Kirjoittaja Aihe: 607 - Moottorin vikavalo syttyi ajossa  (Luettu 6494 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Moottorin vikavalo syttyi ajossa
« Vastaus #15 : 12.07.2012, 21:05:11 »
Nyt on taulussa 152000 ja rapiat. Ei mitään normaalista poikkeava, paitsi ei aina starttaa laakista, vikavalo ei pala. Ajattelin tuon puolakasetin kuitenkin vaihtaa lähiaikoina.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Moottorin vikavalo syttyi ajossa
« Vastaus #16 : 13.07.2012, 11:21:18 »
Lisättäköön vielä, että tuota hienoista nytkytystä ei tapahdu täyskaasukiihdytyksessä.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Moottorin vikavalo syttyi ajossa
« Vastaus #17 : 04.08.2014, 23:28:48 »
Huomasin myös öljyvuotoa venttiilikopan muovisesta kannesta. Varmaan tiiviste?

Näin "jonkin ajan" jälkeen tuo öljyvuoto vaikuttaisi todennäköisimmältä syyltä tapaukseen. Öljyn tunkeutuminen palotilaan sytytystulppia vaihdettaessa viallisen venttiilikopan tiivisteen takia. Sytytyspuola kesti tapauksen jälkeen ainakin 20 000 km ja pieni nykiminen taas johtui vetonivelestä.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).