Kirjoittaja Aihe: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto  (Luettu 30315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #90 : 11.10.2017, 23:23:28 »
Liitoksen kiinnitysruuvin kanta löytyy kennon puolelta noiden putkien välistä. Ruuvilla vedetään alumiinilätkä kireälle. Tuo liitos ei tarvitse mitään massaa kunhan o-renkaat on ehjät.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

SeBBo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #91 : 11.10.2017, 23:37:13 »
Meinasin siis vaan, että jos siihen laittaisi jotain varmuudeksi, ettei tarvitsisi irroittaa, kun tosiaan ei ole kun pari kertaa lirauttanut.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #92 : 23.10.2017, 15:00:22 »
 Tuota ne putket lähtevät liikkumaan kevyesti mihin suuntaan tahansa. Siinä alumiinilaipassa on yksi T10 ruuvi ja sen aukaiseen niin putket liikkuvat helposti jopa hieman vallattomasti vaahtomuoviläpiviennissä. Tuossa aikasemmin tässä ketjussa, on kuva missä ne tiivisterenkaat ovat. Ei sinne pidä mitän silikoneja tarvita vaan vaihtaa tiivisteet vain. Valokuvasta selviää varaosanumero. Sitten tilaat liikeeseen tuon kolme euroa maksavan tiivisteitä parin. Lukkopihdit letkun tuloon ja sitten vasta menoon. Saunasta haet pesuvatin. ja liitos auki ja sitten vain kaikella tarmolla vaihtaa liitoksen tiivisteet. Siellä miään silikoni kuule auta jos sitä sinne kilokaupalla toimittaa. 

SeBBo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #93 : 23.11.2017, 18:57:52 »
Veho tilasi tehtaalta asti o-renkaat hintaan 5.80e/ 2kpl, otin suoraan pari satsia. Toinen varalle, jos joutuu joskus aukomaan uudestaan. Viikko meni.

Akunkengän otin varuiksi irti. Ei tosiaan tarvitse ottaa auki kuin ratin ympärysmuovit, sitten ratin alta sulakerasian päältä muovi pois, sitten ne 2 kpl viiskymppisiä turvatorxeja auki, niin rattiakselin voi ratteineen tiputtaa lattialle. Onhan se vähän siinä tiellä, mutta pystyy touhuamaan kuitenkin. Sen jälkeen se tukirauta vain pois.

Tuossa mallissa kenno on ainakin pikkasen peremmällä eli ei olisi tarvinnut taivutella kojelaudan muovia, että olisi saanut kennon käteen. Sen huomasin siinä heti, kun rupesin kattelemaan. Otin kuitenkin kennon 2 kiinnityspulttia irti, että sai sen vähän heilumaan siinä kotellossaan, niin oli helpompi ottaa putket irti kennosta. Putkien kiinnityspultin kanta oli 15 koon torx.

Vanhat o-renkaat olivat kyllä melkein täysin kovat, pieni kumintuntuma oli kuitenkin vielä. Ei ihme, että vuosivat. Uudet o-renkaat inekseen ja kasaus.