Kirjoittaja Aihe: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin  (Luettu 16317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
PSA:n uusi johtaja Carlos Tavares esitteli tänään kuinka PSA saadaan takaisin voitolliseksi.

http://psapeugeotcitroen.isebox.net/backintherace/carlos-tavares-en#main_content_area
Peugeot RCZ HDI FAP

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #1 : 14.04.2014, 10:58:10 »
Vaikuttaa ihan tyypilliseltä ekonomien sanahelinältä, millään muulla ei ole merkitystä kuin liikevaihdon/voiton kasvamisella. Prosentteja sitten heitellään hihasta miten sattuu, yleensä täysin epärealistisesti.
Laadun parantamisesta ei puhuta sanaakaan, vaikka se olisi nimenomaan se tie parempaan menestykseen pitkällä tähtäimellä.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #2 : 14.04.2014, 11:12:07 »
Laatuhan parani ihan silmissä kun THP-moottoreita on enää alle puolet myydyistä bensakoneista. EB Pure Tech turbo korvaa THP 156:set.
Peugeot RCZ HDI FAP

Benkku

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #3 : 14.04.2014, 12:32:47 »
Vaikuttaa ihan tyypilliseltä...

Ajattelin aivan samaa - CEO:lla mielessä share holder value, eikä mikään muu.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #4 : 14.04.2014, 13:27:15 »
Taitaa sillä olla tarkoitus saada PSA voitolliseksi. Tavares oli kuulemma instrumental in making Renault into profit.
Renaultia pilkataan ihan kuten Pösöjäkin mutta Renault tuotti voittoa ja pitemmän päälle se auttaa myös tekemään parempia autoja kun on käteistä.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #5 : 14.04.2014, 13:36:23 »
PSA:lla on tällä hetkellä 45 mallia myynnissä. Tavareksen tarkoitus on pudottaa mallien määrä 26:een ja keskittyä ainoastaan tuottaviin autoihin. Tähän asti PSA on ollut kaikille-kaikkea-autotehdas.

Mallit tällä hetkellä:
Peugeot
108
Ion
206 Vielä myynnissä Kiinassa ja Latinalaisessa Amerikassa
207+
208 3d
208 5d
2008
301
308 II
308 II SW
RCZ
408 tämä merkintä kattaa sekä porraperäisen 308:n että tulevan 2+2 paikkaisen coupén
508
508 SW
508 RHX
Expert Tepee
Partner
3008
3008 Hy4
4008
5008
807

Citroen
C1
C-Zero
C2 vain Kiinassa (Rebadged 206)
C3
C3 Picasso
C-Cactus
C4
C4 Aircross
C4 Picasso
C4 Grand Picasso
C-Elysee
C5
C5 Touring
C8
Berlingo

Tulevaisuudessa myös Euroopassa oma merkkkinsä DS
DS3
DS4
DS5
DS5 Hy4
DSLS
Tulossa DSX7

Puuttuu joitain malleja? Minä en saa kuin 43 noista em. malleista.

Mallit jotka pudonnee pois ???
206
207+
C2 kiinamalli
4008
Ion
C-Zero
C3 Picasso
C4 Aircross
807
C8
Mitkä muut putoavat pois? Tuossa vasta 10kpl. 20 pitäisi saada pois.

EDIT: C4 Grand Picasso lisätty. Hybridit lisätty.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 14:00:22 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

martymcfly

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #6 : 14.04.2014, 13:57:01 »
^Joko 5008 tai Grand C4 Picasso putoaa, veikkaan että 5008 saa lähteä. Vastaavasti parivaljakosta C4 Picasso (eli lyhyempi 5p versio) ja 3008 jää jäljelle vain toinen, ja uskon sen olevan 3008, ts. lyhyt Picasso lähtee.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #7 : 14.04.2014, 14:04:18 »
Lisäksi 108, C1, 301 ja C-Elysee ovat malleja jotka "eivät tuota mitään" vaikka myyvätkin hyvin. Hinnat on vedetty niin tiukille noissa kategorioissa, että niiden valmistaminen on lähinnä harrastustoimintaa.
Peugeot RCZ HDI FAP

Benkku

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #8 : 14.04.2014, 14:53:25 »
Tähän asti PSA on ollut kaikille-kaikkea-autotehdas.

Millä kriteerillä? Ei ainakaan malliston kattavuuden perusteella voi sanoa. Pieniä 'kaupunki'- ja perheautoja on kyllä - joku tila-autokin, mutta siihen mallisto jäikin, kun mukaan ei lasketa LCV kalustoa.


