Kirjoittaja Aihe: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 129303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

harri

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : 19.03.2009, 23:35:20 »
Vähän ot mutta kun omistin vm. 2001 Focuksen siihen tehtiin takuuna ovien ja luukkujen korjaus/vaihto työt. Homma meni kiitettävästi ilman tappelua ja sain Fordilta lainaksi auton remontin ajaksi. Vähän ihmettelin kun eivät kirjoittaneet huoltokirjaan mitään tehdyistä takuukorjauksista. Kyllä noin tärkeästä korjauksesta pitäisi merkintä tehdä. Vaikuttaa aika oleellisesti myös jälleenmyyntiarvoon. Piti soitella perään ja kysyä mitä ne teki kun huomasin että takaluukulle oli tehty jotain. Selvisi että kaikki ovet paitsi kuskin ovi oli korjattu/vaihdettu (?), samoin takaluukku ja konepelti. Vein auton alunperin ainoastaan vasemman takaoven korjaukseen, kun siinä oli se Fordin surullisen kuuluisa massavika joka ruostutti oven puhki. Muut ovet oli ehjän näköiset. Jäi tuntuma ettei ne halunneet isommin mainostaa asiaa. Jyväskylän Ford edustajan toiminta oli kyllä kiitettävää, ei tarvinut muuta kuin soittaa niin aikaa alettiin varailemaan ja sijaisautokin oli positiivinen yllätys.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : 20.03.2009, 08:08:41 »
Käytetyssä 307:ssa kannattaa jarrut huoltaa heti ekaksi. Varsinkin takajarrut ovat monessa ihan jumissa. Myös huonot käsijarruvaijerit voi aiheuttaa ongelmia varsinkin talvella. Suosittelen jarrujen kunnollista puhdistusta/herkistelyä vähintään kerran vuodessa.
Peugeot 3008 hybrid

esal22

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #17 : 14.06.2009, 21:08:41 »
307 SW 2006 ajettu 84000 km auto on 1,6 l koneella, vikoja on mielestäni ollu aika paljon. Heti uutena vilkkuviiksi ei palauttanut vasemmalta. Auto syö öljyä, joudun lisäämään litran verra n. 4000 km välein. Käsijarru vaijerit on vaihdettu, oli tuon ikäisissä laitettu n. tropiikimalli meni vettä ja jäätyi talvella. Vaihdettu yksi puola, jätti tielle. Lisäksi ollut erilaista nykimistä n. 3100 1/min kierroksilla, auto ikäänkuin nuukahtaa tuohon, vikaa ei ole onnistuttu paikallistamaan. Moottorihäiriövalo on syttynyt viisi kertaa ja aina käyty pajalla ohjelman päivityksessä. Taas vikavalo palaa menen tiistaina pajalle saa nähdä mikä on tuomio. Jarrupalat ja levyt vaihdettiin 60000 km huollossa aika nopeasti menivät, vasen takajarru laahaa taas, eli eivät herkistäneet satulaa jarruhuollossa. Auto on leasing työsuhdeauto, mutta harmittaa ylettömästi ylimääräinen ramppaaminen huollossa.
Seuraava auto ei ole ranskalainen.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : 31.07.2009, 07:30:14 »
Osaako kukaan kertoa onko 2004 mallisessa 66kw hdi koneessa vielä nämä pari tyyppi vikaa? Polttoaineen siirtopumppu hajoaa mitään varoittamatta,moniurahihnaa pyörittävän urapyörän kiinnitys pettää/hajoaa/löystyy.Muistaakseni ainakin ekoissa hdi koneissa oli tälläisiä vikoja.

406 osto-oppaasta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6184.0

Siirtopumppuviat koskevat vain Bosch-ruiskutusjärjestelmällä varustettuja HDi moottoreita.

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä 2.0 66 kW mallit on kaikki Siemenssin ruiskulla 2001 syyskuun jälkeen. Hihnapyörä tuppaa menemään aika-ajoin, tilalle saa kestävämpää mallia mutta ei sekään loputtomiin kestä. Tietysti voi vaihtaa jäykän hihnapyörän mutta se kuulemma kolisee pahemmin kuin rikkinäinen. Jäykkä hihnapyörä vaatisi kaverikseen laturiin vapaakytkimen.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24607.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=1616.msg85492#msg85492
  
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : 31.07.2009, 07:52:16 »
Ei nuo hihnapyörät nyt kovin usein hajoa. omassa vm. 2001 hdi:ssä on vielä ihan alkup. hihnapyörä. Taitaa ajotapa vaikuttaa hihnapyörän kestoon.
Peugeot 3008 hybrid

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : 31.07.2009, 08:54:18 »
Ainakin ajomäärä vaikuttaa.

