Tiivisteaineen valinnassa kannattaa huomioida, ettei se saa sisältää aineita, jotka pilaavat lambda-anturin. Itse olen kahdesti käyttänyt autotarvikeliikkeen suosittelemaa Permatex Ultra-Black -tiivisteainetta tapauksissa, joissa öljypohjan ja lohkon välissä ei käytetä massatiivistettä, vaan pelkkä tiivisteainetta:
http://www.permatex.fi/09/liimat_ja_tiivisteaineet.html405:n XU10J2-koneen tapauksessa tuo toimi ilmeisesti ihan hyvin (en tosin ole päässyt tarkistamaan lopputulosta nyt yli puolen vuoden ajon jälkeen kaverin autosta). 306:n XU7JP2-koneen kohdalla tein tiivistyksen mielestäni todella huolellisesti (vanhat tiivistejämät täysin pois pinnoilta, puhdistus rasvanpoistoaineella, riittävästi ja tasaisesti tiivisteainetta, kiristys oikeaan momenttiin ja vuorokauden kuivumisaika), mutta ihan täysin tiivistä siitä ei tullut syystä tai toisesta. Ihan tyydyttävä lopputulos kyllä, mutta hieman huohottaa öljyä parista paikasta siltä puolelta, joka on jatkuvasti öljyn pinnan alapuolella. Ei kuitenkaan niin paljon, että öljypohja likaantuisi tai tiputtaisi öljyä kuten aiemmin...
Tuonkin piti olla juuri oikeaa ainetta, joten saako noista millään täysin tiiviitä? Parempiakin aineita saa suositella (hyvin perusteluin).