Benkku

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #9 : 14.04.2014, 14:55:18 »
Lisäksi 108, C1, 301 ja C-Elysee ovat malleja jotka "eivät tuota mitään" vaikka myyvätkin hyvin. Hinnat on vedetty niin tiukille noissa kategorioissa, että niiden valmistaminen on lähinnä harrastustoimintaa.

Ei taida pitää paikkaansa. Pienillä matalien katteiden segementillä ne profitit on ennenkin tehty, isoja ja kalliimpia malleja myydään suhteessa merkittävästi vähemmän.

Pienet autot ovat se syömähammas.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #10 : 14.04.2014, 15:01:30 »
Saahan niitä malleja tuolla tavalla laskien poskettomasti listattua, jos 3- ja 5-ovisetkin on eri malli. Sitten varmaan pitää listata 508 Hybrid4 ja 508 GT eri malleiksi myös, samoin RCZ R ja C5:stä rautajousiset ja hydet erikseen.

martymcfly

  • Vieras
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #11 : 14.04.2014, 15:17:05 »
Ei taida pitää paikkaansa. Pienillä matalien katteiden segementillä ne profitit on ennenkin tehty, isoja ja kalliimpia malleja myydään suhteessa merkittävästi vähemmän.

Pienet autot ovat se syömähammas.

Rohkenen olla eri mieltä. Ilman sen kummemmin asiaa selvittämättä ja osin mutuilulla käsittääkseni Bemari, Mersu, ja VW konserni (Audeineen ka near premium VW autoineen) ovat ne jotka nykyään tekevät katteellista bisnestä. Tästä syystähän PSAkin on tekemässä DS:stä omaa premium merkkiään, Peugeotista veistellään VW:n kilpailijaa near premium tjsp. luokkaan jne jne. Esim. huippuvarusteilla varustetun BMW 500:n valmistus tuskin maksaa kovin paljon kulimallia enemmän, mutta myyntihinta voi olla helposti olla yli kaksinkertainen. Toki pieniä ja edullisia autojakin tekemällä voi pysyä kaupanteon syrjässä kiinni, mutta se vaatii sitten jatkuvasti hurjat myyntivolyymit, jotka näin laskusuhdanteessa ja kaupan notkahdettua jäävät helposti tavoittamatta. 

Pienehköt ja edulliset/järkihintaiset autot voivat olla se leipä, mutta kyllä se voi siihen leivän päälle tuntuu tulevan tuolta kalliimpien autojen tai mallien myynnistä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #12 : 14.04.2014, 15:24:05 »
Sitä huippuvarusteilla varustettua 5-sarjan bemaria vaan ei kovin paljoa kappalemääräisesti myydä ja kun myynti painottuu enemmän malliston askeettisempaan päähän, jossa katteilla ei voi paljon kehuskella. Kyllä kai siihen jokin ihan taloudellinen syy on miksi BMW:kin (kuin myös Mercedes-Benz) panostaa enemmän ja enemmän malliston pienempään päähän. Kate per auto ei välttämättä ole siellä sen parempi, päinvastoin mutta volyymit on pienissä autoissa paljon korkeammat.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #13 : 14.04.2014, 15:25:48 »
Saahan niitä malleja tuolla tavalla laskien poskettomasti listattua, jos 3- ja 5-ovisetkin on eri malli. Sitten varmaan pitää listata 508 Hybrid4 ja 508 GT eri malleiksi myös, samoin RCZ R ja C5:stä rautajousiset ja hydet erikseen.

No, kerro miten sinä laskisit? Kuitenkin Tavares sanoi, että 45 mallia on nyt ja tulevaisuudessa enää 26.

Scaling back the range of models will allow the company to "improve market coverage and improve margins by targeting the most profitable segments."


Tavares on Renaultin kasvatteja. Cliostakaan ei saa enää 3 ovista mallia... Se (3d vs. 5d asetelma) on selkeästi laskettu kahdeksi omaksi malliksi kun niihin pitää puristaa pellistä erillaiset kyljet ja ovet.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 15:29:01 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Carlos Tavares esitteli tänään Back in the Race planin
« Vastaus #14 : 14.04.2014, 15:39:28 »
Jos lähdetään eri peltejä laskemaan niin 208 GTI:kin on vielä eri malli kuin 3-ovinen 208. Paketti- ja kuorma-autot voisi laskea myös ja lasketaanko Expertin ja Boxerin kaikki eri pituudet ja korkeudet eri malleiksi, kun niissä on eroa enemmänkin kuin pelkät kylkipellit.