Kirjoittaja Aihe: 807 - Apulaitehihnan vaihto (EW10J4)  (Luettu 5583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eloka

  • Vieras
807 - Apulaitehihnan vaihto (EW10J4)
« : 20.07.2009, 23:04:49 »
Auto: 2003 807 2,0 (EW10J4).

Miten apulaitehihna löysätään tai kiristetään?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 807 - Apulaitehihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #1 : 21.07.2009, 00:57:38 »
807, INJECTION EW10J4

Kiristinrulla siinä näyttäisi olevan. Joku EW-konetta tunteva voi kertoa tarkemmat ohjeet.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2010, 12:58:12 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 807 - Apulaitehihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #2 : 21.07.2009, 17:10:26 »
Sen osan No:6 rullan keskipultista väännetään lenkkiavaimella jousta vastaan ja hihna löystyy. Asentaessa taas pujotetaan hihna muuten paikalleen ja taas pultista väännetään löysälle ja luiskautetaan hihna väliin. Sekava selitys mutta kokeilemalla se onnistuu.

Corle

  • Vieras
Vs: 807 - Apulaitehihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #3 : 12.06.2017, 16:34:51 »
Auto: 2007 807 2,0 (automaatti, EW10A).

Onko tuossa uudemmassa 2.0 (EW10A) bensassa samaa ongelmaa tuon apulaitehihnan kiristimen kanssa kuin vanhemman EW10J4 koneen, että pettäessä menee jakopään väliin. Meinaan vain kun olis tuo jakopään remontti tiedossa niin vaihtaako kiristimen samalla vaikka ei mitään vikaa edes olisi?

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 807 - Apulaitehihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #4 : 12.06.2017, 20:05:19 »
Sama homma vaihtaisin jos ois mun.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82