Ongelma:
Auto: 1997 406 1,8 SL (16-ventt., LFY).
Toimimaton nopeus- ja matkamittari. Vian olen haarukoinut mittaristolle tulevaan johtosarjaan. Aluksi vaihdoin anturin, mutta se ei auttanut jonka jälkeen juotin mittariston piirilevyn liitokset uudestaan, turhaan. Olen mittaillut anturilta tulevaa signaalijohtoa mittaristolle asti, ja johdin vaikuttaa olevan rungossa: Anturilta keltainen johto (liitin 3) nro.1622 menee sagemin boksin lattaliittimelle, josta johdin jatkuu akun etupuolella olevaan pyöreään ruskeaan liittimeen. Tällä välillä johdin ei ole rungossa, mutta liittimeltä mittariston takana olevaan keltaiseen liittimeen (pinni 21), harmaa johdin nro.465 on rungossa. On vain sen verran rompetta tuolla välillä ja mittariston/kojetaulun takana ei mahdu johtonippuja purkamaan, että ajattelin oikaista välin uudella johdolla.
Mutta mistä pääsee tulipellin lävitse? Onko esim. pyyhkijämoottorin takana tai jossain läpivientejä, vai joudunko tekemään uuden? Tai onko ollut kokemuksia samanlaisesta johtosarjaongelmasta? Sen verran tiedän, että aikaisemmin autoon on laitettu takaluukkuun vahvistin subbarille tms., mutta se on purettu jo ennen minun omistusta ja kaapelointireittiä en tiedä.
Ratkaisu:
Ongelma ratkaistu. Vänkärin jalkatilasta löytyi lattiamaton alta 16 mm reikä (sisälämppärin haaroitusta varten varmaankin) ja vedin sen kautta pur-pintaisen anturikaapelin akun edessä olevalta liittimeltä suoraan mittariston keltaisen liittimen nro. 21 pinnille. Taas toimii mittari.
TEMP_ARKISTOON