Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 83426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #60 : 19.02.2011, 10:44:53 »
oon monta kertaa ennenki maininnu mutta mainitsen taas, mulla on tehostimessa teboilin 32s:t eikä ole sen kanssa oireillut koskaan. Totalin kuraliejuilla visko liemet pihalle heti kun oli astekkin pakkasta

ukkram

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #61 : 19.02.2011, 16:00:35 »
Loppuuko myös ohjauksen nykiminen / nypyttäminen kääntäessä noilla liemillä?

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #62 : 20.02.2011, 11:36:04 »
Kirjoitan nyt hieman lisää nyt kun vaimon auto saatu kuntoon.

Otimme yhteyttä ostamaamme liikkeeseen ja ne varasivat merkkiliikkeeseen huolto ajan. No merkkiliike lupas maksaa osan ja nesteet, kun taas työt lupas maksaa autonostoliike. Tuli sellainen olo merkkiliikkeessä keskusteltua, että olis melkeen sellainen huoltokutsuvaihtotyö. Ohjaustehostimen pumppuun sisälle korkeapainepuolen joku putki vaihdettiin, joka ennen oli ollut ylöspäin suunnattuna aivan säiliön yläpintaan muutettiin aivan pohjalta imeväksi ja nesteenä käytettiin hydrauliikkaneste Total Fluid DA (9730 A5), joka ollut jo esillä tällä palstalla.

Kyselin vielä, että onko vain 2005 mallin autoissa ja vastaus oli, että on vaihdettu ihan 2007 malleihinkin. Olivat olleet jossain pösön kursseilla, jossa oli maahantuoja suositellut tekemään kyseiset työt.

Joku jo kirjoitti aikaisemmin, että ollaan sellainen koetestiryhmä täällä pohjolassa. Taitaa pitää paikkansa.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #63 : 20.02.2011, 20:33:41 »
Mullakin tulee ohjaustehostimen korkin reiästä kuohaa. Öljytaso nyt ja pakkasten alkaessa on arvoitus, joten en osaa sanoa onko öljyn matala taso (osa)syy tapahtuneeseen. Sen verran joskus syksyllä katsoin että taso oli sallituissa rajoissa (saattoi olla minimissä tai maksimissa), mutta silloin ei kuohaa ollut.

Toimisikohan se että ostan öljyä (vaikka tuo Totalin A5 jos sitä tai vastaavaa kerran autossa jo on), täytän hieman korkki auki auton käydessä ja yritän ilmailla rattia hitaasti käännellen. Tätä kunnes öljyn pinta on näkyvissä ja kuohaa ei ole.

Voisiko öljyt vaihtaa kotikonstein täyttöaukosta (moottori/tehostinpumppu seis, imemällä ensin kaikki pois mitä tulee ja laittamalla uutta sisään)? Onkohan tuosta suurta hyötyä kun putkistoon kuitenkin jää vanhaa öljyä?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

turbofriik

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #64 : 20.02.2011, 21:18:45 »
Aivan turhaa hommaa täytellä/ilmailla yms. Ongelma/syy ei poistu. Käytät automaalla pumpun modifikaatiossa jossa ne muuttaa ton pumpun imuputken alemmas niin ongelmat loppuvat.

vili_keinanen

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #65 : 20.02.2011, 21:39:16 »
Saitko mitään hintapolitiikasta irti vaikka et itse kustannusmiehenä joutunutkaan olemaan?

Minkälainen työ tuossa oli, ajassa lähinnä?

turbofriik

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #66 : 20.02.2011, 21:47:08 »
Siis tuo pumpun modifikaatio on kaiketi jotakuinkin satasen homma sisältäen uuden nestetäytön ja ilmauksen. Eikai siinä mitään uusia osia tietääkseni edes käytetä. Eikös ne pura sitä härveliä vaan sen verran että imuputkea pystytään laskemaan. Tunnissa ohi?

Pete_R

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #67 : 20.02.2011, 22:57:31 »
Auto: 2005 407 SW 2,0.

