Kirjoittaja Aihe: 406 - Alustamuutokset (madallus)  (Luettu 29708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pasha

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #120 : 16.02.2014, 09:41:35 »
Ja oliko H&R jouset sit vielä siniset? Etsitään vielä tovi sitä koikeaa ennnen kuin koitetaa kepillä ;)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #121 : 16.02.2014, 12:46:19 »
Googlesta kun vähän kaivelee, niin selviää että noihin Cobran jousiin noita lappuja on saanut ilmeisesti vaan erikseen pyytämällä. Cobran sivuilta kun puolestaan katsoo, niin kaikkiin 406 farkkuun sopiviin jousiin ei ole edes saatavilla TÜV-lappuja. Saattaa olla siis aikamoista hakuammuntaa, että jollain semmoiset sattuisi olemaan. Kannattaa toki vielä sportpugin puoleltakin kysellä. Itse kysyisin suoraan valmistajalta tai maahantuojalta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Rami66

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #122 : 16.11.2014, 02:31:15 »
Noihin cobran jousiin vois kysyä sitä lappua täältä, nuo valmistaa niitten jouset: http://merwede-springs.nl/index.php?page=home_en

Omaan -01 2.0 406 farkkuun tilasin tuon firman tekemät 40/40mm jouset hintaan 171,- kotiin toimitettuna: http://www.showoffimports.nl/

Ens viikolla varmaan pääse jo asennushommiin.

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #123 : 27.01.2016, 06:09:15 »
Auto: 1996 406 2,0.

Viime viikonloppuna tein autooni hieman alustamuutoksia, joiden mukana ajettavuus parani oikein vain paljon. Resepti oli seuraavanlainen: Eibacht Pro kit -30mm jouset eteen ja taakse, TRV uudet etutolpat kaasuiskarein, taakse myös uudet kaasuiskarit (merkkiä en muista) ja etupäähän uudet SKF kääntölaakerit.

Aikamoinen hymynvirne huulilla ajeltu nyt muutama päivä. Autosta tuli kivan jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova. Aikaisempi vaappuminen loppui ja ajoon tuli aivan uudenlaista ryhdikkyyttä.

Vien kuukauden päästä auton vielä pyöränkulmien suuntaukseen kun osat ovat ehtineet asettua paikoilleen. Mistään varsinaisesta madalluksesta siis ei voida puhua, eikä se ollut tarkoituskaan koska auto on ympärivuotisessa ajossa.
MB E250 cdi

antsu

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #124 : 27.01.2016, 09:33:06 »
Toimivat iskarit vakauttavat kulkua.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #125 : 27.01.2016, 11:24:30 »
Onnittelut, että 406 ajettavuus ja mukavuus säilyi. 30 mm on meko paljon madallusta. Onko fotoa ennen ja jälkeen moden?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #126 : 27.01.2016, 15:28:36 »
Ei se ainakaan silmämääräisesti pudonnut yhtään, mitalla mitattuna maasta kaaren yläreunaan jopa nousi puoli senttiä. Vanhat jouset oli varmaan niin kuoleentuneet. Voin jossain vaiheessa keväämmällä laittaa kuviakin.
MB E250 cdi

ATS

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #127 : 27.01.2016, 16:16:33 »
Siis kuitenkin oli ihan loppu nuo vaihdetut autosi alustassa ja alkuperäisillä olisi mitä luultavimmin tullut sama lopputulos? Ainakin siltä nyt kuulostaa ettei todellisuudessa yhtään tippunut tuo , onneksi  ;) Pysyi siis kutakuinkin alkuperäiset "asetukset"!