Kirjoittaja Aihe: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus  (Luettu 9181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #15 : 14.04.2013, 19:07:32 »
Aika löysähän tuo alusta on automaattisäädöllä, "laivamainen". Heti kun auto liikkuu, takaiskarit jäykistyy, koska AMVAR estää nyökkimisen tai perän painumisen. Tällöin ajoradassa oleva kuoppa lyö läpi. Samoin jarrutettaessa. Sallitakoon referenssi, eli uusi E-mersu tutkii kameralla ja tutkalla ajorataa, jolloin saadaan oikeasti ennakoiva ja mukava jousitus  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #16 : 14.04.2013, 20:19:05 »
Tuo katsastuksen iskaritesti on ihan luokaton mittari iskarin kunnolle. Rikkinäinenkin iskari voi mennä ja meneekin siitä läpi. Siinä vaiheessa kun ei mene, niin kyse on jo niin toimimattomasta vaimennuksesta, ettei sitä voi olla huomaamatta. Eri asia sitten nämä muuttuvat vaimennukset, joiden toimivuudesta tuo testi kertoo vielä vähemmän.

antsu

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #17 : 14.04.2013, 23:33:53 »
Onhan se paljon parempi kuin auton nurkasta painaminen ;)

plagu

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #18 : 15.04.2013, 00:02:02 »
No kyllä nurkasta painaminen kertoo melkeimpä enemmän.
Tuo iskaritesteri on täysin hattuvakiolla toimiva, renkaitten paine sekä profiili vaikuttaa paljon enemmän kuin iskareitten kunto.

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #19 : 15.04.2013, 09:22:17 »
Laitoin iskarin tilaukseen tuolta Ruotsista. Miten tuolla homma toimii, ilmeisesti ensin tavallaan "varaus" ja ilmoittavat jos osa vielä saatavilla vai kuin? (en huomannut englannin kielen mahdollisuutta tilatessani ja ruotsia osaan vain 2 sanaa). Ainakaan maksamaan en päässyt, tilaus kyllä näkyy omilla sivuilla. Jousi näyttää olevan noissa eri.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #20 : 29.12.2013, 16:00:32 »
Osaako joku kertoa miten alustan korkeuksien sopeutus tehdään pp2000:lla Onko tuossa jotain erikoisvaatimuksia lattiasta,auto ylhäällä yms.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #21 : 29.12.2013, 18:48:45 »
Bildelsbasen vahvistaa kyselysi, sitten tilisiirto. Sopeutus tehdään ns. sopeutuskorkeudessa. Mitataan tunkin nostokorvakkeiden kohdalta. Arvot tasaisella alustalla Amvariin ja sitten hanaa. Kaivan arvot, jos mahdollista... ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #22 : 19.09.2014, 16:03:22 »
No niin, nyt on tuo ruotsista tilattu iskari viimeinkin alla ja varsinkin auton perän käytös muuttui täysin, ei enää pompi heitoissa kuten aiemmin. Em perusteella säätö tuntuisi nyt toimivan. Ainut että taisi mennä auraus perseelleen (täälläkin kehuttu liike), paikkaa säädölle jo toisessa viestissä kyselinkin. Harmi kun on seuraavaan katsastukseen paljon aikaa, näkisi säätyykö vaimennus myös paikallaan kun pompotetaan.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #23 : 19.09.2014, 18:39:16 »
Ei säädy ajoneuvon ollessa paikallaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #24 : 20.09.2014, 07:38:07 »
On jäykimmässä säädössään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #25 : 20.09.2014, 12:11:35 »
7 asennolla on paikallaan. Kun vauhtia nostaa, niin vaimennus menee 1 asennolle. Kun rattia kääntelee, niin vaimennus jäykistyy. Sport asetuksella taisi mennä 11 asennolle. Nämä riippuu ihan siitä millaiseksi vaimennus on säädetty. Tuon saa ihan lullaksi tai jopa kivireeksi. Ihan miten haluaa.
Peugeot 3008 hybrid

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #26 : 20.09.2014, 13:49:53 »
Onko iskunvaimennukselle siis olemassa jotain muitakin vaimennukseen liittyviä säätöjä kuin korkeuksien ohjelmointi? Vai juuri tuolla korkeuksien asetuksellako vaimennusta pystyy jotenkin muokkaamaan?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #27 : 20.09.2014, 17:10:40 »
Korkeuksien arvoja muuttamalla saa säädettyä vaimennusta. Ei muita säätöjä.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #28 : 20.09.2014, 19:08:51 »
Saattaapi olla, että 607 Amvar saattaa poiketa vastaavasta 407:n Amvarista. Korkeuksia sai aseteltua tietyn ikkunan sisällä, eikä se tuntuvasti vaikuttanut jousitukseen. Idea on pitää auto koko ajan vaaterissa ja muulloin ohjelmisto ajaa iskarit löysäksi mukavuutta tavoittelemaan. Anturit mittaavat tukivarsien liikettä. Myös ESP ja ABS on kytketty väylän kautta systeemiin  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #29 : 20.09.2014, 21:34:17 »
Idea on pitää auto koko ajan vaaterissa ja muulloin ohjelmisto ajaa iskarit löysäksi mukavuutta tavoittelemaan.

No ei se alustan ts. vaimentimien säädön logiikka 407:ssakaan nyt ihan noin mene.