Kirjoittaja Aihe: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)  (Luettu 20039 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shakal

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #30 : 06.04.2014, 17:46:16 »
Auto: 2001 607 2,2 (automaatti).

Täälläkin antipollution fault syttynyt kahdesti.

1. kerralla kylmäkäynnistyksessä. Jäi moottorin vikavalo myös palamaan. Syyksi paljastui tien päähän tullut akku jonka vaihdolla ja vikakoodien nollaamisella hommasta selvittiin.

2. kerralla auto alkoi käymään nykien, moottorin vikavalo syttyi, hetken päästä kävikin kolmella. Seuraavana aamuna kävi taas hyvin, antipollutionia herjasi edelleen ja moottorin vikavalo paloi. Tällä kertaa syynä oli viallinen puola.

Syitä on monia miksi tuo syttyy, pääasiassa heti kun auto käy hetkenkin huonosti. :)

-Jamo-

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #31 : 03.06.2014, 07:25:48 »
Auto: 2002 607 2,2 (EW12J4, automaatti).

Autoani vaivasi sama vika, nyt ongelma korjattu. Suuttimet vaihtamalla nykiminen hävisi ja antipollution teksti näytöstä.

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #32 : 09.07.2014, 17:48:24 »
Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4).

Taas syttyi moottorin kuva ja teksti. Eilen alkumatkasta aamulla auto nytkähti maantie vauhdissa kerran ja valo syttyi. Loppupäivän auto pelasi ok ja valokin sammui illalla. Tänään taas nytkähti kerran muutaman kilometrin jälkeen, valo syttyi. Loppumatka 50km meni ok. Valo tosin palaa, mutta kaiketi taas sammuu :) Mistäköhän vikaa kannattaa lähteä metsästämään? Jääkö muistiin tietoa viasta? Jos vaikka valo olisi sillä hetkellä sammunut.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #33 : 09.07.2014, 23:18:19 »
Kyllä. Tuo antipolly johtuu monesta syystä, esim. sytytyspuola, polttoainesuutin hetkellisesti raja-arvoikkunan ulkopuolella, yhteneväisyyspoikkeama yms. PPS-lukua  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #34 : 23.07.2014, 16:55:40 »
Vika  koodiksi antoi P0204,4-sylinterin suuttimen piiri auki.Onko tuttu murhe jollekkin,ja millä  kuntoon?

Sakkeus

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #35 : 25.07.2014, 00:14:41 »
Itsellä oli muutoin sama mutta eri sylinterissä, suuttimen vaihdolla korjaantui. Tosin, vikakoodi osoitti eri sylinteriä missä vika oli; sekä katsastuskonttorin että oma lukija antoi koodin P0203 mutta merkkihuollon testeri kertoi että vika oli nelossylinterissä.

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #36 : 25.07.2014, 18:45:02 »
Juu,meinasin itekkin aluksi ristiin vaihdella suuttimia,ja katsoa siirtyykö vika piste.Mut uusi suutin jo tuossa,niin toivotaan,että vika siinä 4pytyssä,ja suutin :)
Onko vaihto paha rasti?

Sakkeus

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #37 : 25.07.2014, 22:39:00 »
Helppo tuo oli vaihtaa, ei tainnut puoltakaan tuntia mennä. Ulkomuistista:
- moottorin "suojakansi" pois
- suutinkisko irti (kiinni muistaakseni kahdella ruuvilla)
- viallinen suutin ja sen johto irti (suutin kiinni sellaisella peltikiinikkeellä jonka saa esim. ruuvitaltalla tai pihdeillä irti, johdon liittimessä rautalankavarmistus)

ja sitten sama takoperin uuden suuttimen kanssa.

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #38 : 27.07.2014, 00:22:12 »
Juu homma jo eilen hoidettu ja valokin sammui :)

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #39 : 31.07.2014, 18:05:02 »
Taas sitten se perkule syttyi. Tosiaan viikon menikin ilman valoa ja nykimisiä. Suuttimen vaihdon jälkeen huomasi selkeästi eron käynnissä ja autokin starttasi erilailla, ilman sahausta. Mutta tosiaan tänään taas ajossa syttyi, ilman nykimisä tosin, mutta startata sai pitkään. Onko mahdollista, että joku muu suutin heti perään hajoaa?

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #40 : 03.08.2014, 19:02:30 »
Koodit luettu tänään, niin edelleen P0204, 4-sylinterin suuttimen piiri auki. Kokeiltiin vielä kun otti 1 sylinterin liittimen irti, niin vikaa näytti sinne, että laite luulis näyttävän ok. Liittimet myös putsattu moneen kertaan. Jotenkin tuntuu, että suunnilleen saman matkan kestää ajaa ilman nytkyjä.
Tulpat meinasin tänään vaihtaa Sopivuudet:- 2,2-116kW ->08 Valeo-sytytystulppa RE13HC-9 (Uusin Valeo-suositus), mutta eihän tuo raukka jaksanut niillä liikkua, vanhat valon monikärjet vaan takaisin paikoilleen. Mitäs mieltä raati on?

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #41 : 05.08.2014, 17:05:54 »
Taas tuli noin kilometrin välein noita P0138-pareja, vaikka toinen lambda näytti "järkeviä". Ilmeisesti ei ole mielekästä vaihtaa lambda-anturia?

Tuli vaihdettua anturi. Heti hävisi noi virheilmoitukset. Heti vaihdoin jälkeen P0141 deaktivoitui. Noita oli ollut niin harvassa jatkuvien P0138:ien seurassa, etten ollut edes huomannut. P0141 on lämmityspiirin vika ja anturista mitattuna lämmitysparissa ei ole kontaktia eli kaapeli tai vastus poikki.

Vaihto oli yllättävän helppo. Isolla jakoavoimella kiinni. Ei lähtenyt helposti vääntämällä, mutta pari kopautusta vasaralla jakoavaimeen irrotti helposti anturin. Vaikein vaihe oli liittimen irrottaminen eikä sekään ollut vaikeaa. Puolen tunnin homma kokonaisuudessaan.

Anturin ostin ebaysta uutena toimituskuluineen 38 €. Sopi paikalleen ja liittimeen, mutta anturikaapelin suojaus ei ole yhtä hienosti toteutettu heti anturin juuressa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #42 : 05.08.2014, 21:10:47 »
Varaudu vaihtamaan tarvikeanturi aitoon Bosch tuotteeseen, useimmat 'halvat' tarvikeanturit ovat valitettavan lyhytikäisiä.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #43 : 05.08.2014, 21:23:30 »
Niin paljon on tuosta mennyt erilaisia Boschin antureita, ettei innosta maksaa niistä moninkertaista hintaa. Jos kestäisivät hyvin, homma olisi toinen. Tuokin alkoi temppuilemaan jo alle 100 tkm/5 vuotiaassa autossa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

alfa164

  • Vieras
Vs: 607 - Antipollution system defective (EW12J4)
« Vastaus #44 : 08.08.2014, 13:57:54 »
Miten tavatonta on, että kone antaa väärän sylinterin koodin? (P0204, 4-sylinterin suuttimen piiri auki.) Vaihdoin pahuuttani 3 sylinteriin, tuon "viallisen" 4syl vanhan suuttimen ja auto pelannut nyt viikon murheitta. Kopkop