Minäkin ihmettelen Antsun tavoin, että miksi AGM-akku ladattaisiin vain 70%:iin. AGM on kyllä herkempi ylilataukselle, mutta luulisi kuitenkin ladattavan paljon täydemmäksi.
Oman käynnistysongelmani jälkeen älylaturi kyllä latasi akkua AGM-asetuksellakin aika tovin, joten ei akku täynnä ollut. Auto on lämpimässä tallissa, ja aamulla ajoa noin puoli tuntia ennen työpaikalle pysäköintiä, luulisi että ehtii latautua. Mutta tosiaan viime talvena liki 30 asteen pakkasessa päivän ollut auto käynnistyi nöyrästi napin painalluksella, mutta puolen tunnin kuluttua kaupan pihassa käynnistysyrityksessä ei tapahtunut yhtään mitään, startti ei pyörinyt ollenkaan. Tuo kytkimen asennontunnistin on hyvä pointti, voisi selittää asian. Toisaalta muistan, että joskus huolimattomasti käynnistäessäni (kytkin ei ihan pohjassa), näyttöön on tullut teksti "Fully declutch and press start" tms., eli olisiko tunnistimia useampi? Ja kuten aiemmin kirjoitin, sähköisen käsijarrun räplääminen herätti syteemin, ja käynnistys onnistui normaalisti.