332tkm ja yksi hihnapyörä vaihdettu 120tkm kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2009, 10:56:40 kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 3008 hybrid

seppop

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : 17.08.2009, 20:40:59 »
Olen ostamassa asuntovaunua autona 307sw2,0automaatti v.03. Kestääkö laatikko vai onko ihan järjetön yhdistelmä. Rekisteriotteessa lukee että saa vetää 1500kg aikeissa ostaa n.1100-1200kg vaunu. Mitä otettava huomioon vedettäessä?.

SEL

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #22 : 18.08.2009, 08:21:42 »
Kyllähän vaunukin kulkee automaatin perässä. Ongelmana on kuitenkin loivat mäet ja mäet yleensä. Laatikko vaihtaa kyllä pienemmälle kun on tarvis, mutta saattaa liian aikaisin yrittää isompaa vaihdetta kun mäki loivenee, mutta jnousu jatkuu ja tällainen edestakainen vaihtaminen on laatikolle kovaa rääkkiä. Joskus loota hakee vajaan kahdeksankympin vauhdissa pykäliä kakkosesta saakka. Itse teen painavan kärryn kanssa siten, että vaihdan jo ajoissa kolmoselle kun mäki alkaa, jotta momentimuunnin ei joudu niin koville kun automatiikka vaihtaa ja pidän kolmosen kunnes nousu loppuu. Näin laatikon lämmöt pysyy alempana. Jos kuitenkin laatikko vaihtaa pienemmälle loivassakin nousussa (esim. vastatuuli), vaihdan kolmoselle ja annan olla kunnes nousu loppuu. Muuten ainakin 406 on hyvä veturina.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #23 : 18.08.2009, 09:04:38 »
Erityisesti peruutettaessa automaatti hakkaa nämä pitkäksi välitetyt manuaalit 6-0, kun ei tarvitse kytkintä polttaa, vaikka tokihan siellä momentin muunnin tekee töitä. Kysyjä ei kertonut onko kyseessä jo 6 vaihteinen laatikko ja ns. tiptronic. Niissähän ei samalla tavalla voi lukita vaihdetta, vaan pitää vaihtaa manuaalivaihteille ja valita sitten sopiva vaihde. Edellisen kirjoittajan kolmonen on kuusipykäläisessä varmaan aika lähelle nelonen. Tuo tiptronicin manuaali kyllä vaihtaa itse pienempää jos kierrokset laskee liian alas ja suurempaa jos liian ylös, mutta sillä saa estettyä jatkuvaa edes takaisin vaihtamista.

Jos tuo 1200 kg on vaunun kokonaispaino, niin tulee ihan hyvin perässä eikä ainakaan oman kokemuksen mukaan juuri mäkiin hyydy kaksilitraisella 307:lla. Ei muistaakseni vielä tuossa painossa vaikuta auton kantavuuteen, mutta painavampi vaunu syö sitten auton kantavuutta ja siten mukaan sallittavien matkustajien ja tavaroiden määrää. Kannattaa tarkistaa rekisteriotteesta suurin sallittu yhdistelmän kokonaispaino, joka 307:ssa on vähemmän kuin auton kokonaispaino + suurin perävaunupaino.

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #24 : 18.08.2009, 10:07:06 »
Eikös tuon ikäisessä ole vielä 4-vaihteinen AL-4 :(

Vaikka laatikon öljynvaihtoa ei tuossakaan varmaan ole tarkoitus tehdä koskaan, vaihtaisin ne kuitenkin. Omassa 406:ssa oli 60 000 ajetun laatikon sisällä oleva aine hirveää kuravelliä ilman, että laitteessa oli edes vetokoukkua. Pari kertaa kun laski vanhaa pois ja pisti öljyä tilalle, tuli siitä läpinäkyvää ja punertavaa. Ja öljyhän on ESSO lt 71141, saa Automaasta.


307sw2007

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #25 : 26.06.2010, 11:36:00 »
307 SW 1.6 Olympia - 2007

Lisätäänpä tänne vielä, että tarkistakaapa se takaluukun kunto, ei pelkästään alareunan osalta (jossa siis tämä muualla forumilla käsitelty puskuriin hinkaamisen aiheuttama maalivaurion mahdollisuus) - itselläni kolmevuotiaasta(!) autosta pukannut ruosteen juuri takalasin yläpuolelta, siis tämän spoilerilipan alle, joten kiveniskemäkään ei ole tainnut tehdä vauriota. Toki myös tuo suunnitteluvirhe alareunan osalta on omassa yksilössä.
Saapa nähdä meneekö luukun maalaukset takuuseen vai meneekö Pörhön huollon kanssa välit heti kättelyssä...

