Itse ostin toukokuussa-11 112tkm ajetun 2,2 SW:n. Nyt on mittarissa 125tkm. Huomiot ja rempat:
Taakse piti vaihtaa toinen "koiranluu" mutta toinen oli vielä kunnossa. Ilmeni kolinana hitaalla nopeudella kuopissa. Jäljelle jäi pienempi kolina, jonka korjailin voitelemalla kaikki tiivisteet silikonirasvalla. Puhalsin rasvaa myös tiivisteiden vesireistä tiivisteiden sisälle-> autosta tuli todella hiljainen.
Takaikkunan salpa temppuilee aukomalla ikkunaa -> "rear open" ajotietokoneen näytössä. Revin panelin irti ja tutkin salpaa. En mitään suoranaista vikaa löytänyt. Verhoiluniiteistä tosin tuli entisiä ja uudet maksoi 0,4€ kpl. Lopulta vedin pari kierrosta ilmastointiteippiä luukun u-raudan ympärille ja vika siirtyi tulevaisuuteen. Nyt kun verhoilu repsottaa niin taidan laitella takaluukun kahvakoristeen ympäristön kuntoon sisä- ja ulkopuolelta.
Kylmänä kone naputtaa kuin diesel. Veikkaisin hydraulinostimia? Koneelle Fortea ja perkeleellinen kolina. Käyntiparani mutta kolinaa jäi vielä riittävästi. Nokka-akselin ennakon säädöstä tulee vikanäyttö ajotietokoneeseen? Tai ainakin testerin pitäisi ilmoittaa jatkuvasta korjaamisesta? Kone kuitenkin käy hyvin ja vetää kunnolla, niin ajattelin että on ominaisuus. Varsinkin, kun kierrosten nosto ja koneen lämpiäminen poistavat naputuksen. Tähän varmaan palaan joskus tällä palstalla.
Parkkitutka pimeni mutta se oli tiedossa jo koeajon jälkeen -> piipitteli siihen malliin.
Lonlife öljyä näyttää kuluvan niin, että sheikit lähettää joulukortin mutta alan miehet merkkiliikkeestä kertoivat, että sitä menee. Se mikä paljon jääköön jokaisen omaksi mielipiteeksi. Itse laitan 3000km ajomatkaksi ajotietokoneelle ja käyn kurkkaamassa -> 1/2 - 3/4 litraa olen lisännyt. Öljyvuotoja ei ole, joten pakoputkeen se vissiin menee. Bensalta ei öljy ainakaan minun nokkaan haise. Hydraulinostimet eivät minun järjen mukaan öljyä kuluta?
Jarrut vikisee mutta kun antaa reilusti tennaria niin näyttää takapäässäkin helpottavan. Saattaa kyllä vaatia purkua ja puhdistusta tulevaisuudessa.
Autoja vertailleissa (407) huomioin, että ajotietokoneiden näytöt toimivat puutteellisesti tai joskus eivät ollenkaa. Asia lienee edessä itselläkin mutta netistä näytti löytyvän firmoja jotka korjaavat vaihtamalla paremman näytön. Se miten näyttö irtoaa on vielä arvoitus. Jossain yksilössä ohjaustehostin ei toiminut normaalisti parkkipaikkanopeuksilla.
Yhteenveto: Mielestäni 407 on kelvollinen ostos käytettynä. Pientä vikaa ja vähän likaa, ei kallis, korjattavissa kohtuu kustannuksin, pirun mukava maantiellä, kaupungissa kankea (on ketterämpiä saman kokoisia), minulle 3-vaihteen välitys tuottaa oppimisvaikeusia, tuntuu tarpeettomalta koko vaihde.