupunkiliikenteessä.
+ Todella hyvä moottori. Vaikka on pieni niin ainakin kaupunkinopeuksissa auto on jopa nopea. Pärjää myös moottoritienopeuksissa todella hyvin.
+ Alhainen polttoaineenkulutus ja uuden käyttöveron tulleessa myös alhaiset päästöt.
+ Hauska muotoilu (vaikkapa se on subjektiivinen asia).
+ Kokonsa nähden todella tilava. Jos ei etupenkissä istu niin pitkä henkilö voi jopa 195 senttinen henkilö istua takapenkilä (testattu).
+ Tavara mahtuu mukaan yllättävän paljon.
+ Vaikka on kaupunkiauto niin sitä jaksaa hyvin ajaa pitkiäkin matkoja. Itse olen ajanut sillä päivässä eniten 1000 km.

Miinusta
- Hieman sivutuuliherkkä.
- Vaihdekeppi epätarkka (siihen kyllä tottuu mutta aluksi sen tuntuu vanhanaikaiselta).
- Äänieristys voi varmasti olla joiden mielestä miinus vaikkapa se ei minua häiritsee.

Itse olen todella tyytyväinen 107:aan ja toivoisin että suomalaiset uskaltaisivat ennakkoluulottomasti koeajaa näinkin pieni auto. Minusta se on todella hyvä vaihtoehto noin 10000 euron hintaiseen käytetyyn. Ilman muuta on otettava huomiioon että se on pieni ja halpa auto mutta itse valitsisin vieläkin 107 jos olisin ostamassa auton sen hintaluokassa. Sen tuntuu nimitäin olevan järjellä suunniteltu halvaksi (kuten Top Gear:issä sanottiin Aygosta) eikä ole mistään säästetty niin että sitä olisi tehty huonoksi.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2007, 03:27:29 kirjoittanut P107 »

taimen

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 107
« Vastaus #2 : 17.01.2008, 19:47:16 »
Automalli: Toyota Aygo (3d), vastaa 107
Korimalli: Viistoperä
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Plus / Trendy
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1,0
Mihin kokemukset perustuvat: Oma auto
Ajomäärä: 5500km

Ajattelin nyt kirjoittaa ensimmäisiä kokemuksia kun näitä on perin vähän täällä. Sanovat että autolla pitäisi ajaa 10 000km ennenkuin siihen on täysin päässyt sisään, mutta eiköhän se ole tapahtunut jo omalla kohdalla.

Hyvää

+ Hyvä kone, lievä alaväännön puute vs. 2.1TD 406 oli aluksi vähän ongelma, ja tuppaili sammumaan, varsinkin kun kytkintuntuma on aika ylhäällä tässä yksilössä
+ Mahtuu melkeen kassiin ja olalle
+ Kääntyy ja taipuu pieniin rakoihin, helppo pysäköidä ja heittää U-käännös
+ Tosi pieni kulutus, ks. sigun kaksi linkkiä. Ajan 40% ehkä kaupungissa.
+ Vaikka näyttää kauhealta kipolta niin minusta se on hyvä ajaa pitkääkin matkaa
+ Vaikka ---II--- niin silti neljä aikuista mahtuu kyytiin ja kuulemma on ihan ok tilat
+ Kuten Top Gearin esitellyjaksossa todettiin (en muista kautta/jaksoa) autossa on fiksusti säästetty asioista jotka eivät ole niin olennaisia

Miinusta
- Tuuleen ottaa, mutta niin otti 406:kin, tosin puuskat tuntuu enemmän tässä
- Kytkintuntuma aluksi vaikea ja vaihteet kuin 20 vuotta vanhasta Hiacesta, mutta kuten edellisessä viestissä todettiin, tähän tottuu nopeasti
- Pohjanruostesuojaus vähän niin ja näin. Kannattaa teettää, itsellä vielä tekemättä, mutta aion pikaisesti kevään aikana sen tehdä. Samalla paranee äänieristys potenssiin kaksi. Pohjassa ei tosiaan ole kamalasti mitään
- Ärsyttävä juttu on sisävalon kytkimen puute apumiehen ovessa. Itse kasaan kaikki kamat yleensä siihen ja näin talvisin vähän hankalaa. Aion toki asentaa itse kytkimen kunhan takuu loppuu. Sitä ennen en tee mitään :)
- Konttiin ei kyllä paljoa mitään mahdu. 3 Ruokakassia tai kahden hengen viikonloppureissu kamat. Eli ei välttämättä mikään perheen talvilomaretki auto :)
- Liukkaalla ja kitkoilla ei ole mikään aloittelijan auto. Itseäni liikaa kehumatta on tuota harjoitusta tullut nuoresta iästä huolimatta ja ensimmäinen yllättävä ja kovasta vauhdista (~70km/h mutkaisella ja jäisella pikkutiellä) tapahtunut yliohjaus korjaantui reaktiomaisella vastaohjauksella ym. toimenpiteillä, mutta kyllä pumppu kävi vähän aikaa aika kovaa. Jos et ole varma liukkaankelin taidoista niin vähintään nastat alle ja 25% nopeutta pois mutkissa kun on jäätä. Nykyään tuo ominaisuus on lähinnä hauska ja sillä tulee välillä ehkä turhaankin vähän leikittyä. Auto siis tuppaa ääritilanteessa jäisessä mutkassa yliohjaamaan ja saattaa heittää kokemattomalla poikittain aika herkästi.
- Ilmastointi syö kyllä tehot jyrkissä ylämäissä. Siitähän selviää kun hetkeksi napsauttaa pois päältä.


