Kirjoittaja Aihe: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä  (Luettu 11717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 173
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #30 : 29.09.2017, 20:07:56 »
Auto lämpenee ja vetonivel lämpenee=vapinaa kiihdyttäessä, tasakaasulla menee nätisti.
Sisempi nivel ei herkästi ääntele.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #31 : 30.09.2017, 17:20:42 »
Vielä kerran pojat. Kuten jo aloituksessa kerroin, auto ei tärise, eikä ravista, vaan vapisee. Viesti kuitenkin siirrettiin tähän ketjuun johon se ei kuulu, koska ilmeisesti vapina on jollekin tuntematon käsite? Tässä ketjussa yksi puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.
Kun kiihdytän isolla vaihteella rauhallisesti (kuten minulla yleensä on tapana), auto vapisee. Jos vaihdan pienemmälle ja polkaisen kaasua kunnolla, mitään vapinaa ei ole. Vapinan saa aikaiseksi jo sillä, että isolla vaihteella ajaa loivaa ylämäkeä ja joutuu hieman lisäämään kaasua ylläpitääkseen samaa vauhtia.
Kuvassa moottorin ylempi vaimennin, joka jo ehti rikkoa pakoputken jousto-osan kertaalleen.
Life is too easy to drive Japanise cars.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 173
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #32 : 30.09.2017, 19:07:03 »
No mikä tämän helpompaa, vaihdat kumin ja sametinpehmeä meno alkaa taas.
Ja kun ei auta niin sitten se vetoakseli?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #33 : 30.09.2017, 20:23:50 »
Vielä kerran kaveri: Kuvauksesi mukainen vapina vedätättäessä loivaa ylämäkeä on usein poistettu jo ihan vaihtamalla vetoakseleiden rasvasta se mitä purkamatta tai irroittamatta on saannut. Suojakumin alle on helppo kurkistaa onko vaseliini muuttunut saveksi.   ;)

ritani

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 106
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #34 : 30.09.2017, 22:22:25 »
Sama homma minulla. Lievässä vedossa vapisee ja vika juurikin oikeassa vetoakselissa. Marmoritiskillä sanoivat, että sitä oikeaa vetoakselia menee 2,7 hdi moottorissa.

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #35 : 11.10.2017, 19:24:35 »
Kyllä kyllä. Kuten alunperin kyselin, yritin saada selville kuinka monta ja missä noita kannakkeita ja tukia on, kun tuntui etten löydä kaikkia.
Mutta ei se mitään. Eiköhän ne sieltä löydy kun tarpeeksi tverkkaa.

Mutta otin kuvan yhdestä vaurioituneesta sisemmästä vetonivelestä, jonka uusimalla sain vapinan pois. Kiitos avusta kaverit. Nyt on molemmat vioittuneet nivelet uusittu.

Life is too easy to drive Japanise cars.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 420
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #36 : 12.10.2017, 17:13:43 »
Mutta otin kuvan yhdestä vaurioituneesta sisemmästä vetonivelestä, jonka uusimalla sain vapinan pois. Kiitos avusta kaverit. Nyt on molemmat vioittuneet nivelet uusittu.

Kuvassa ei kyllä ole vetoniveltä. Näkyikö tuon rikkoutuminen ennen irroitusta?
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #37 : 12.10.2017, 18:32:27 »
Joo, kuvassa ei ole vetoniveltä. Eikä ollut aikaisemmasakaan postaamassani kuvassa. Ihmeesti silti minulle väitetään ettei vika ole moottorin tuennassa, vaan vetonivelissä. Siitäkin huolimatta että postaan kuvan rikkoutuneesta moottorin tuesta?

Tuon kuntoa ei nähnyt selkeästi ennen irroitusta ja irroituksen jälkeen hämmästyin sitä, että se tosiaan oli täysin kahtena kappaleena. Nämä kaksi tukea ovat siis oikealla puolella ylhäällä.

Nyt on auton kulku silkinpehmeää.  8)
Life is too easy to drive Japanise cars.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #38 : 12.10.2017, 18:35:40 »
No kun sinun tekstissä lukee: "Mutta otin kuvan yhdestä vaurioituneesta sisemmästä vetonivelestä"   ;D
Hyvä että tuli moottorintuennan vaihdolla kuntoon.

Taisteluleijona

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Life is too easy to drive Japanise cars.

Tk607

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #40 : 05.03.2018, 08:45:14 »
Kävin tuossa viime viikolla katsastuksessa. Katsastusmiehen tutkiessa etupäätä sanoi että jossain on pieni välys, mut ei löytänyt missä. Auto meni sitten kumminkin hienosti läpi. Ulos ajaessani ja kääntyessäni oikealle alkoi kuulua vaimeaa naputusta ja ratti tärisi ihan helvetisti, mutta suoraan ajettaessa ei. No sitten kumminkin muutaman kymmenen metriä eteenpäin ääni ja tärinä hävisi
eikä sen jälkeen ole ilmennyt, vaikka on ajettu jo vaikka kuinka. Joskus aikaisemmin ratti aivan linkussa peruuttaessa on kuulunut sellainen pieni napina jostain vetoakselista samalta puolelta. Mikähän siellä liikahtaa kohdaltaan, etenkin nyt silloin kun katsastusmies rassasi ja ronkki.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 168
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #41 : 05.03.2018, 11:21:41 »
Yleistä ainakin Volvoissa että katsastuksen jäljiltä ratti tärisee - tuntuu hurjalta, mutta korjautuu itsekseen. Ilmakuplia kai sinne ohjaustehostukseen muodostuu, kun etupää on ilmassa ja pyöriä käännellään ja väännellään. Lieneekö tuossakin sama juttu ollut...

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 173
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #42 : 05.03.2018, 11:37:45 »
Oma 607 täristää rattia aina kun nokka on ylhäällä ja renkaita käännellään. Menee päivän aikana ohi, ei huolta.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 474
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #43 : 05.03.2018, 19:53:48 »
Sama tärinä täälläkin, jos ohjausta kääntelee renkaista käsin. Napinaan vetoakselista ihan ensimmäiseksi ja mahdollisimman pian suosittelen vaihtamaan nivelien rasvat. Rasva saattaa olla kovettunutta jolloin voitelua ei juuri ole. Tosin jos väljyyttä on jo ennättänyt syntyä niin ei ääneen enää auta, muutakun voi antaa lisää kilometrejä nivelelle

iho9

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 607 - Ravistaa/täristää kiihdytettäessä
« Vastaus #44 : 10.04.2018, 13:48:20 »
Terve,

Onko mitään keinoa määrittää kummalta puolelta tärinä tulee purkamatta puolta autoa?

Oma 607(ajettu 220tkm) on alkanut lievästi täristämään kiihdyttäessä voimakkaasti suoraan valoista yms. Vetoakselit eivät äännä mitenkään tahi rutise normaalissa ajossa.

Kysellen
Ismo