Mielenkiinnolla seuraan tätä keskustelua. Auton ostin 2 viikkoa sitten liikkeestä ja olen huomannut ajoittaista nypyttämistä, paikallaan tai aivan hiljaisessa liikkeessä kääntäessä rattia. Öljyn pinta tehostajan säiliössä on aivan alarajalla (auto huollettu juuri ennen minulle myyntiä), mutta yhtään vaahtoamista en ole huomannut. Minkähän merkkistä öljyä sinne uskaltaisi lisätä? Saako eri merkkisiä tehostajaöljyjä sekoitella keskenään samoilla säännöillä, kuin moottoriöljyjäkin?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #68 : 21.02.2011, 01:21:14 »
Mulla on tuota "nypyttämistä" ollut uudesta alkaen. Syytä en tiedä mutta sanoisin sen olevan "normaalia" tai ainakin tavallista. Tuntuu riippuvan pinnasta jolla ollaan, ja renkaista, mutta voi toki olla oire jostain muustakin. Lukuunottamatta tätä viimepäivien vaahtoamista tehostin on toiminut moittettomasti ekat 120tkm.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #69 : 21.02.2011, 01:27:00 »
...Eikös ne pura sitä härveliä vaan sen verran että imuputkea pystytään laskemaan. Tunnissa ohi?

Jos ongelma on että pumppu hörppää ilmaa niin eikös tuohon jotain auttaisi sekin jo että huolehtii että nestepinta pysyy korkeammalla? Ts. yli ylämerkin nestettä. Tosin jos kylmässä kutistuu kovastikin niin eihän sitä jaksa aina valvoa...
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

turbofriik

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #70 : 21.02.2011, 08:07:57 »
En sitä tarkoittanut. Vaan kun se öljy vaahtoaa. Vaahtoamiseen ei auta, tai voi tilapäisesti auttaakin mutta sitten se huohottaa sen ulos.

Kimppi77

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #71 : 21.02.2011, 08:47:32 »
Sama homma itsellä. Ohjaustehostimen nesteet vaihdettiin ja yksi ilmaa hörppinyt letkun liitos korjattiin noin kuukausi sitten. Nyt kuitenkin ohjaus pykältää jälleen ja nestettä vaahtoaa korkista ulos. Kun auto on jäähtynyt, ohjaustehostimen nesteen taso on kuitenkin oikeassa kohdassa eli nesteen vajauksestakaan ei ole kyse. Miten on mahdollista että pykältäminen alkaa näinkin pian nesteiden vaihdon jälkeen. Järjestelmä ei voi toimia oikein jos täytyy ilmata kuukausittain.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #72 : 21.02.2011, 09:45:04 »
Siis mulla ainakin ne orkkis liemet räkii pihalle, ja kun käänsi rattia niin että se tehostin jotain tekikin niin silloin se haukkoo ilmaa ja se aiheuttaa sen pykimisen.
Irrottakaa korkki ja pyytäkää jota kuta kääntämään ratti äärilaitaan ja pitämään siellä ja katsokaa sinne säiliöön niin ainakin mulla näky ihan se pumpun siipipyörä pyörimässä tyhjää...

Noilla teboilin liejuilla ei ole räkinyt pihalle mitään, ekan talven kärvistelin orkkis nesteillä, nyt menee toinen talvi teboileilla.

MikkoM

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #73 : 21.02.2011, 13:23:01 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 (automaatti).

Minulla taas ohjaustehostin täristää kovaa molempiin suuntiin rattia kääntäessä. Auto kävi automaassa missä todettiin olevan ominaisuus, ei vika.  Todella ärsyttävä ”ominaisuus”. Jotakin toimenpiteitä tekivät kuluttajasuojatakuun piikkiin, asiaan ej huomauttavaa muutosta, ehkä meni vähän huonompaan suuntaan  :-\

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #74 : 21.02.2011, 16:12:29 »
Ohjauksen 'pykiminen' (eli tehostuksen äkillinen muuttuminen) pumpun kavitoinnin, suuntaventtiilin takertelun tmv. takia, ei todellakaan ole 'ominaisuus' vaan vika.

Asian suhteen, kova kovaa vasten vaan...