Kirjoittaja Aihe: 607 - Suuntavakauden puute  (Luettu 22767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #60 : 16.02.2017, 20:39:48 »
Yleinen sääntö on että takana on paremmat renkaat kuin edessä. Nyt sulla on autossa vain huonoja renkaita ja niistäkin vielä huonoimmat takana, ei ole ihme jos vähän luikertaa liukkailla polanteilla.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #61 : 16.02.2017, 21:11:09 »
Tästä olen ihan samaa mieltä, varsinkin kun 607:n ajokäytös on hieman yliohjaava niin huonommat renkaat takana kyllä vielä vahvistavat tätä peruskäytöstä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #62 : 19.02.2017, 11:49:47 »
Pakko myöntää, että omiakin virheitä oli/on:

Huonot renkaat ja huonommat takana (tämä kyllä vain siksi, että haluan kuluttaa myös parempia pintoja vetävillä = nuukuus, joka on jo hiukan tyhmää)

Rengaspaineet oli päin persettä (*-keulassa saa olla 3, eikä meinaa mitään, mutta tässä ei!) paineen pudotus auttoi jo havaittavasti on vakaa fiilis havainto. Syy korkeaan rengaspaine käsitykseen on tullut BMW ja Mersu historiastani.

Auraus oli pielessä ja on ehkä vieläkin hiukan => ylitys ei ole näillä liukkailla eskaloitunut. Eli tuo pahin on saatu pois. Mutta periaatteessa homma on vielä kesken.

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #63 : 19.02.2017, 12:47:59 »
Alkaa kuulostaa jo viihteeltä, kun sahaisi omaa oksaansa  ;). Dissaa turhaan muita kunnossa olevia 607:koja?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

jonnek

  • Vieras
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #64 : 20.02.2017, 14:05:04 »
Auto: 2004 607 2,2 HDi.

Minäkin siirryin jokin aika sitten peugeotin leiriin, kun ostin 607 pösön.

Kyseisessä autossa on juuri samanlainen ongelma, toimii kohtuullisesti kuivalla ja tavallisessa talvikelissä, mutta liukkaalla on suorastaan vaarallisen tuntoinen. Tänään moottoritien suoralla osuudella oli pienen pieni pomppu tms, josta perä meinasi lähtä heittämään. Tuo hieman säikäytti ja täytyi alkaa asiaa tutkimaan tarkemmin. Tuntuu muuten vakaalta, mutta liukkaalla perä ikäänkuin muljauttaa auton jompaan kumpaan suuntaan pienestäkin ohjausliikkeestä tai tien epätasaisuudesta... Renkaina kohtuullisen kuntoiset hakkapeliitta R:t.

Onko kukaan vielä saanut selville mitään selkeää vian aiheuttajaa? Vai onkohan juuri taka-auraukset pielessä? Ei mielestäni auto saisi tempoilla noin vaarallisesti oli sitten minkalaiset renkaat alla tahansa.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #65 : 20.02.2017, 19:16:14 »
Yleensä 607 taka-akselistoista ei tarvitse palikoita vaihdella vielä 400t km matkankaan jälkeen, eli väljistuminen on harvinaista. Oma teoriani siihen että täällä muutamalla omistajalla aurauskulmat ovat muuttuneet autossa, on se että ne ovat säätyneet mahdollisesti muun työn ohessa, kun ei ole huomattu olemassa olevia säätöjä ja palikat ovat irroitettu. Muut työt voisivat liittyä esim taka-laakerin tai jarrukilven vaihtoon? (navan irroitus autosta) Myös väärin tehty säätö, vääriin mitta-arvoihin voi olla syynä. (säätö tehtävä alasvedettynä)

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #66 : 20.02.2017, 23:46:28 »
En liikaa laittaisi ajatusta siihen alasvetohommaan vaan kokonaisuutta ajattelisin kun säätää. Ei minun autot oo vikuroinu säädön jälkeen.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #67 : 21.02.2017, 00:05:21 »
Hyvä että kulkee suoraan. Niin pitääkin.  :) Alasvedettynä säädettäessä nimenomaan jousituksen kokonaisgeometria tulee mukaan. Säätötangon pituussäädön lisäksi siinä on myös tukipisteen korkeudensäätö. Iso merkitys joustoliikkeen aikana tapahtuvaan kulmamuutokseen. (vrt vikurointia heijauksessa: tod näk juuri tukipisteen korkeus väärä )

J.Stahl

  • Vieras
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #68 : 21.02.2017, 01:51:11 »
Aiheen aloittaja. Jatkan tarinaa kun saan auton tuttuni korjaamolle. Luultavasti taas kerran luvattuna "tällä viikolla".  Edelliseen kommentoituna, autoni on liukkaalla täysi katastrofi josta pitäisi heti ottaa kilvet pois - ja auto on juuri 4-pyöräsäädetty ja tutkittu muutenkin. Eli jatkossa otamme asian oikein kuvien kanssa talteen ja katsotaan miten aihe kehityy.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #69 : 21.02.2017, 17:36:36 »
Olehan varovainen sen kanssa ja ota 2.2:nen alle jos/kun on liukkaat kelit kunnes saat V6:sen kuntoon.

TN

  • Vieras
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #70 : 24.02.2017, 13:37:43 »
Auto: 2004 607 2,2 (EW12J4, 67 000 km).

Moro, tänään tuli koettua ko.efekti henkilökohtaisessti. Moottoritie, kalju jää.Nopeurajoitus 80Km/h liukkauden takia. 3 henkilöä ja  tavaraa takapaksissa n 40kg. Rengaspaineet 2,5 edessä ja takana. Tunne että saattaa lähteä lapasesta koska tahansa. Koko ajan korjattava ohjausta pienellä liikkeellä oikealle /vasemmalle. Ongelmaa ei havaittu muissa olosuhteissa. Nyt kalsaripyykille. ;D

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #71 : 24.02.2017, 14:59:38 »
Ihme jos kohta noin epävakaata automallia trafi ei. poista liikenteestä.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #72 : 24.02.2017, 15:23:46 »
Omassa 607:ssa on aurausta liikaa. Ei ole epävakaan tuntuinen kuin vasta joskus 170 km/h jälkeen.. Esim. talvella tosi hyvä ajaa loppuunajetuilla renkailla. Takapyörissä syö ulkosyrjää enemmän kuin sisäreunaa.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #73 : 24.02.2017, 15:26:14 »
Poistaahan se, jos lukee tätä palstaa. :) Minulla ei kyllä omasta 607 tällaisia muistikuvia. Luulisi TN:n autonkin olevan huippukunnossa, kun noin vähän ajettu.  Sen sijaan oma RCZ käyttäytyi  Nokian R kitkoilla juurikin näin. Pelotti ajaa, uraherkkä ja polanteista otti kimmokkeita. Heitin uudenveroiset kitkat roskiin ja contin nastakumit tilalle. Käyttäytymisongelmat poistuivat kerralla. Ja RCZ oli alustaltaan virheetön tuolloin.

jonnek

  • Vieras
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #74 : 24.02.2017, 19:10:15 »
Omaa 607 tullut taas tutkittua (jossa mittarissa 300000km). Mittailin aurausta suurpiirteisesti ja näytti että olisi vähän liikaa. Mitään väliää osaa ei löytynyt.

Laitoin ensihätään paremmat renkaat taakse ja laskin paineet 2,4bar lukemiin (15C lämpimässä tallissa, painehan tuosta vielä laskee pakkasella). Tänään oli taas liukasta ja perä oli levoton.. Ei siis vielä parantunut.

Ulkomaisia foorumeita myös selailin takapyörien auraukseen liittyen ja sielä sanottiin, että vanhat iskarit aiheuttaa auton perän madaltumisen ja siten myös aurauksen kasvun. Muuten ei pitäisi olla "kuluvaa osaa" takapäässä.

Seuraavaksi vaihdan takaiskarit ja teetän nelipyöräsuuntauksen, kunhan osaava korjaamo löytyy.
Sitten näkee muuttuko ajo-ominaisuudet vai joutuuko siirtymään nastarenkaisiin...