Kirjoittaja Aihe: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä  (Luettu 10719 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 109
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #30 : 29.09.2017, 20:07:56 »
Auto lämpenee ja vetonivel lämpenee=vapinaa kiihdyttäessä, tasakaasulla menee nätisti.
Sisempi nivel ei herkästi ääntele.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #31 : 30.09.2017, 17:20:42 »
Vielä kerran pojat. Kuten jo aloituksessa kerroin, auto ei tärise, eikä ravista, vaan vapisee. Viesti kuitenkin siirrettiin tähän ketjuun johon se ei kuulu, koska ilmeisesti vapina on jollekin tuntematon käsite? Tässä ketjussa yksi puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.
Kun kiihdytän isolla vaihteella rauhallisesti (kuten minulla yleensä on tapana), auto vapisee. Jos vaihdan pienemmälle ja polkaisen kaasua kunnolla, mitään vapinaa ei ole. Vapinan saa aikaiseksi jo sillä, että isolla vaihteella ajaa loivaa ylämäkeä ja joutuu hieman lisäämään kaasua ylläpitääkseen samaa vauhtia.
Kuvassa moottorin ylempi vaimennin, joka jo ehti rikkoa pakoputken jousto-osan kertaalleen.
Life is too easy to drive Japanise cars.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 109
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #32 : 30.09.2017, 19:07:03 »
No mikä tämän helpompaa, vaihdat kumin ja sametinpehmeä meno alkaa taas.
Ja kun ei auta niin sitten se vetoakseli?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 444
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #33 : 30.09.2017, 20:23:50 »
Vielä kerran kaveri: Kuvauksesi mukainen vapina vedätättäessä loivaa ylämäkeä on usein poistettu jo ihan vaihtamalla vetoakseleiden rasvasta se mitä purkamatta tai irroittamatta on saannut. Suojakumin alle on helppo kurkistaa onko vaseliini muuttunut saveksi.   ;)

ritani

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 106
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #34 : 30.09.2017, 22:22:25 »
Sama homma minulla. Lievässä vedossa vapisee ja vika juurikin oikeassa vetoakselissa. Marmoritiskillä sanoivat, että sitä oikeaa vetoakselia menee 2,7 hdi moottorissa.

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #35 : 11.10.2017, 19:24:35 »
Kyllä kyllä. Kuten alunperin kyselin, yritin saada selville kuinka monta ja missä noita kannakkeita ja tukia on, kun tuntui etten löydä kaikkia.
Mutta ei se mitään. Eiköhän ne sieltä löydy kun tarpeeksi tverkkaa.

Mutta otin kuvan yhdestä vaurioituneesta sisemmästä vetonivelestä, jonka uusimalla sain vapinan pois. Kiitos avusta kaverit. Nyt on molemmat vioittuneet nivelet uusittu.

Life is too easy to drive Japanise cars.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 397
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #36 : 12.10.2017, 17:13:43 »
Mutta otin kuvan yhdestä vaurioituneesta sisemmästä vetonivelestä, jonka uusimalla sain vapinan pois. Kiitos avusta kaverit. Nyt on molemmat vioittuneet nivelet uusittu.

Kuvassa ei kyllä ole vetoniveltä. Näkyikö tuon rikkoutuminen ennen irroitusta?
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #37 : 12.10.2017, 18:32:27 »
Joo, kuvassa ei ole vetoniveltä. Eikä ollut aikaisemmasakaan postaamassani kuvassa. Ihmeesti silti minulle väitetään ettei vika ole moottorin tuennassa, vaan vetonivelissä. Siitäkin huolimatta että postaan kuvan rikkoutuneesta moottorin tuesta?

Tuon kuntoa ei nähnyt selkeästi ennen irroitusta ja irroituksen jälkeen hämmästyin sitä, että se tosiaan oli täysin kahtena kappaleena. Nämä kaksi tukea ovat siis oikealla puolella ylhäällä.

Nyt on auton kulku silkinpehmeää.  8)
Life is too easy to drive Japanise cars.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 444
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #38 : 12.10.2017, 18:35:40 »
No kun sinun tekstissä lukee: "Mutta otin kuvan yhdestä vaurioituneesta sisemmästä vetonivelestä"   ;D
Hyvä että tuli moottorintuennan vaihdolla kuntoon.

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Life is too easy to drive Japanise cars.