Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 89691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #90 : 14.10.2010, 21:53:56 »
Vaan jos siellä venttiili kantaa, niin luulisi se sen polttavan aika äkkiä, niin ei se enää lämpimänäkään toimisi.

Varsinaisesti venttiilit eivät kanna, vaan paininkupit takertelevat ja nimenomaan kylmänä - mikä on täysin eri asia. Sulkeutuminen siis hidastuu, jolloin seosarvot muuttuvat -> moottorinohjain näkee tilanteen 'pollution fault'.

505gti

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #91 : 14.10.2010, 22:23:06 »
Itsellä ei ole ainakaan vielä kertaakaan tullut tuota polution faulttia.

tth

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #92 : 15.10.2010, 07:26:02 »
Itsellä ei ole ainakaan vielä kertaakaan tullut tuota polution faulttia.

Auton pitää olla tarpeeksi tuore, jotta se on Euro 3 -päästöluokassa ja omaa puhdistustapahtuman seurannan eli lambda-anturin myös katin jälkeen. Ei omanikaan mitään vikoja herjaile, mutta oireet ovat tuttuja. Nykyään tosin aika lieviä, mutta katsotaan nyt kun talvi tulee.

ovali48

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #93 : 16.12.2010, 18:58:01 »
Auto: 2002 406 2,0 (16-ventt., EW10J4).

Moottorin häiriövalo syttyy ja tulee ilmoitukset CGF ja Antipollution fault. Tulpat ja puola vaihdettu, ei apua. Merkkikorjaamolla ehdottivat venttiilinnostimien vaihtoa (n. 1000 e). Häiriö ei tule koskaan kesällä vaan kun tulee pakkaset. Moottorinlämmitin kun päällä ei myöskään häiriötä tule. Kysyisin onko ainut toimi nostimien vaihto?

mikkiZ

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #94 : 16.12.2010, 19:30:18 »
Mitäs vikakoodin luku kertoo?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #95 : 16.12.2010, 21:06:44 »
Kun pitää kierroksia käynnistyksen jälkeen ainakin noin 2000:ssa kunnes kone lämpiää niin ei oo tullu vikavaloa pakkasellakaan tai kun pitää pitkään roikassa. Se vain tuntuu hurjalta kierrättää kylmäkäynnistyksestä heti isompia kierroksia, seuraavaksi laitan 0w öljyt oisko apua
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #96 : 17.12.2010, 10:14:25 »
Itse käytin autoani vikakoodin tarkastuksessa tämän tiimoilta ja asentaja oli ihmeissään kun tuumas että ei siellä mitään luettavaa koodia ole, valo vain palaa. Tätä ennen olin koittanu akku irti puoleksi tunniksi -kikkaa yms, mutta ei toiminu. Ei ollut aluksi hävinny valo minnekkään vaan vasta koeajon alussa oli valo sammunut.

Jake-71

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #97 : 17.12.2010, 10:49:43 »
Liki puolen vuoden hiljaiselon jälkeen jälleen viikko sitten ilmaantui tuo iki-ihana häiriöilmoitus antipöllyistä ilokseni valaisemaan tummaa kabiinia oranssilla hehkullaan. Ja jälleen täysin yllättäen, lämpimällä koneella, kesken ajon, ilman minkäänlaisia havaittavia oireita auton käynnissä tai käyttäytymisessä muutenkaan. Viikon tuo on nyt sulostuttanut ajokokemusta, saa nähdä kuinka kauan jatkuu tällä kertaa...

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #98 : 05.02.2011, 17:46:56 »
Auto : 2003 406 2,0 ST (147 000 km).

Moi! Nyt herjaa täälläkin tuota "Antipollution faultia", syttyi eilen kun lähdettiin reissuun. Auto toimii ihan normaalisti, ei mitään oiretta ole antanut. Akun kytkin irti 6 tunniksi, silti heti startatessa tuo herja ruutuun. Mikä lie? Ärsyttää ajella kun valo palaa kojelaudassa, tulee aika vainoharhainen olo ajella.. Minne loisin ensimmäisenä katseen, ylös taivaaseenko??

teemudz

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #99 : 05.02.2011, 17:49:10 »
Vikakoodin luku ja nollaus ensi alkuun. Monasti tuo häviää jo pelkällä nollauksella.

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #100 : 05.02.2011, 17:54:22 »
Vikamuistiko ei sitten nollaudu akun irtiotolla?

ovali48

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #101 : 05.02.2011, 18:36:46 »
Vikamuisti ei nollaanu akun irrotuksella.Katsoin netistä ja sieltä löysin sellaista tietoa että venttiilinnostimet pitää vaihtaa.Tämä tieto koski VM.2000 ja muistaakseni vuosimalliin  2003,tästä en ole varma.  Minä en lähtenyt vaihtamaan nostimia vaan vaihdoin koko auton, nyt ei pala häiriövalo.

teemudz

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #102 : 05.02.2011, 18:37:54 »
Pelkkä akun irrotus ei tosiaan (ainakaan yleensä) riitä, vaan täytyy käyttää piuhan perässä.

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #103 : 05.02.2011, 19:18:41 »
Ongelmaan liittyen, lukekaa aiemmat - etenkin Benkun kirjoittamat - viestit.

micco

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #104 : 06.02.2011, 15:15:24 »
Minulla hävisi herjat täysin moottorin sisäpesulla. Tänä talvena ei ainuttakaan herjaa, vaikka viime talvena niitä riitti. Kannattaa kokeilla. Ja samalla laadukkaat täysisynteettiset öljyt sisään. Niin ja vikakoodin lukijalla nollaus, niin voi katsastaakin auton.