Kirjoittaja Aihe: 407 - Depollution system faulty (V6)  (Luettu 7957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #30 : 20.01.2018, 18:40:33 »
Eiköhän ne toisiinsa ole liitoksissa. Tuo ajotietokoneen ilmoittama virheilmoitus on vaan vielä sen verran yleisellä tasolla, ettei siitä voi oikein päätellä mitään muuta kuin että jotain hämminkiä on pakokaasujen polttopuolella, polttoaineen syötössä tai imuilman puolella, tai jotain muuta. Vikakoodien lukemisella pääsee todennäköisesti lähemmäs vika/häiriölähdettä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #31 : 20.01.2018, 21:40:24 »
Ihan arvauksena yleisin vika joka aiheuttaa ko. vikailmoituksen ja puhaltimen käynnistymisen: Viallinen sytytyspuola. Huomasiko konetta vedätettäessä lievää tärinää? Jis huomasi niin joku puola (ja sylinteri) on poissa pelistä.

Mutta kuten edellä kirjoitettiin niin vikakoodit kannattaa tarkistaa eikä arvailla.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #32 : 21.01.2018, 09:26:45 »
Jäähdytyspuhaltimen kytkeytyminen täysille tiettyjen vikojen yhteydessä on varotoimi, jolla estetään moottorin ylikuumeneminen virheellisen toiminnan aikana.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #33 : 21.01.2018, 11:17:57 »
Kyllä liittyvät HDi:ssä ainakin. Ihmettelin kesällä kun tuuletin pyöri jatkuvasti(ei täysillä mielestäni) oli viileä ilma tai ei ja aikaisempina kesinä ei ole pyörinyt ja lisäksi polttoaineenkulutus oli ollut jo tovosen hieman isompi. Mitään vikakoodeja ei antanut mutta päätin sitten puhdistaa hiukkasloukun ja sehän oli aivan tukossa. Puhdistuksen jälkeen moottorin lämpö tipahti hieman, p.aineenkulutus tippui ja auto piristyi selvästi eikä tuuletinkaan ole enää pyörinyt samallailla.

HarryH

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #34 : 21.01.2018, 17:14:55 »
Kiitän kaikkia tietojensa jakajia, tulee oppia samalla.

Tuo tuuletin juttu oli outo. Menihän Cadillakissakin (v8) puolia joskus mutta kumpikaan tuuletin ei siitä piitannut. Tai puolan puoliska; oli 2 sylinteriä samassa. Tuo ilmiö tuli pihassa tullessa, ajoin 5m. Käynnistin sitten vähän myöhemmin ja huomasin, että kaasun lisäys "panee kuin vastaan". Vahvistaa kyllä yhden sylinterin toimimattomuuden. Tutkin papereita ja luin, että 4-6 puolia on vaihdettu n. 50000 km välein. Normaaliako?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #35 : 21.01.2018, 18:02:55 »
Kyllähän tuossa moottorityypissä on puolia mennyt ehkä keskivertoa tiheämmin, kuitenkin jos tilalle laittaa laadukkaan puolan eikä mitään kiinan ihmettä niin 100 tkm on normaali kestoikä. Alkuperäinen puola on päivittynyt kestävämpään versioon jo viime vuosikymmenen puolella, mutta kuka tietää onko vastaava päivitys tullut kaikkiin tarvikeosiin vai löytyykö tarvikkeena edelleen ensiasennuksen kaltaisia puolia joissa kestoikä ei ollut niin korkea.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #36 : 22.01.2018, 22:39:08 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Executive (ES9A, 225 000 km).

Tuli tuo Depollution hälytys ...Tuo yhdistelmä edellyttänee huoltoliikekäyntiä ja mitähän sitten?

Vikakoodit lukuun,niin selviää. Yksi puola luultavimmin imusarjan alta rikki. Kannattaa vaihtaa kaikki kolme kerralla ja tarkistaa, milloin tulpat vaihdettu. Vaihtoväliksi on määritelty 120 tkm, eli erittäin, jopa liian pitkä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HarryH

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #37 : 29.01.2018, 17:21:05 »
Hyvin oli tiedossa vastaajilla vika.

Eli huoltoon ja testeriin ja tulos oli 4 sylinterin puola epäkuntoinen. Korvattiin. Taitaa tuo takarivi olla vikaherkempi. Autodocilla on pitkä jono sopivia, erinimisiä puolia. Onko kenelläkään käsitystä, että minkä nimiset olisivat laadukkaita.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #38 : 29.01.2018, 21:27:12 »
Vain originaali Valeo-puola kannattaa vaihtaa tilalle. Mieluummin kaikki kolme ja näin jää eteen kaksi varapuolaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -