Kirjoittaja Aihe: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)  (Luettu 19402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #75 : 12.10.2014, 22:09:50 »
Kiitos vahvistuksesta. On vain niin ahdas paikka tässä autossa, että ei oikein tiedä, mitä purkaisi edestä pois vai olisiko helpompaa irrottaa käynnistinmoottori ja siirtää hiukan taaksepäin (jos mahtuu liikkumaan)... Tosin siinäkin on ylimmäinen kuusiokolopultti sellaisessa paikassa, että kytkinhaarukka-akselin yläpää/kytkinvipu on hiukan edessä, samoin yksi suojapelti.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #76 : 13.10.2014, 01:30:38 »
Alakautta sen hammaslukitsimen saa kiinnitettyä paikalleen, yläkautta ei oikeastaan kannata edes yrittää.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 595
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #77 : 13.10.2014, 07:45:56 »
Minä en viimeksi jaksanut purkaa osia tuon hammastustyökalun laittamiseksi, niin laitoin 45asteen vääntimen jumittamaan vauhtipyörä jostain välistä. Säästi aikaa aika paljon.
404, Expert, C5
2CV4

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 766
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #78 : 18.02.2016, 23:44:18 »
Onko tässä mallissa muka tuommonen kiristin? Vai onko merkkiliikkeeseen tullut jokin sarja missä ns. normimalli korvataan helpommin säädettävällä systeemillä?

Tuollaisen kiristimen minäkin sain joskus monia vuosia sitten, kun ostin alkuperäissarjan.

Kuningaspultin avaus hirvittää jo etukäteen kun arvelin koittaa niillä kamoilla mitä on talliin kertyny ajansaatossa pököttejä remppaillessa. kunnolista pulttipyssyä ei oo, eikä vauhtipyöränlukitus vempainta

Sen vauhtipyörän voi lukita vaikka omatekoisella vempaimella. Tukevasta pellistä voi leikata hammaskehälle sopivan lätkän, joka kiinnitetään paikoilleen sillä suojapellin pultilla. Tai sitten voi yrittää lukita sen jollain kiilaamisella.

lalli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #79 : 13.11.2017, 22:16:29 »
Auto: 1996 406 1,8 (16-ventt., XU7JP4, LFY).

Päänvaivaa aiheuttaa jakopään ajoitus. Nokka-akselit lukittu omille paikoille ja kampiakseli lukittu hihnapyörän 8mm pultin reijästä omaan koloon, mutta konetta ei pysty paljoakaan pyöräyttämään ettei mene jumiin, eli ilmeisesti jako pielessä.. Nokat ainakin kohdallaan, mutta mistä muualta pystyy kampiakselin asennon tarkastamaan..? Ei äkkiseltään löydy mitään järkeviä koloja vauhtipyöränkään päästä..

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 710
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #80 : 14.11.2017, 06:38:35 »
Olikos tässä moottorityypissä kampiakselin lukitusreikä vulkanoidussa hihnapyörässä? Jos näin, niin todennäköisesti vulkanointi antanut periksi ja hihnapyörä on pyörinyt runkoonsa nähden. Uusi hihnapyörä paikoilleen niin ajoitusreikä taas oikeassa paikassa. Ps. Menikö ajoitustapit paikoilleen vanhan hihnan ollessa paikoillaan?
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus

lalli

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 406 - Jakopään ajoitus (XU7JP4/XU10J4)
« Vastaus #81 : 14.11.2017, 11:14:03 »
Tosiaan moottorissa oli jo ostaessa jako kuulemma hypännyt hampaan, joten merkit ei sillonkaan pitänyt paikkaansa.. (kuinkahan helposti näissä venttiilit nappaa mäntään?) Hihnapyörässä on  tuo 8mm pultille sopiva reikä joten voihan toi olla päässyt pyörähtämään  ??? Pystyykö kampiakselia lukitsemaan mistään muualta? Starttia yritin irrotella ja etsiä jos sen takana olisi joku lukitusreikä, mutta ei taida startti lähteä ilman imusarjan irroitusta?