Hyvä auto, suht hyvällä ajotuntumalla. Ainoa iso miinus on ääritilannekäyttäytyminen jos ei hallitse etuvetoisen auton luistoa. Jos on mahdollista niin heti ekoilla liukkailla johonkin parkkikselle illalla ja kovasta vauhdista harjoittelua tietenkin varmistaen itsensä, muitten ja auton/autojen turvallisuuden niin saa vähän käsitystä miten auto käyttäytyy. Nykyäänhän ainakin Aygoon saa ajonvakautuksen jota kyllä suosittelen. Omassa sitä ei ole kun tilaus tehtiin -07 elokuussa ja 1.9.07 sitten se vasta tuli. Noh, kunhan muistaa ja tietää miten auto käyttäytyy niin sen kanssa kyllä pärjää. Auto kyllä varoittaa ennen perän heittoa, mutta varoitus on tavallaan aika lyhyt jos sitä ei heti tajua. Nastarenkailla autosta ei ole kokemuksia, joten puhun vain kitkojen käyttäytymisestä.

Jos etsit kakkosautoa tai olet tälläinen yksinajelija niinkuin minä niin tässä on loistava vaihtoehto. Käytettynäkin alkaa saamaan jo 8000 euron pintaan eikä uusikaan ole kovin hintava.

Vili Vilperi

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 107
« Vastaus #3 : 11.08.2008, 09:45:03 »
Automalli: 107 Trendy Plus 5-ov.
Korimalli: 3ov
Vuosimalli: 2007
Varustelutaso: Trendy Plus
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,0
Mihin kokemukset perustuvat: tammikuusta kesäkuuhun auto käytössä
Ajomäärä: 4000km, joista 3000+ itse

+ Näppärä pikkuauto, parkkipaikka löytyi minimaalisella hakemisella (tässä muuten auton ekologisuus heittää häränpyllyä: se oli niin näppärä että aivan joka paikkaan tuli aina lähdettyä autolla)
+ Ulkomittoihin nähden hyvät tilat matkustamossa, tavaratila tosin vähän nimellinen
+ Todella pieni kulutus ja alhaiset käyttökustannukset

- Kojelautaan upotetut kaiuttimet ala-arvoiset (korostuu auton meluisuuden ja erityisesti nastarenkaiden myötä, piti kiireesti asennuttaa 3-tie Pioneerit hattuhyllyyn)
- Suomessa hyvin tarpeellisia varusteita puuttui yksilöstämme: etuistuinten ja sivupeilien sähkölämmitys
- Rengaskoko vähän kapea: maantien mutkissa renkaat joskus tuntuivat taittuvan alle

Auto sinänsä oli kokoisekseen pirteä kulkemaan. Silti oli joka-aamuinen painajainen liittyä sillä 80 km/h:n liikennevirtaan Hämeenlinnanväylän ylilyhyistä liitymärampeista Vantaan kohdalla. Se oli kuitenkin enemmän liikennesuunnittelun kuin auton vika.


hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Käyttökokemukset - 107
« Vastaus #4 : 07.04.2015, 18:02:07 »
Automalli: 107
Korimalli: viistoperä, 3d
Vuosimalli: 2011
Varustelutaso: access
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.0
Mihin kokemukset perustuvat: oma
Ajomäärä: ajettu 34 000 km

Vaihtoon lähtee hyvin palvellut 107. Kolme vuotta oli omistuksessa ilman ainuttakaan vikaa.

+ Ketterä
+ Pieni kulutus
+ Halvat ylläpitokulut
+ Yksinkertainen toteutus, hyvä hinta-laatusuhde
+ hyvä ajettavuus
+ kuljettajan paikalta yllättävän tilava

- Voimakkaat rengasäänet, nastarenkailla suorastaan rasittavat
- lukot vaativat paljon rasvausta (ei keskuslukitusta)
- sivutuuliherkkä


jarikai

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 107
« Vastaus #5 : 18.03.2019, 11:34:06 »
Erinomaisen hyvin on Pösö palvellut nyt 13 vuotta ja 180 000km. Vuosimallia 2006, kaikki herkut, ilmastointi, sähköikkunat, lukituksen kaukosäädin, istuinlämmittimet. Ruostesuojaus tehty v. 2008. Muunneltu käyttämään 85Re etanolia vuonna 2015.

Vaan nyt tuli katsastuksessa ongelma. Sähköisen ohjaustehostimen merkkivalo syttyi. Ja siitähän seurasi hylkäys.

Korjausohje:

Irrota akun kenkä ja odota vähintään 2 minuuttia.

Irroita ohjaustehostimen ohjausyksikön (valojen korkeussäädön alapuolella) sähköpiuhat (4 kpl) ja numeroi varmuuden vuoksi.

Irrota ohjausyksikkö (kiinni kahdella 10mm pultilla). Etummaiseen pääsee helposti käsiksi, takimmaiseen ei oikein pääse. Siksi rikoin takimmaisen kiinnikkeen taivuttelemalla. Yksi pultti riittää kyllä hyvin kiinnitykseen.

Kuivasin ohjausyksikön yön yli uunin päällä. Taas toimii!

Tai jos tämä ohje ei sinulla toimi, pitää ostaa uusi ohjausyksikkö (600€)

Toinen ongelma on katalysaattorin merkkivalo, joka syttyy silloin tällöin. Ei se ajoa haittaa, mutta katsastukseen pitää mennä sellaisena päivänä kun se ei pala.

Ja öljyä pitää muistaa lisätä öljynvaihtojen välilla noin litra.