Kirjoittaja Aihe: 407 - Soittimen vaihto  (Luettu 6874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ace74

  • Vieras
407 - Soittimen vaihto
« : 27.02.2010, 14:03:18 »
Auto: 2007 407 SW 1,8 Olympia Business.

Hei!

Pystyykö tohon 407 rd4 soittimen vaihtamaan toiseen soittimeen, kun jäi edellisestä autosta uuden karhea pioneerin usb liitännällä oleva mp3 soitin talteen? Vai sekooko koko auto siitä ja jos ei, niin miten tuo alkuperäinen soitin lähtee irti? Mutta jos soitinta ei saa vaihdettua niin täytyypi myydä toi pioneeri sitten pois. ;D

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #1 : 27.02.2010, 19:24:10 »
Saa vaihdettua, vanha soitin lähtee torx ruuvarilla irti (ne kaks reikää siinä mankassa) Lue tuo toinen 407 äänentoiston parantelua threadi.

Ace74

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #2 : 28.02.2010, 11:46:26 »
Täytyypä ruveta vaihtopuuhiin,tarvii vaan hommata asennuskehys ja adapteri että rattikake toimii....

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #3 : 05.03.2010, 20:09:21 »
Täytyypä ruveta vaihtopuuhiin,tarvii vaan hommata asennuskehys ja adapteri että rattikake toimii....

Harkitse vielä, sillä kuusi erikoispainiketta poistuvat samalla mm. trip, dark ja ne neljä muuta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #4 : 05.03.2010, 20:33:39 »
Harkitse vielä, sillä kuusi erikoispainiketta poistuvat samalla mm. trip, dark ja ne neljä muuta.

imho: rattinappi adapterilla saa tarvittavan toiminnallisuuden

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #5 : 05.03.2010, 20:38:31 »
imho: rattinappi adapterilla saa tarvittavan toiminnallisuuden

Tuota en usko. Soittimen sijaan kaijuttimiin kannattaa panostaa enemmän.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #6 : 05.03.2010, 23:33:43 »
Tuota en usko. Soittimen sijaan kaijuttimiin kannattaa panostaa enemmän.

No totta tuokin, itse olen vaihtanut molemmat. Mutta rattinappi adapterilla saa, säädeltyä ajotietokonetta ja se riittää mulle, toki dark yms napit puuttuu mutta enpä oo kaivannutkaan. (orkkis mankka on tallella ja modattu siihen tupakansytytin molkura+can piuhat, joten saan sen siksi 3sec ajaksi kiinni pikkuvaivalla kun haluan painaa kerran sitä trip nappia)

Niistä 6:stsa napista edes "tarvitse" kuin juuri dark (en koskaan käyttänyt edes orkkismankalla) sekä clim & trip nappeja, clim moodi on mielestäni turha. Source & audio napit tietenkin korvaantuvat uuden mankan vastaavilla, ja tel nappi ei toimi ellei autossa ole bt valmiutta (minulla ei ollut)
« Viimeksi muokattu: 05.03.2010, 23:37:28 kirjoittanut plagu »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #7 : 06.03.2010, 08:49:56 »
No totta tuokin, itse olen vaihtanut molemmat. Mutta rattinappi adapterilla saa, säädeltyä ajotietokonetta ja se riittää mulle, toki dark yms napit puuttuu mutta enpä oo kaivannutkaan. (orkkis mankka on tallella ja modattu siihen tupakansytytin molkura+can piuhat, joten saan sen siksi 3sec ajaksi kiinni pikkuvaivalla kun haluan painaa kerran sitä trip nappia)

Niistä 6:stsa napista edes "tarvitse" kuin juuri dark (en koskaan käyttänyt edes orkkismankalla) sekä clim & trip nappeja, clim moodi on mielestäni turha. Source & audio napit tietenkin korvaantuvat uuden mankan vastaavilla, ja tel nappi ei toimi ellei autossa ole bt valmiutta (minulla ei ollut)


Hyvä tietää, mutta mitenkäs on tuon Peugeotin JBL-systeemin kanssa. Olisi hopeinen Blaupunktin Bremen MP74 hyllyssä, mikä voidaan luokitella huippulaitteeksi. Tuossa alla kytkäri ja tuo JBL 240W vahvistin taitaakin olla kaijutinlinjoissa kiinni. Vähän enemmän pähkinää  ;)
http://www.famousdehmous.com/wp-content/uploads/2009/09/RD4-TO-RT3.key-direct-smaller1.pdf

Mistä hankit adapterin ja viikseen muuntimen? Toimiikohan parkkitutka muutoksen jälkeen? Tutkan ääni kuuluu kaijuttimista ja hiljentää soittimen.
Samalla kysyn, että millaisia BT-laitteita on ollut Peugeotin valikoimissa? Xcarlinkkiin saa erillisen BT-palikan, jos laittaa iPod purnukan. Tällöin on kai soitin oltava päällä, että toimisi. Itse olen Nokian CK-100n kannalla, joka syöttää signaalin ohi soittimen, osaa muten ja itse laite käynnistyy auton liikkeestä.

RD4 soittimessa on Audio, Source, Trip, Band, Clim ja Dark, ei ohgelma, mutta miten ohjaat keskellä olevaa menu-ok-nuolihässäkkää viiksellä? 

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #8 : 06.03.2010, 11:20:55 »
Adapterin hankin ebaysta oli ~30e.
Parkkitutka vaatii taas oman molkuransa, minulla ei parkkitutkaa ole (vaan peruutuskamera) niin en siitä tiedä enempää.
Menuihin pääsee tämän ohjeen tavalla:
http://www.connects2.co.uk/Instructions/SPG007_SCT003.PDF

Tossa tuotteet: http://www.connects2.co.uk/c2search.aspx?catID=24&manID=223&modID=796

Ja tosiaan ebaysta hankin omani.

Ace74

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #9 : 07.03.2010, 18:26:03 »
Harkitse vielä, sillä kuusi erikoispainiketta poistuvat samalla mm. trip, dark ja ne neljä muuta.

Ainakin toistaiseksi pidän tuon orkkis mankan, saikos siihen jonkinlaisen usb-hässäkän rinnalle... Tosin tuo soittaa mp3:a eli eikun levyille vaan tavaraa... Voishan tuon pioneerin myydä poiskin tuolta lojumasta...

fellu

  • Vieras
Vs: 407 - Soittimen vaihto
« Vastaus #10 : 10.04.2013, 21:06:06 »
Joudunpa nyt vähän nostamaan vanhaa aihetta. Ois tosiaan tarkoitus vaihtaa tuo soitin kun ei riitä millään ominaisuudet tuossa vakiosoittimessa. Tietty jos ei pääse käsiksi sitten rattiadapterille samoihin ominaisuuksiin mm. menuun niin sitten jääpi vaihtamatta.

Siispä: mitä kaikkea pääsee hallitsemaan sen jälkeen kun tuon rattihomman on laittanu, pääseekö esimerkiksi menuun?

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11336/cqjbr/Connects2-CTSPG007-Peugeot-rattiadapterikaapeli#tab-product-description

Olisiko tuo edes oikea osa?