Mulla on ollut 5008:ssa ihan sama ongelma jo pitkään, ja oman kokemuksen perusteella en hirveästi luota ainakaan pk-seudun merkkihuollon kykyyn paikallistaa ongelmaa, eli todennäköisesti juurikin noita viallisia iskareita, varsinkin kun ne ilmeisesti päällepäin ja toiminnallisesti vaikuttavat olevan kunnossa.
Itse olen huomattanut huollolle (AK Airport ja Laakkonen Hertsikka) asiasta yhteensä 4 kertaa, joista ekaa kertaa lukuunottamatta kehotin tämän palstan perusteella tsekkamaan iskarit. AK:n ratkaisu tähän kahdella ekalla kerralla oli todeta (valohoidon jälkeen?) että auto kunnossa ja mitään ei löytynyt, ja kolmannella kerralla sitten vaihtaa edestä
vasemmalta kuuluvaan kolinaan
oikean puolen koiranluu. Jepsjeps, kilsoja oli tuolloin muistaakseni n. 30tkm, ja sanoivat että koiranluussa oli ollut väljyyttä, mitä epäilen noilla kilsoilla muutenkin, ja eipä tuo nyt luonnollisestikaan vasemmalta kuuluvaa kolinaa vähentänyt yhtään.
Laakkonen vaihtoi myöhemmin vielä vasemman koiranluun ilmeisesti myöskin väljänä (ajettu tuolloin muistaakseni n. 45tkm), mutta eipä tuokaan tilannetta miksikään muuttanut. Olin kyllä etukäteen sanonut heillekin että syy lienee iskarissa, mutta totesivat että ei niitä noilla lilsoilla ole mennyt, ja olisi ihan ennekuulumaton vika jos iskari olisi rikki. Hakiessa autoa sanoivat että ei kolise enää, mikä pitikin paikkansa niin kauan kun auto oli paikallaan. Ekassa töyssyssä sitten kuuluikin jo tuo tuttu klonk-klonk. Että näin.
Tänä aamuna pakkasta oli 20 astetta, ja kolina ekan 5km:n ajan oli mahtava, ja jopa 4,5v poikanikin kysyi takapenkiltä että mikä auton alla kolisee. Laitoin vain mankkaa isommalle ja sanoin että Pökötissä ei kolise mikään, laatua alusta loppuuun saakka.