Kirjoittaja Aihe: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)  (Luettu 2775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« : 06.05.2015, 15:55:30 »
Auto: 2008 308 1,6 HDi 110 FAP Sport (DV6ATED4, 197 000 km).

Auto lähtee käyntiin, mutta sammuu pian käynnistyksen jälkeen (esim. kun on ehtinyt peruuttaa ulos ruudusta). Yritettäessä käynnistää uudelleen startti pyörittää, mutta ei lupaa. Pidemmällä pyörityksellä (esim. 15 sek.) yleensä lähtee taas käyntiin. Toimii tämän jälkeen normaalisti. Moottorin vikavalo kuitenkin usein syttyy ja Anti pollution fault tulee ruutuun. Vikavalo sammuu muutamien käynnistysten jälkeen. Mielestäni ongelma ilmenee yleensä, kun polttoainetta on tankissa alle puoli tankkia tai vähemmän. Täydellä tankilla ei ole tehnyt vielä kertaakaan.

Testeri antaa seuraavat vikakoodit:
P0087 - Intermittent fault. Diesel high pressure regulation circuit Pressure below reference.
P0093 - Intermittent fault. Diesel high pressure regulation circuit Pressure below setting and pump filling flow setting too high.

Onko veikkauksia mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan? Polttoaineen saanti ongelmaa ilmeisesti vai voiko olla ilmavuoto?
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« Vastaus #1 : 07.05.2015, 15:11:27 »
Lämpötila-anturi?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« Vastaus #2 : 07.05.2015, 16:06:52 »
Esiintyykö helpommin jos ole peruuttanut ensin? Eli onko siirto suunnalla väliä ongelman esintymisen kanssa?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« Vastaus #3 : 07.05.2015, 18:59:10 »
En osaa sanoa onko eroa, koska lähes aina lähden peruuttamaan ensin ruudusta pois, sekä kotona että työpaikan parkkiksella. Miten ajosuunta voisi tähän vaikuttaa?

Tänään kyllä tein poikkeuksen ja peruutin ruutuun, kun tulin töihin. Ajatuksena se, että polttoainelinja ei tyhjenisi mahdollisen ilmavuodon takia, jos auto ns. keula alaspäin. Pyöritti kuitenkin lähtiessä kotiin mielestäni hieman (2-3 sek) normaalia pidempään, mutta lähti käyntiin, toimi täysin normaalisti koko matkan, ei vikahälyjä.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

Ou812

  • Vieras
Vs: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« Vastaus #4 : 07.05.2015, 20:04:41 »
Minullla oireili sama kone (90 hv- versio) melko samoin mutta ei meinannut millään käydä sahauksen jälkeenkään, vikakoodikin oli eri P0192.
Ilmavuoto yksi epäilyn kohde, vaihdoin polttoaineen paine- anturin mutta en vielä osaa sanoa auttoiko... Vika kun esiintyi useamman viikon välein ja muutoin kävi ja kukkui ihan normaalisti.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« Vastaus #5 : 07.05.2015, 20:46:50 »
Ajattelin vaan kun moottori tuppaa liikkumaan eri suuntaan kun lähden peruuttamaan. Jos siellä nyt on joku sähkö/polttoaine linja ongelma niin tolla voi olla merkitystä.

Ilmavuoto vaan tuppaa olemaan sellanen että saat saha ensin eikä laite kerran käytiin lähdettyään sammu ellei vuoto suurene riittävästi. Ennemmin kuin ilmavuotoon, uskoisin kyllä johonkin sähkö/anturi ongelmaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: 308 - Käynnistysongelmia ja sammuilua (HDi)
« Vastaus #6 : 03.07.2015, 14:20:27 »
Kyllä se näyttäisi siltä, että taas tälläkin kertaa nämä käynnistysongelmat katosivat polttoainesuodattimen vaihdolla. Taisi olla jo toinen tai kolmas kerta. Täytyy ilmeisesti vaihdella suodatinta vieläkin tiheemmin. Aina syksyllä olen vaihtanut yleensä.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90