Kirjoittaja Aihe: 607 - Pyörien suuntaus  (Luettu 2871 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 520
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
607 - Pyörien suuntaus
« : 12.03.2012, 18:10:10 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Käytin 607:n nelipyöräsuuntauksessa raidetangonpään vaihdon jälkeen ja jälleen opin uutta, takapyörien aurausta ei voi säätää. Tämä muillekin 607:n omistajille tiedoksi.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 814
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #1 : 12.03.2012, 18:16:57 »
Alustahan pitäisi olla samanlainen kuin 605:ssä, jossa aurauksen säätö on mahdollista.
http://www.autocats.net/manual/peugeot/607/info/sf/b3bf09k6.htm
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012, 18:20:19, kirjoittanut EFL605 »

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 511
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #2 : 12.03.2012, 18:25:12 »
Kyllä ne säädettävissä ovat, nopealla tarkistuksella 607:n takatuennan rakenne on samanlainen kuin 605:ssa. Printtaa ohje, josko osaisivat sen kanssa tehdä säädön...  :D Tässä yksi säätöraportti esimerkiksi, jossa taka-aurausta on säädetty: http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=4&t=38247#p301465.
Peugeot 607 3.0 manual '01

BZR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 147
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #3 : 14.03.2012, 16:48:57 »
Oma autoni  (607 diesel vm 2001) oli joitain vuosia sitten Herttoniemen Automaassa nelipyöräsuuntauksessa ja renkaitten epätasainen kuluminen loppui siihen. En tiedä käsittelevätkö he enää Peugeoteja.

Tapsa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #4 : 14.03.2012, 18:20:15 »
Oman 607:n kulmat säädätin Viikin Autohuollossa ja kaikki nurkat säädettiin,kulmien säädöistä alkutillanne ja lopputilanne paperille printattuna (ei puhettakaan ettei takasia pysty säätää) hinta MUISTAAKSENI alle 100€ ja tapahtui 11/2011.

Automan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #5 : 30.03.2012, 22:00:23 »
Terwee

Tuo suuntaus kannattaa todella tehdä, kun tehtaan säädöt voivat olla vähän mutta tarpeeks sivussa ohjearvoista. Takarenkaiden kuluminen  saataa pysähtyä siihen ja siten voi säästää rengaskerran kulumisen... Wanha oma 607 kävi nelipyörä suuntauksessa muinoin sen  jälkeen kulku oli suoraan ja sinne minne ratti osoitti. No heh. Lumi sulaa ja... Kevät tulee!

T: Automan

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 680
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #6 : 04.04.2012, 16:08:00 »
Käytin 607:n suuntauksessa kun raidetanko nivel vaihdettiin eteen oikealle.

Arvot näyttää nyt olevan ihan ok, mutta taka Camberia ehkä hiukan liikaa. Camber muuttuu korin korkeuden muutoksen mukaan. Noilla takapään säädöillä on kuitenkin sellainen vaikutus, että parantaa suuntavakavuutta ja renkaan otetta tien pintaan mutkissa. Noilla säädöillä pitää kuitenkin seurata takarenkaiden sisäreunojen kulumista. En ole näihin suuntauksiin ihan tyytyväinen, joten pitää viedä "takuuna" uudelleen säädettäväksi.

« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 17:23:17, kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 508 & Peugeot 607

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #7 : 04.04.2012, 18:18:10 »
Taka Camber yli 2 astetta ton lapun mukaan, vaikea uskoa. 2 astetta on jo rata-auton luokkaa eli renkaan pitäisi olla silminnähdenkin liian kallellaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 680
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #8 : 04.04.2012, 18:40:42 »
Ei ainakaan vaikuta siltä ja renkaat ovat kuluneet tasaisesti. Vien auton eri paikkaan mitattavaksi.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 20:40:49, kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 508 & Peugeot 607

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #9 : 11.04.2012, 23:51:32 »
Taka Camber yli 2 astetta ton lapun mukaan, vaikea uskoa. 2 astetta on jo rata-auton luokkaa eli renkaan pitäisi olla silminnähdenkin liian kallellaan.

Alasvedettynä kyllä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 680
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #10 : 13.04.2012, 11:04:17 »
Edellisen paikan säätölaitten kalibrointi oli pielessä. Tämä laite oli kalibroitu hiljan. Ajettavuus parani selvästi.
HUOM: Ohjauspyörän tunnistin on alustettava uudelleen sen jälkeen kun etu- tai takapyörien aurauskulmaa muutetaan. (testerillä)
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 13:02:42, kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 508 & Peugeot 607

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 520
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Pyörien suuntaus
« Vastaus #11 : 19.09.2014, 15:40:28 »
Kertokaapa, missä liikkeessä Porvoo - pääkaupunkiseutu osataan/tehdään 607:n pyörien suuntaus varmuudella oikein?