Aiheeseen liittyvää keskustelua: 607 - Sisätilanlämmittimen johdon läpivienti
Auto: 2003 607 2,2 HDi (automaatti).
Kyllästyin palelemaan aamuisin ja hinkkaamaan akkunoita jäästä. Kun kerran haaroitus-sarja tuli hommattua, niin sehän prkl asennetaan. Tässä rapskaa toimesta:
- Irroitin pelkääjän jalkotilan puolelta jalkatilan yläsuojamuovin ja myös hanskalokeron. Suojamuovi oli kiinni muovi"nastoilla", joiden keskiosa vedetään ulos jolloin nastan saa irti. Hanskalokero irtosi työntämällä saranoiden tapit pois paikoiltaan.
- Mittasin läpivientikumin huuliuran pohjan halkaisijan, ja valitsin sopivan reikäporan (30 mm) kunnon akkukoneen nokkaan.
- Tarkistin mittaamalla että konehuoneen puolella ei ole mitään kovin tärkeää läpiviennin oletetulla kohdalla.
- Porasin reikäporalla reijän rintapellissä kiinni olevan jalkatilan ylämuovin keskikiinnikkeestä noin 3 cm vasemmalle ja 3 cm alas (kulkusuuntaan katsottuna). Siinä kohdassa alakautta pääsi myös konehuoneen puolelta asettamaan läpivientikumin paikoilleen.
- Suojasin reijän ympäristöä hieman paperilla ja suihkutin sinkkispraytä kolmeen otteeseen syntyneeseen leikkauspintaan (molemmista suunnista).
- Läpivientikumi paikoilleen ja sisäpuolelle muokkasin reikäporaan jäänneen äänieristeen/palan lattiamattoa siten että istui hienosti kaapelin ympärille peittäen läpivientikumin näkyvistä. -> Ihan kun sinne joku ryömisi katselemaan.
- Sisäpistorasian asensin pelkääjänpuolen keskitunnelin sivuun aivan eteen, myöhemmin tuli mieleen että myös se yläsuojamuovi olisi ollut hyvä paikka.
- Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä.
Aikaa meni itse toimintaan noin 30 min. Pähkäilyyn, nenänkaivuuseen, mittailuun ja maalin kuivumisen odotteluun yhteensä 45 min lisää.