Kirjoittaja Aihe: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)  (Luettu 8478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

starship

  • Vieras
307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« : 25.11.2011, 17:43:18 »
Auto: 2004 307 SW 1,6.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59838.0

Itselläni tekee ihan samaa kaupunkiajossa. Kun tulee pakkaset niin ei nouse enää. Tuossa keväällä yhtenä lämpimänä päivänä kun lähdin mökille oli pakko pysäyttää ja nyppästä viimasuoja pois kun nousi lämmöt liikaa. Maantiellä mennään 70-90 astetta, termarinkin vaihdoin ei vaikutusta.

Kyllä minusta se seuraava viiva on jo 100 astetta, mutta tuntuuhan tuo hullulta että punainen on jossain 130 asteessa, vaikka onhan siellä tosin paine. Kyllä noita lämpöjä tulee koko ajan pala kurkussa seurattua, toivottavasti se punainen on vasta vaarallista, mutta epäselvä on.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #1 : 25.11.2011, 18:18:27 »
On tuo viimasuoja minulla jo keulalla, samoissa lämmöt pyörii kuin kesähelteellä kaupunkiajossa eli 90-100 asteessa.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #2 : 25.11.2011, 20:02:57 »
Pystyyköhän tuon hitaan nopeuden ja muutenkin flektin testaamaan PPS:llä? Vikakoodeja ei kokonaistestissä ole.

Pitäisi pystyä testaamaan.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #3 : 26.11.2011, 14:58:07 »
PPS:llä testattuna pyörii molemmat nopeudet eikä vikoja löydy, pitää kokeilla varmaan ajossa paljonko diag näyttää todellisuudessa asteita (kaitpa sen uskaltaa pistää käyntiinkin kun piuha on kiinni?). Tosin jos tuo viiva 90 jälkeen on vain 95 eikä 100 niin ei kai siinä mitään ei se siitä yli ole paljoa ikinä noussut.

Pystyyköhän noita flektin säätöjä muuttamaan kun ei se flekti tunnu pyörivän oikein ikinä? Tietysti voishan sen termarin vaihtaa vielä alkuperäiseen kun tuli laitettua tuota Motonetin laatua.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #4 : 08.09.2012, 20:51:25 »
Pps:llä testattuna lähtee flekti tasan sadas astees pyöriin :o

Ja se jäähyttää sen 85 asteisex ...siiitä tuo seilaaminen.


Huom. mittari pitää täysin paikkansa.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2012, 20:56:48 kirjoittanut starship »

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #5 : 09.09.2012, 02:18:02 »
Huom, niitä relevikoja saatta olla... Minulla tämä moottori käy hyvin ylikuumanakin.




Tiku

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #6 : 15.11.2012, 08:24:57 »
Auto: 2001 307 1,6 (80 kW).

Mikä näissä bensapösöissä on normaali moottorinlämpötila? Omassa lämmöt eivät nouse kuin 80 asteeseen? Puolivälihän näyttää olevan 90:ssä, eikä mittari kiipeä pitkälläkään matkalla (ulkolämpötila 0 astetta) kuin 80 asteeseen? Onhan tuo 80 astettakin ihan kelpo lämpö, mutta ymmärtääkseni lämpömittareiden yleinen logiikka on, että viisari on oikeassa lämpötilassa esteettisesti mittarin puolivälissä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #7 : 15.11.2012, 08:36:01 »
88-90 astetta pitäisi mittarin näyttää. Termostaatin vaihto ja kunnollinen ilmaus. Paisuntasäiliön päälle tötterö, että saa ilmauksessa nestepinnan korkealle.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2012, 08:48:06 kirjoittanut cone »
Peugeot 3008 hybrid


Ou812

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #9 : 15.11.2012, 16:54:00 »
Saako samaan threadiin tiedustella mikä on 90hv 1.6 HDi:n oikea lämpötila?

Omassa pysyy hiukan 80 asteen paikkeilla, yleensä karvan alle eikä koskaan kesäkelilläkään ole noussut 90 asti.

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 717
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #10 : 15.11.2012, 18:01:41 »
Tuo on juuri se "oikea" lämpötila. Mittari kai valehtelee hiukan, lämpöjen oikeasti ollessa jossain 88 asteen hujakoilla.
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



Benkku

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #11 : 15.11.2012, 18:07:17 »
Tuo on juuri se "oikea" lämpötila.

Juu, 'teknisesti orientoituneille' 'näytetään' about samaa lämpötilaa, lämpötilan vaihteluvälin ollessa - muistaakseni 75-95 Celsius astetta.

... Sitä kutsutaan insinöörimittariksi. :)

Tiku

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #12 : 20.11.2012, 12:12:16 »
Auto: 2001 307 1,6 (80 kW).

Mikä näissä bensapösöissä on normaali moottorinlämpötila? Omassa lämmöt eivät nouse kuin 80 asteeseen? Puolivälihän näyttää olevan 90:ssä, eikä mittari kiipeä pitkälläkään matkalla (ulkolämpötila 0 astetta) kuin 80 asteeseen? Onhan tuo 80 astettakin ihan kelpo lämpö, mutta ymmärtääkseni lämpömittareiden yleinen logiikka on, että viisari on oikeassa lämpötilassa esteettisesti mittarin puolivälissä. :)

Jatkokysymystä pukkaa eli missä tämän auton termostaatti? Minkälainen homma se on vaihtaa? Vaihtuuko pelkkä termari vai pitääkö uusia myös kotelo, kotelon tiiviste tms?


Raffeli

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #14 : 31.01.2014, 21:07:21 »
Auto: 2003 307 SW 1,6.

Pitäisikö osoittaa suoraan ylös 90 asteeseen vai  riittääkö ~80 astetta?