Kirjoittaja Aihe: 106 - Taka-akseliston kiinnityskumien vaihto  (Luettu 2222 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J-PR

  • Vieras
106 - Taka-akseliston kiinnityskumien vaihto
« : 08.05.2009, 10:26:49 »
Auto: 1997 106 Rallye 1,6.

Haulla löytyy juttuja 306 ym takakelkan kumien vaihdosta mutten löytänyt yhtään 106 liittyviä juttuja. Onko kukaan vaihtanut 106:een noita kumeja? Tarkoitus olisi 'tänä kesänä' vaihtaa tuohon omaan joten vinkkejä kaivattaisiin. Lähinnä mietityttää millä keinolla (ulosvetäjä?) vanhat puslat saisi sieltä akselistosta irti, ruostuneet varmasti akseliin kiinni. Onnistuuko tuo ylipäätään irroittamatta akselistoa autosta?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Taka-akseliston kiinnityskumien vaihto
« Vastaus #1 : 08.05.2009, 11:31:39 »
106 (2. mallisarja), taka-akselisto

Haynesin 106-opas ei anna mitään ohjeita taka-akseliston kiinnityskumien vaihtoon, vaan vetoaa erikoistyökalujen tarpeeseen. Peugeotin virallinen ohje neuvoo irrottamaan taka-akseliston autosta, jonka jälkeen kumiholkit irrotetaan ja asennetaan erityistyökalulla (mm. pultista ja mutterista koostuva ulosvetäjä, jonka voi tehdä itsekin). Uudet kumiholkit pitää asentaa oikeaan asentoon (urat 18-27 asteen kulmaan suhteessa tukivarren pitkittäisakseliin).
« Viimeksi muokattu: 30.01.2012, 10:38:17 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info