Kirjoittaja Aihe: 407 - Alapallonivel  (Luettu 89207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhape

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #180 : 08.01.2014, 16:16:57 »
Ainakin Coupen orkkisaluissa on reikä keskellä :)
Minä lukitsin jarrulevyn tyrkkäämällä ison ruuvimeisselin sinne ripojen väliin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #181 : 08.01.2014, 20:24:57 »
Orkkis aluvanteissa ei ole keskireikää niin pyörä maassa löysääminen voi olla vähän haastavampaa  8)

Peltinen varapyörä kehään  ;). Pulttipyssy ja jarrumies parhainta. Momentit löytyy vperan dokumentoiman viestiketjusta aiemmin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Voimarauta

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #182 : 03.02.2014, 22:58:52 »
Mitkä on nuo alapallon torx-pulttien tarvittavat lenkkiavainten koot niin voisi ostaa työkalut itselle valmiiksi :)

Voimarauta

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #183 : 04.02.2014, 12:19:45 »
Googlettamalla löytyi, että reunimmaiset E18 ja keskimmäinen E14.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #184 : 04.02.2014, 17:52:25 »
Näin on. Lenkin lisäksi hyvä olla hylsyt.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jabe

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #185 : 17.04.2014, 20:59:12 »
Kaikkihan meni ihan kivasti siihen mennessä, että pitäisi saada uusi nivel paikalleen. Tai siis ne kolme reikää paikalleen. Ei v***u millään. Vissiin mä en vaan saanut sitä uutta niveltä riittävän syvään siihen tappiin, kun tuossa videossakin näyttää menevän ihan vaan laittamalla... Puoli laatikollista lienee laatikkoöljyäkin pihassa, kun se vetoakseli pari kertaa sieltä muljahti liian pitkälle.

Mielestäni kyllä se tapinkin jollainlailla ainakin putsailin, teräsharjalla ja vaseliiniakin on välissä. Kaippa sitä vaan pitää yrittää huomenna syvemmälle saada koputettua. Napa on ensimmäistä mallia ja uusi nivel oli tarvike, jossa oli se se välilevy.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #186 : 17.04.2014, 21:29:02 »
Kannattaa ottaa installaatioon etäisyyttä. Naputtele vaan napakasti nivelen päähän (jos koolinki on kohtisuorassa akseliin nähden) ja kyllä se lopsahtaa paikoilleen sivusta kääntäen loppuun.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jabe

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #187 : 17.04.2014, 21:42:56 »
Kyllä se koolinki varmaankin on ihan akselin suuntaisesti, koska tuohon syvyyteen meni ihan helpohkosti. Tuli äsken jo pimeä ja alkoi hieman savu nousta päästä tuon kanssa. Pitää huomenna ensimmäisenä ottaa jarrulevy ensin kokonaan pois siitä edestä, ette saa paremmin naputeltua sitä niveltä. Nyt vaan sen löysäsin siihen roikkumaan.

EDIT: Mistä tuohon muuten lisätään laatikkoöljyä, jos laittais sinne sen arviolta pari kolme desiä mitä tuli ulos. Onko se tuo tuuletusventtiili, mistä sitä laitetaan, punainen nuoli? 2005, 1.8, 5-vaihteinen laatikko.
http://i61.tinypic.com/do08xx.jpg

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #188 : 18.04.2014, 08:35:38 »
Nivelissä ilmeisesti pikkaisen eroja. Itsellä joulukuussa vaihdettu meni paikoilleen ihan helposti ja toisen puolen nivelen joutui nyt keväällä hakkaamaan paikoilleen ihan huolella...

-Jarno

Ace74

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #189 : 18.04.2014, 11:10:25 »
Joo,tuosta huohtin reijästä voi lisätä...Mutta kannattaa valuttaa kaikki öljy pois,ja laittaa se 2litraa sitä öljyä,niin on riittävästi,jos laittaa liikaa,niin rupeaa helposti vetarin akselitiivisteiden kautta vuotaa pihalle,niinkuin mulla teki.

Jabe

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #190 : 18.04.2014, 15:09:10 »
Joo menihän se paikalleen aika helposti, kun vaan otti sen jarrulevyn pois, että sai koputeltua sitä kunnolla siitä edestä. Ei tuota niveltä ainakaan jarrulevy paikallaan olisi saanut mitenkään päin. Noissa on tosiaan ehkä pieniä eroja, koska ainakin tuo videon nivel näytti menevän ihan helposti. Toinen puoli olis vielä jossain vaiheessa ohjelmassa, luultavasti menee nyt paljon helpommin, kun vähän tietää miten se sinne menee. Pari desiä vaan lisäsin laatikkoöljyä. Saa nähdä miten sen kanssa käy, mutta ei voinut vaihtaa kokonaan, kun kauppa on kiinni, eikä ollut kun litra.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #191 : 09.01.2016, 17:46:08 »
Liitteenä kuvia vasemman etupyörän ala"pallo"laakerin vaihdosta tee-se-itse miehille. Uudeksi laakeriksi meni kaksihuulinen SKF välipeltilevyllä.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #192 : 09.01.2016, 17:47:32 »
Lisää kuvia.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Vendange

  • Vieras
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #193 : 15.03.2016, 19:36:17 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (EW7A, DAM 10658 CJ, käyttöönotto 01/2006, 350 000 km).

Syynissä käskivät vaihtaa alapallonivelen. Kävin ostamassa. Oli sellainen ankan räpylän näköinen lämiskä, johon on upotettu rullalaakeri. Mitään tappia ei tullut. Onko siinä kaikki? Löytyykö mistään minkäänlaista kuvaa rakenteesta?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Alapallonivel
« Vastaus #194 : 15.03.2016, 19:57:15 »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89