Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)  (Luettu 62257 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #105 : 20.02.2012, 08:52:51 »
Toimii kyllä kaukolla muuten hienosti, mutta sen muistaminen, että puhallus pitää suunnata ja lämpö säätää ennen autosta poistumista on vielä vähän hakusessa. Tuo kytkentä nimittäin poistaa automaattisen säädön puhalluksen suunnasta ja voimakuudesta ja ne pitää säätää itse. Toki esim. puolen tunnin lämmityksellä auto lämpenee plussan puolelle vaikka puhallus olisi pienellä ja suunta minne sattuu, mutta lumikasan alta auto ei silloin vapaudu.

Käytettävyydellään hakkaa alkupeäisen säädön mennen tullen kuitenkin.

JKA

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #106 : 19.03.2012, 20:19:17 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi 112.

Meillä tuo on lämmitys on toiminut moitteettomasti. Eivät tosin liikkeessä tienneet että kelloon laitetaan lähtöaika. Auto hoitaa itse aloitusajan nähtävästi ulkolämpötilan mukaan. Virta tosin pitää olla päällä jos laittaa lämmityksen alkamaan välittömästi. Akun kanssa ei ole ollut ongelmaa vaikka on lämmitetty aamuin illoin. Työmatkaa tosin n 20 km.a.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #107 : 19.03.2012, 20:32:53 »
Akku ongelmaan auttaa kun Diagbox testerillä muutetaan akku koko pienemmäksi.
Peugeot 3008 hybrid

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #108 : 20.03.2012, 12:26:49 »
Meillä tuo on lämmitys on toiminut moitteettomasti.

Ei siinä minullakaan vikaa ollut muuta kuin käytettävyydessä. Käynnistäminen virrat kytkemällä ym. oli ihan hanurista. Kaukolla ei ole.

jounil

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #109 : 28.04.2012, 16:54:50 »
Mä en kyllä noita "halpoja" trokareitten itse maahantuomia lämmittimiä tai kaukosäätimiä ostaisi. Voi tulla äitiä ikävä kun pitäis takuuta saada. Niissähän taitaa tulla vieläpä rikollisesti maahantuojien (esim. Kaha) itse tekemiä ohjeita joita helppoheikit sitten diilailee asiakkailleen. Helppoa rahaa.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #110 : 29.04.2012, 20:49:50 »
Mitähän ihmettä sä höpötät? Ihan alkuperäisen Webaston kaken siihen asennutin ja lämmitin on tehdasasenteinen.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #111 : 29.04.2012, 21:17:07 »
Kateellisia ottaa päähän, jos joku toinen saa asennettua jotain vähän halvemmalla.  ;D

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #112 : 30.04.2012, 02:37:39 »
Mä en kyllä noita "halpoja" trokareitten itse maahantuomia lämmittimiä tai kaukosäätimiä ostaisi. Voi tulla äitiä ikävä kun pitäis takuuta saada.

Valmistajan takuu pätee ja kilpailun tulee olla vapaata. Ei ihme, että monet tuovat maahan, kun katsoo hintatason eroa 'virallinen' vs. muu tuonti. Mitä tulee muuhun nillitykseesi, niin ENNEMMIN monopolistinen toiminta on rikollista, kuin vapaa yritteliäisyys.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #113 : 30.04.2012, 06:57:03 »
Niin, tehdas ja alihankkijathan saa saman hinnan, on kyse vain lasijulkisivuisen myyntikonttorin katteesta  ;). Asentaminen on oma juttunsa ja epämielyttävin homma koko prosessissa. 508in kohdalla kello-ohjaus on uusimpien eco-ekoversioiden osalta lähes mahdotonta. Embelinin kännykkäohjaus voisi olla Nokialle uusi valloitus, puhelimen navigaattorihan ja musiikki siirtyy pian auton kosketusnäyttöön. http://www.eeperi.com/eberspacher_lisavarusteet.html
« Viimeksi muokattu: 30.04.2012, 07:02:42 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #114 : 30.04.2012, 08:31:45 »
'Normi' puhelimen voi valjastaa ohjaamaan lämmitintä, siihen mitään 350 euron palikkaa tarvita. Eiköhän jokaisessa taloudessa ole vanhoja käytöstä poistuneita GSM puhelimia, jos ei ole niin puhelimen saanee hankituksi muutamalla kympillä.
http://www.j-pk.net/tekniikka/webasto/

Noita on tullut jokunen rakennettua, ensimmäiset jo joskus 2110:n aikoina - viitisentoista vuotta sitten.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2012, 08:37:34 kirjoittanut Benkku »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #115 : 30.04.2012, 15:04:57 »
Totta. Minulla on sama, valjastettuna Nokia 3310 yksinappiseen. Takaisinkytkennän kannalta Embelin on fiksumpi (lämpötilan näyttö) ja hienosteluna widgetti.
Aihe nyt hieman sivuaa 508:n webastoa :-)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #116 : 28.10.2012, 12:30:42 »
Tuo 508 webaston ohjaaminen ei nyt ihan noin yksinkertaista ole noilla itse tehdyillä virityksillä, kun kyse on väyläohjatusta webastosta. Onko kukaan saanut käsiinsä ohjetta mitä tuossa kauko-ohjaimen asennuksessa pitää 508:ssa tehdä? Itselläni vakavassa harkinnassa 508 GT ja sillä ajotietokoneen ajastuksella en tee yhtään mitään, vaan tilalle pitää saada joku kaukosäätö, mieluiten puhelintoiminen.

