Kyllähän sinnekin tumpuloita mahtuu, samoin kun kusettajia, jotka vaihtaa osia vain vaihtamisen ilosta. Merkkihuollossa on kuitenkin sellainen testeri, jolla näkee kaikki vikakoodit ja näkee sitäkin milloin ja missä tilanteessa ne ovat tulleet ja missä järjestyksessä. Toki itsellänikin on ollut joskus sellaisia vikoja, etenkin 307:ssa, että mitään vikakoodeja ei jäänyt muistiin, mutta taulu oli välillä täynnä valoja ja välillä oli kaikki virrat kadoksissa. Silloin kun dataa saadaan tarpeeksi ulos ongelmasta, niin syyn löytäminen on helpompaa. Aina kun moottorit uusiutuvat, niin menee hetki, joskus useampi, että opitaan sen niksit ja tunnistamaan eri viat. Sitä ammattitaitoa esim. THP:stä on kuitenkin enemmän merkkihuollossa, kuin random-korjaamolla.
THP:n ensimmäinen oire vielä edelleen on kuitenkin tehottomuus. Tulee esille niille, jotka survoo pedaalia pohjaan ja ajavat enemmän moottoria kuormittaen. Kaupunkiköröttelyssä ei välttämättä huomaa koskaan, mutta jos tapana on motarin rampilla oikaista nilkka suoraksi, niin sen kyllä huomaa, jos koneista vähintään 2/3 on kadoksissa. Tässä vaiheessa ei vielä näy mitään vikavaloja, mutta vikakoodeja on tallessa on sopiva määrä ongelman diagnosointiin.
Eikä nyt millään pahalla alkuperäistä kysyjää kohtaan, kysymykset ovat toki oikeutettuja. Jokainen myös toimii kuten itse parhaaksi näkee sen suhteen missä koittaa ongelmaa korjauttaa. Tällä foorumilla on kuitenkin varsin korkea tietämyksen taso näistä vioista ja siitäkin mitä kannattaa korjata itse, mitä korjaamolla ja mikä on parempi vielä merkkihuoltoon ihmeteltäväksi.