Kirjoittaja Aihe: 607 - Vetokoukun pistorasia  (Luettu 6695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
  • Peugeot 508 SW GT 2012
607 - Vetokoukun pistorasia
« : 19.03.2009, 14:16:43 »
Ongelma:

Auto: 2000 607 2,2 HDi.

Nyt iski ensimmäinen ongelmallinen sähkövika 607:aan. Vetokoukun pistorasia on ilmeisesti mennyt oikkariin. Ongelmat alkoivat noin viikko takaperin, kun vilkkua vasemmalle käytettäessä auto herjasi polttimon palaneen. Kaikki vilkut kuitenkin toimivat, rele kuitenkin napsutti nopeampaan tahtiin niin kuin silloin kun polttimo on palanut.

Eilen ongelma kuitenkin laajeni niin, että jarruvalot jäivät pysyvästi päälle (vaikka avaimet oli poissa virtalukosta, valot paloivat) ja auto ei enää sammunut kuin jarrupoljinta painaessa. Jotain oli vissiin enemmänkin solmussa. Vaimo otti pistorasian sulakkeen pois paikaltaan ja jarruvalot pimenivät. Saman sulakkeen takana taitaa olla diagnoosipistoke ja peräkärryn parkkirele.

Tänään kävin asiaa tutkimaan ja huomasin lopulta että pistoke oli osittain sulanut. Katkaisin siitä johdot kokonaan kun en saanut sitä irti paikoiltaan. Ongelma jatkuu edelleen siten, että auton ollessa käynnissä takavilkut eivät toimi lainkaan, jos autossa on vain virrat päällä, vilkut toimivat. Täytyykö tuosta jollain ohjelmointilaitteella poistaa tuo peräkärryn pistoke käytöstä, että homma toimii vai mistä mahtaa kiikastaa? En tuota pistokkeen sulaketta laittanut enää takaisin paikalleen...

Ratkaisu:

Homma selkis kun lykkäsin johdon katkomisen jälkeen tuon vetokoukun johtosarjan sulakkeen takaisin paikalleen, eli toimii taas. Täytyy käydä uusi rasia hakemassa ja asentaa paikalleen niin taas pelittää. Noita kannattaa tarkkailla, tuo vanha rasia näytti olevan ihan ok kunnossa sisältä, ei hapettumia ym. mutta johdot olivat sitten jostain hajalla.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98