Webaston T100HTM:stä pyytävät asennettuna 950 € ja Webaston Web Control 3:sta 750 €. Ajattelin vielä kysyä mitä maksaisi Webaston ovaali ajastin 1533 asennettuna. Eihän se mitään lisää tuo autossa jo olevaan toimintaan, mutta se toisi 1) liittimen johon voi kytkeä tuo ajastimen tilalle/rinnalle kauko-ohjaimen ja se toisi mahdollisuuden tuon ajastimen käyttämiseen yksinkertaiseen tee-se-itse -kytkentään jollain vanhalla puhelimella tai millä tahansa GSM-relevirityksellä.

Tuo T100HTM minulla jo on nykyisessä 308:ssa ja lähtee siitä helposti matkaan tarvittaessa. Se vaan ei enää riitä nykyisiin tarpeisiin eli työpaikalla missä se suurin tarve tuolle kaukosäädölle olisi, ei kantama riitä sisältä konttorista. Webaston oma Web Control 3 on jotenkin muinainen ominaisuuksiltaan ja ehdottomasti kiinnostus olisi johonkin modernimpaan ratkaisuun.

Minulla on epäilykseni siitä, että tuosta kaukosäädön asentamisesta on tehty tarpeettomasti turhan monimutkaista. Siinä poistetaan myös ajotietokoneen ajastusmahdollisuus käytöstä ja mielestäni tuo on täysin tarpeetonta. Kun koko asennusproseduuri ei kuitenkaan ole tiedossani, niin vaikea sanoa kuitenkaan enempää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #117 : 28.10.2012, 14:32:10 »
Tuo T100HTM minulla jo on nykyisessä 308:ssa ja lähtee siitä helposti matkaan tarvittaessa. Se vaan ei enää riitä nykyisiin tarpeisiin eli työpaikalla missä se suurin tarve tuolle kaukosäädölle olisi, ei kantama riitä sisältä konttorista. Webaston oma Web Control 3 on jotenkin muinainen ominaisuuksiltaan ja ehdottomasti kiinnostus olisi johonkin modernimpaan ratkaisuun.

Totta. Avainperäkaukosäädin on melko melko tarpeeton, jos on"fiksu" GSM-ohjain ja pikanappi kojelaudassa käynnistää/pysäyttää lämmitys. Uudenmaan Autovarustelu saattaisi olla paras paikka tai Helsingin Autoextra. Kannattaa ottaa irti 308ista ja siirtää 508iin. Erillistä kelloakaan ei tarvitse välttämättä kabiiniin, vaan piuhaparin, johon kytkee haluamansa ohjauksen. Toinen pari 12V plus ja miinus lisäksi "viritelmälle" (Embelin, GSM-laturi yms). Ledivalo-painonappikytkimiä on erilaisia siistiin asennukseen. Omassa optoerotinsysteemillä toteutetussa GSM-ohjauksessa on takaisinkytkentä. Niin kauan, kun 2G-verkko on toiminnassa. 3310 vastaa automaattisesti, jolloin mikrofoni kuuntelee auton sisätilaa. Puhaltimen kohina alkaa kuulua luurista ja webasto käynnistyy mitä suurimmalla todennäköisyydellä ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #118 : 28.10.2012, 14:59:52 »
Periaatteessa pelkkä w-bus -liitin riittäisi webastolta ja ehkä pitää tutkia onnistuisiko sen asentaminen itse, kuten Range Roveriin onnistui. Sopiva liitin pitäisi olla siellä webaston kyljessä olemassa ja sieltä joko "ryöstetään" w-bus -pinniltä lähdevästä johdosta tai jos sitä ei ole, niin asennetaan tuo pinni tuohon liittimeen. Lämmittimen puolella se kuitenkin on kytketty.

Senkin voisi tutkia, mikä se kojelaudassa oleva webaston kytkin on laatuaan, josko sitä voisi käyttää hyväksi jotenkin.

Tuo 508 GT:n webasto (en ole tarkistanut onko muissa dieseleissä sama laite) on sama kuin 407:ssa 2,2 HDI:llä ja myös webaston kytkennän johtosarja on sama. Onko kellään tiedossa mihin tuo 407:n kaukosäätimen (siinähän on T100HTM) vastaanotin boksi on kytketty tuolla vasemman takalokasuojan sisällä?

OT: Työnalla myös faijan Freelander 2:sen webastoon ajastus tai kauko-ohjaus ja siinä on ilkeä vehje, kun jättää hehkuttamatta kokonaan, jos on 10 minuuttiakin webastolla lämmittänyt.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2012, 15:05:56 kirjoittanut Penguin »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #119 : 29.10.2012, 17:46:53 »
Tuolta toisesta topicista löytyi erittäin mielenkiintoinen linkki tähän liittyen: ftp://webasto-ekb.ru/Data/Car/Peugeot/508/
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89