Kirjoittaja Aihe: RCZ Facelift  (Luettu 49350 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

teemudz

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #30 : 10.07.2013, 23:07:59 »
Totta. Se pyörä, joka ei vedä, jarruttaa.

Lukko pelastaa jo paljon tuon tapauksessa, mutta talvellahan se meno on taas yhtä tuskaa.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #31 : 10.07.2013, 23:48:46 »
Seppo Räty sanos: bensapaska

Räty nyt varmaan sanoo paljon muutakin. Urheiluvaunuun ei vaan öljypoltin sovellu.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #32 : 10.07.2013, 23:50:36 »
Ehheh, etuveto RCZ:n kaltaisessa autossa on jotain sanoinkuvaamattoman typerää.

Kerro se etuvetoisia sporttivekottimia valmistaville ja niitä ostaville.

Oletko koskaan edes kokeillut Renaultin, Fordin taikka Peugeotin tehokkaita etuvetosportteja?

FIA lopetti MAXI luokan (lyhyeen), kun etuvetoisilla Peugeot 306 autoilla (poweria about 280-310 hv) voitettiin WRC:t mennen tullen asfaltilla.

http://www.youtube.com/watch?v=tRgRaLeE3bA
http://www.youtube.com/watch?v=sSH5lj7ba58

Siinä pari videota malliksi miten 'sanoinkuvaamattoman typerällä' vetotavalla edetään.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 23:58:08 kirjoittanut Benkku »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #33 : 11.07.2013, 02:23:43 »
Jälkimarkkinoinnin unelma. Takuu kaksi vuotta ja huoltoväli 5000 km.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #34 : 11.07.2013, 06:08:50 »
Niin, Peugeothan voitti Korsikan rallissa etuvetoisella 306 Maxilla nelivetoiset Mitsubishi Lancerit, Fordit ja Subarut. Oli vähän nolo juttu FIA:n rallin kuninkuusluokan kannalta.

RCZ:ssa auttaa vielä paljon se, että se on kilpailijoitaan paremman näköinen.
Peugeot RCZ HDI FAP

SaPeKa

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #35 : 11.07.2013, 09:09:02 »
Siinä pari videota malliksi miten 'sanoinkuvaamattoman typerällä' vetotavalla edetään.
Pointtihan ei ollut siinä etteikö tuo toimisi ja kulkisi kovaa etuvetoisenakin. Lähinnä pilke silmäkulmassa kirjoitettu vastakuitti Teemun kommentille diesel moottorin soveltuvuudesta ko. koppaan. Mielestäni sopii about yhtä hyvin kuin etuvetoisuus. Onhan noilla dieseleilläkin ajettu kilpaa esim. jossain pienessä Ranskalaisessa vuorokauden mittaisessa autokilpailussa, jossa näköjään pösölläkin on voitettu diesel moottorilsella autolla.

Ulkonäön ja teknisten ominaisuukisien perusteella arvostaisin vetotavat ko. autossa: 1. neliveto, 2. takaveto ja 3. etuveto. Vähän samaa kategoriaa kuin etuvetoisert sitimaasturit. Ymmärrän kyllä miksi tuo on käytännössä etuvetoinen. Auto taitaa pohjautua johonkin olemassa olevalle pohjalevylle, joka käytännössä on suunniteltu etuvetoiseksi. Suunnittelukustannukset halvemmat, saadaan kevyempi rakenne jne. Onhan tuo kuitenkin ihan hieno auto ulkonäöltään ja spekseiltään. Toivottavasti hintakin on houkutteleva, jota etuvetoisuus edesauttaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #36 : 11.07.2013, 09:15:45 »
RCZ:ssa auttaa vielä paljon se, että se on kilpailijoitaan paremman näköinen.

Ja aiheen mukaan on, kun se ihme tukki (hammasrauta) on pois keulalta  ;).
Muusta voitte kiistellä keskenänne (en suosi naftalle haisevia käsiä). Aikanaan tulee nelivetohybridi. Ympäristöystävällisyys on pop!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #37 : 11.07.2013, 13:15:48 »
Onhan noilla dieseleilläkin ajettu kilpaa esim. jossain pienessä Ranskalaisessa vuorokauden mittaisessa autokilpailussa, jossa näköjään pösölläkin on voitettu diesel moottorilsella autolla.

Niinpä - insinööri ei ole tyhmä olio, se osaa (yleensä) laskea - ja kun säännöt esimerkiksi mukana kuljetettavan energiavaraston tilavuuden muodossa suosivat, niin äkkiäkös sitä tulee päätelmään, että rakennetaanpa kilpa-auto dieselillä.

Jos kyseisessä luokassa otettaisiin energiasisältö vs. energiasäiliön tilavuus huomioon säännöissä, ei dieselillä ehkä voitettaisi. Toinen sääntöjen suosima etu on ilmapumpun kuristin, joka ahdetuissa dieseleissä saa olla suurempi.

Vapaassa luokassa dieseleillä ei ole mitään jakoa vrt. esim. F1, Nascar, Pikes Peak yms. lajit.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2013, 13:19:28 kirjoittanut Benkku »

SaPeKa

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #38 : 11.07.2013, 13:25:17 »
Vapaassa luokassa dieseleillä ei ole mitään jakoa vrt. esim. F1, Nascar, Pikes Peak yms. lajit.

Joo, eikä etuvedolla.  8)

Jamo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Peugeot 508 GT HDi 2.2
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 206 RC
Peugeot 405 Mi16

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #40 : 11.07.2013, 20:09:55 »

Nevetoinen Peugeot RCZ Hybrid4

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #41 : 11.07.2013, 21:34:42 »
Loistavat grammat kyljessä! Lähes hävettää on "bensakrematorioni"  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #42 : 12.07.2013, 01:17:35 »
Valitettavasti tuo on vain konsepti, joka ei tainnut koskaan tulla myyntiin asti. Toki, jos tuota en saa toimimaan ilman robottivaihteistoa, niin ei tarvitsekaan tulla. Juuri tämän tyyppisissä ja hintaisissa autoissa hybridi kuitenkin voisi mennä kaupaksi, jos se ylipäätään menee kaupaksi.

teemudz

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #43 : 17.07.2013, 02:43:15 »
Teknisiä tietoja R:stä ranskaksi:


Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #44 : 17.07.2013, 08:45:37 »
Vääntö/tehokäyrä olisi kiva, löytyykö sellainen?