Kirjoittaja Aihe: 406 - Kansitiiviste (HDi)  (Luettu 14978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #15 : 14.11.2016, 15:13:30 »
Auto: 2004 406 GW 2,0 HDi 110 (VF38ERHZF81662227).

Olisi täälläkin hodarin kannentiivisteen vaihto ajankohtainen. Oisko jollakin laittaa listaa mitä kaikkea remonttiin tarvitaan. Tarviiko yläpään tiivistesarjaa hommata, jos vaihtaa pelkän kannentiivisteen? Jakohihna ja vesipumppu tullee vaihdettua samaan revohkaan.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #16 : 15.11.2016, 00:39:55 »
Jos tekee kunnon remontin, joutuu irrottamaan venttiilit jotta pääsee putsaamaan imu- ja pakokanavat. Siihen on hyvä uusia venttiilinkumit. Kyllä yläpään tiivistesarja on hyvä olla, mutta jos egr on ollut tulpattu, voi yksittäisillä tiivisteillä pärjätä. Omassa käytin Reinz'in kannentiivistettä, hyvin on kestänyt. Omassa kansiremontissa meni n.70 tuntia tosin oli siinä vähän muutakin juttua. Nokkahihnan kireys muuten kannattaa tarkistaa 50 000km paikkeilla, löysä hihna just teetti sen remontin, jako hyppäsi. Uudet hydrauliset venttiilinnostimet kannattaa vaihtaa jos ylimääräistä fyrkkaa, jälkikäteen vaihdettuna on hikinen homma. INA:n nostimet on toimineet hyvin.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #17 : 15.11.2016, 08:10:22 »
Tärkeää on uusia kannenpultit ja tiivistesarja yläpäähän kannattaa ostaa. Kannentiivisteessä pitää katsoa se paksuusmerkintä, sen näkee ennakkoon irroittamatta kantta. Muutoin tiiviste ja jakopää päivän homma jos on hyvä josturi ja tunkki käytettävissä.

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #18 : 15.11.2016, 17:06:23 »
Näillähän pärjää jo pitkälle. Onneks on talli missä on ponni ni pääsee alta ja päältä tekemään. Onkohan muuta syyllistä paineen syntymiseen paisarissa, kun kannentiiviste. Tänään ei taas keränny painetta kun normaalin verran ja nestettä ei häviä.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #19 : 15.11.2016, 18:05:04 »
Kyllä se kannentiiviste on yleensä ollut syypää. Itellä meni 2,5vkoa kun tein ulkona remontin. Milloin sato ja milloin piti hakea jotain työkalua. Ja olihan se maanantaista pejantaihin hiomo kantasellakin. Tilasin sieltä samalla Victor reinzin yläpään tiivistesarja kannen pulteilla. Ota samalla veden keräys astiaan tulevan putken o-rengas samalla. Avatessa napsahti kannenpultin torx osa poikki ja jäljelle jäi vain poraus.. Sitten kun päätin pesettään sen niin samalla plaanattiin ja venttiilin istukat hiottiin. ;D
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #20 : 20.12.2016, 21:31:09 »
Tuossa pitäisi pikkuhiljaa rueta paffin vaihtoon. Tarkistin ennakkoon pahvin paksuuden, mutta kannattaako tiivistettä ostaa ennenkuin on kansi pöydällä ja varmistuu koneistuksen tarve? Kannattaako Motonetin pahvit jättää ostamatta?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 965
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #21 : 20.12.2016, 22:09:16 »
Ainakin lohkon plaanauksessa muuttuu kannentiivisteen paksuus, en sitten tiedä paljonko vaikuttaa kannen plaanaus, koneistamolla ainakin tietävät. Kun kannen raaputtaa oikealla kaapimella, se ei ota alumiinilastua vaan poistaa vain ylimääräisen kalvon (kannentiivisteen pinnoitteen ym) ja sitten pinnan voi vielä hioa jollain 320 vesihiomapaperilla puhtaaksi. Jos pinta ei kuitenkaan ole kaikkialta hyvä, kannattaa plaanata. Suoruus on hyvä tarkistaa jos kone on keittänyt eli kansi kuumentunut selvästi.
Motonetillä saattaa olla hyviäkin tiivisteitä kuten Reinz tai Goetze ja mitä niitä onkaan. Mitään tuntematonta en laittaisi koska on niin isotöinen homma.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #22 : 21.12.2016, 01:12:13 »
Ainakin lohkon plaanauksessa muuttuu kannentiivisteen paksuus, en sitten tiedä paljonko vaikuttaa kannen plaanaus, koneistamolla ainakin tietävät.
Mulla ei ainakaan muuttunut paksuus tiivistessä kun kansi paanattiin..
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #23 : 23.12.2016, 19:26:57 »
No nyt on tavarat odottamassa paikalleen asennusta. Reinzin tiiviste ja loput hilut motonetista. Yläpään tiivistesarjassa tulikin mukana venttiilinvarren tiivisteet. Näihin liittyenkin minkälaisilla venttiilinjousen puristimilla porukka on puristanut jouset?

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #24 : 27.12.2016, 19:17:51 »
Nyt olisi kansi pöydällä ja mietin hiomisen tarvetta. Syöpymiä ei ole, ainoastaan liekkirenkaat on painanut jäljet kanteen. Tuleekohan pitävä, jos käsipelissä hio paperilla pinnan kiiltäväksi. Kieroudesta en päässyt selvyyteen kun ei ollut hyvää linjaria. Konehan ei ole päässyt keittämään, että kuumasta ei ole päässyt vääntymään.

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #25 : 30.12.2016, 22:49:09 »
Homma paketissa. Enään ei painetta järjestelmään kerry, joten vika oli kansipahvissa. Viikonhan tuohon sai aikaa menemään rauhallisella tahilla.

autoilija_m

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #26 : 12.05.2017, 23:31:20 »
Itselläni on kanssa alkanut työntämään nesteitä pihalle paisuntasäiliön kautta. Vika tuli ihmeen nopeasti. Jäähdytysneste on selkeästi öljyistä, mutta öljyssä ei ole jäähdytysnestettä. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kun tuo kansipahvi. Öljynputsarin alla oleva jäähdytin ilmeisesti voi joskus tehdä tuota?

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #27 : 13.05.2017, 19:27:02 »
Alkaa olla jo aika kiire vaihtaa pahvi, jos työntää jo normaalisti nesteet pihalle. Pahvissa tai kannessa on ura mistä pääsee öljyt vesikanavaan.

autoilija_m

  • Vieras
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #28 : 14.05.2017, 18:33:50 »
Kyllä se kannentiiviste on. Paisuntasäiliössä alkaa pulputus jo kylmällä koneella ja lämpöisenä työntää varmaan litran nestettä pihalle, jos korkin avaa. Olin jo tuohon henkisesti valmistautunut, koska edellisessäkin samalla moottorilla varustetussa oli tehty kansiremppa. Myös tämän ja sitikan foorumia lukiessa huomaa, että HDi:ssä ei kovin harvinainen vaiva. Melkein kaikilla syy on ollut siellä kansipahvissa, vaikka muita vikoja ensin tutkitaan. Tämä luonnollista, kun kallis remppa kyseessä.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 406 - Kansitiiviste (HDi)
« Vastaus #29 : 14.05.2017, 21:59:33 »
Millä kilometreillä kannentiivisteitä on mennyt HDI:ssä ?