Kirjoittaja Aihe: Boxer - Ruiskutuksen ajoituksen säätäminen (diesel)  (Luettu 1816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Venttiseiska

  • Vieras
Auto: 1997 Boxer 2,5 TD (DJ5TED, 79 kW, 233J42-FOURGON/370, VF3233J4215481342).

N. 2kk sitten ko kosla oli jakohihnan vaihdossa ja sen jälkeen alkoi sankka savutus kun painaa kaasua ja tehottomuus...

Ajoitusmerkit on korjaajan mukaan just paikoillaan, mut ennen remonttia veti ihan iloisesti, esim Jämsästä Tampereelle päin ensimmäisen ohituskaistan veti 5:lla ~90km/h ylös ja nyt joutuu kepittämään, silti vauhti tippuu ~75km/h...

Eräs kuorma-autoilija heitti ajatuksen ilmoille, et syöttö olis aavistuksen myöhäisellä, pystyykö säätämään jotenkin???

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: Boxer - Ruiskutuksen ajoituksen säätäminen (diesel)
« Vastaus #1 : 14.07.2019, 16:11:09 »
Ei ilmeisesti ole hdi-tyyppinen vaan jakajapumppu joten ajoitus saattaa olla 1 hampaan pielessä tai onko turbon paineputki irronnut jos klemmari on unohtunut kiristää.

Venttiseiska

  • Vieras
Vs: Boxer - Ruiskutuksen ajoituksen säätäminen (diesel)
« Vastaus #2 : 17.07.2019, 06:08:35 »
Jakajapumpulla.

Ekalla kerralla pumppu oli (mystisesti) hampaan pielessä, sillon ei meinannu lähteä käymään millään ja tehot oli vielä heikommat...

Venttiseiska

  • Vieras
Vs: Boxer - Ruiskutuksen ajoituksen säätäminen (diesel)
« Vastaus #3 : 21.09.2019, 09:59:47 »
Käytin rakkinetta toisella pajalla, hihna ja ajoitusmerkit on oikein, ruiskutuspumppu kaipaisi korjausta...

Taitaa käydä niin, että hankittava joku toinen N2-luokan kulkine tilalle ja toi myydä osiksi tai paaliin...