No niin, luukku hoidettu takuuseen ja puskuri säädetty.

jr86

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #26 : 14.01.2011, 01:07:55 »
Tuli työmatkan takia (88km meno-paluu) tarve saada kulutusta ja muutenkin käyttöä edullisemmaksi, entiseen 406 -98:n kun ei suositella 95E10 laitettavaksi niin ajattelin jos laittaisi sitten vaihtoon. Löytyi sitten tästä pitäjästä tällanen http://www.nettiauto.com/peugeot/307/3668088 eli jos joku ei jaksa kattoa niin, 307 2.0 HDI -02 ajettu 386tkm?!?! Kävin jo koeajolla ja ajon aikana ei ilmennyt kummempia, tosin siinä kojelaudalla olevassa näytössä keskellä, vilahti välillä joku ABS Null tai joku vastaava teksti, vähän pikselivikanen näyttö ja ajon aikana ei ehtiny tarkkaan lukea mitä siinä luki? Luistoneston valo paloi, eli mutkitteleva auton kuva? Onko normaalia että se palaa? Nuo kilometrit on oikeastaan ainoat mitkä huolettaa, vaikka dieselissä tuo taitaa vastata jotain 200tkm bensavehkeessä? Olisikohan järkeä, autotalli.comin mukaan kulutus pitäis tippua, rekisteröity kahdelle eli verot ja vakuutukset lienee edullisemmat?

Benkku

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #27 : 14.01.2011, 11:42:00 »
Jotain vikaahan ABS/luistonesto järjestelmässä on. Tyypillisesti jonkin pyörän anturi tai pyöräkotelon johdotus. Poltto-ainemaksu (ns. diesel vero) määräytyy ajoneuvoluokan mukaan, eli jos takapenkit poistettu niin tuo lienee menee edullisemmalla pakettiauton verolla.

ps. Nykyään alkaa olemaan toisin päin, 400 tkm bensavehkeellä vastaa 200 tkm dieselillä. Ainakin oheislaitteiden korjauskustannuksiltaan. Perus yksinkertaisissa, ottomoottoreissa harvemmin mitään kallista remonttia pukkaaa.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #28 : 14.01.2011, 14:08:41 »
400 tkm bensavehkeellä vastaa 200 tkm dieselillä.

Tuo ei aivan pidä paikkaansa, ellei sitten aivan uusimpia partikkelisuodattimellisia dieseleitä tarkoiteta. Omassa 1,9 TD:ssä ei ole moottoriin tehty muuta kuin venttiilit kerran säädetty, hehkut ja yksi suutin on vaihdettu 400 tkm aikana. Oheislaitteista laturin hiilet on vaihdettu. Muuten pelkkiä suodattimien ja öljyjen vaihtoja. Mutta se onkin vanhaa tekniikkaa. HDI:ssä voi olla enemmän laitettavaa, mutta se taas kompensoituu pienemmällä kulutuksella.

jr86

  • Vieras
Vs: 307 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #29 : 14.01.2011, 15:34:05 »
Tuli se sitten ostettua, kyselin siitä jarruhommasta niin jobbari sanoi että on tehty äskettäin jarruremppa (ainakin jarrusatulat) ja valoa ei ole kuitattu pois? No sinänsä reilu jobbari että maanantaina käyn kuittauttamassa sen piikkiin valon pois niin sittenhän sen näkee, jos tulee remppaa niin eiköhän tuo sen avulla tule korjattua. Ilmesty toisella koeajo kerralla myös braking fault teksti näyttöön, mutta se ilmeisesti johtuu kun käppärin vaijeri tuntuu olevan löysä ja kahvaa kun siinä huljuttelin niin se valo taisi lähteä pois...ehkä...jarrunesteetkin vois vilkasta kunhan pääsee lämpimään tutkimaan mitä se on syöny...päällisin puolin oli siisti, nosturilla katoin pohjan ja vilkasin takaluukun maalit yms ja läpi meni omasta katsastuksesta, lukuunottamatta tuulilasin halkeamaa mutta ei ole läpi eikä näkökentässä niin ei pitäis katastuksessa olla sanomista siinä, putkesta ei näytä kylmänä eikä lämpinäkään tulevan kummosia pöllyjä että päästötkin mahtaa olla ok... sitten pitäis ruveta metsästämään reikää vahvistimien johdoille yms yms. voi tätä työnmäärää autokauppoja tehdessä, halvalla kun ei parasta saa, eikä aina kalliillakaan... :)