Kirjoittaja Aihe: 3008 - Viimasuoja  (Luettu 20932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete3

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #15 : 09.01.2011, 12:26:02 »
No, tänään piti nyt sitten ottaa jo pahviviritykset pois, koska ulkolämpötila on +2 astetta.

:-)


wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #16 : 02.12.2013, 23:59:42 »
Onko 3008:n mukana toimitetulla kapealla, keulan alimpaan aukkoon sopivalla "radiator coverilla" jotain tekemistä viimasuojauksen kanssa vai onko tuolla jokin muu funktio?
Peugeot 3008 Allure Puretech 130 EAT8 -19
ex: Peugeot 3008 VTi 120 -12, Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03

ilpo

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #17 : 03.12.2013, 17:32:23 »
Minä ainakin käytin sitä viimasuojaukseen.

wyn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #18 : 03.12.2013, 22:55:19 »
Sillä minäkin sen tuohon nyt asensin mutta nähtäväksi jää miten paljon tuollainen parin sentin aukon tukkiminen auttaa kun keulilla on neliömetrin kokoinen aukko. Kyllä tuo viime talven kokemusten perusteella jonkinlaista suojausta tuntuisi tarvitsevan.
Peugeot 3008 Allure Puretech 130 EAT8 -19
ex: Peugeot 3008 VTi 120 -12, Peugeot 308 VTi 120 -08, Peugeot 206 XT -03

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #19 : 03.12.2013, 23:02:58 »
Itse asiassa tuo ei taida olla varsinaisesti viimasuojaksi tarkoitettu, vaan lumisuojaksi estämässä syylärin etupuolella olevan flektin vaurioitumisen joko lumen tai jään johdosta. Toki kai tuo vähän viimasuojanakin toimii.

alokas

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #20 : 16.02.2014, 20:25:04 »
Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 Sport (2-tronic, 05/2010).

Viimasuoja hommattu Automaasta, ensimmäistä kertaa tänä talvena lämmöt nousi jopa ajon aikana. Pakko-ostos! Asennus kävi suht näppärästi kiinnitysjousien avulla jotka tuli mukana. Paketissa isompi ja pienempi suoja (kuvassa näkyy molemmat asennettuna). Paketilla hintaa kiinnikkeineen 34 euroa, ilman kiinnitysjousia 27 euron paikkeilla.

Hommasin minäkin tuollaiset pösön keulalle, Lokarilta 37e + kiinnikkeet 5kpl á n. 3e (3 isoon levyyn ja 2 alempaan) ja lämmöt nousivat normaaliksi reilun 20 asteen pakkasessakin 12km matkalla, eikä vähän plussan puolellakaan ole minkäänlaisia kuumenemisoireita ollut.
Tein kuitenkin mielenkiintoisen havainnon:  Auton hankinnasta saakka (huhtikuu -13) tähän tammikuuhun en nollannut kulutusmittaria, ja keskikulutus oli 6,2L/100km.  Kun sitten nollasin mittarin tammikuussa, on sen jälkeen vastaavalla ajolla kulutus ollut ajotietokoneen mukaan 5,8 L/100km, talvirenkain ja viimasuojat paikoillaan!  Tulikin mieleen, että monilla automerkeillä ns. ekoversioissa tehdään kaikennäköisiä pikkujuttuja, mm. tukitaan jäähdyttimensäleikköä, eli mahtaiskohan tässäkin aerodynaamisuus parantua ja polttoaineenkulutus pienentyä sillä, että pösössänikin on maski suljettu näillä viimasuojilla?  Tietysti myös ajonopeudet on talvirajoitusten myötä on hieman alentuneet, mutta kuitenkin.  Onko teillä kokeneemmilla pösökuskeilla vastaavia huomioita?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #21 : 16.02.2014, 20:29:15 »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #22 : 16.02.2014, 20:34:02 »
3008 HDI 1.6:ssa säästö on 0,3 litraa per 100km maskinpeittoa käytettäessä.
Peugeot RCZ HDI FAP

alokas

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #23 : 19.02.2014, 09:06:10 »
Eli juurikin tuon viitisen prosenttia, joka buusban linkissä mainitaan.

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #24 : 08.01.2015, 15:38:47 »
Auto: 2012 3008 1,6 VTi 120.

Lämmöt nousee tosiaan hitaasti, ellei lohkolämmitintä tms. käytä ajoon lähtiessä. Täytynee laittaa tuollainen viimasuoja keulalle jos ei tuon enempiä kustanna.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #25 : 08.01.2015, 15:52:54 »
Mulla nokka osittain ummessa ja ajossa lämpömittari 90 asteessa mutta kun vauhti hiljenee kaupunki vauhtiin laskee mittari nopeasti 70:een ja jopa sen alle. Ei edellinen 308 samalla moottorilla käyttäytynyt samoin.

Paljon laatuvaihtelua lämpötila-anturi/termostaatti-paketissa. Monta kokemusta on että toinen auto lämpeni hitaasti ja laski juuri 20 astetta tyhjäkäynnillä, ja toinen auto lämpeni nopeammin ja piti lämmöt tasaisesti olosuhteista riippumatta.

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #26 : 10.01.2015, 15:47:02 »
Sellaista olen huomannut, että vaikka lohkolämmitin olisi pari tuntia päällä, ei auton lämpömittari näytä yhtään suurempaa lämpötilaa, kait siellä 60 C pitäisi suurinpiirtein olla mittarissakin? Nyt parin asteen pakkasilla lämpiää kyllä nopeasti ja flektikin menee päälle tämän tästä. Siis ilman lohkolämmitintäkin. Kovemmilla pakkasilla lämpenee hitaammin. Ehkä tuo alkuvuosien lastentauti on jo kitketty pois näistä uudemmista malleista, eli lämmöt pysyy kyllä, vaikka lämpenee hitaammin kovemmilla pakkasilla. Viimasuojaa ei siis tarvita vielä pienillä pakkasilla.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #27 : 11.01.2015, 11:59:34 »
Siinä vti koneessa ei ole lohkolämmitintä, vaan öljypohjan kyljessä on säteilylämmitin. Kovilla pakkasilla joku 2..4h lämmitystä.
Peugeot 3008 hybrid

TGT

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #28 : 11.01.2015, 16:12:25 »
Kyllä se vti:n säteilylämmitin on lohkon alaosassa kiinni.Ex bimmerissä oli samassa paikassa ja lämmitys teho veteen oli kylmässä 0 asteisessa tallissa reilut +20 astetta.Lukemat katsottu bimmerin ajotietokoneen piilovalikosta.Tämä siis defan 300w mallilla.Calixin 250w malli vielä vähemmän.Ulkona tuulessa ei taida paljon apua olla.

TKI

  • Vieras
Vs: 3008 - Viimasuoja
« Vastaus #29 : 12.01.2015, 14:33:52 »
Auto: 2012 3008 1,6 VTi 120.

Kyllä se melko tehoton on tuo lohkolämmitin tosiaan. Veljekset Laakkoselta kyselin näitä viimasuojia tänään. Vain puskurin alapuolen olisi saanut tukkoon ja hintaa n.60 €. Täytynee kysellä vielä Automaasta, jos heiltä löytyisi molemmat suojat?