Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Hyvä kirjoitus. Mielenkiintoista lukea näin muutaman vuoden käytön jlk käyttäjäkokemuksista, ei vain lyhyistä koeajoista. Näissä totuus kulkupeleistä paljastuu.
Meillä on ollut tuo allekirjoituksen 508 nyt reipas 3 vuotta, sen, ja lukemieni kirjoitusten ja tuttujen kokemusten mukaan eri malleista, on kyllä tämän hetken luotettavinta mallistoa tämä 508, kun uudehkoja Peugeot-malleja tarkastellaan. Ottamatta yhtään pois muilta malleilta... :)
Mielestäni voidaan keskustella kumpi on lippulaiva, RXH vai GT... ;)
« Viimeksi muokattu: 22.07.2018, 00:32:50 kirjoittanut PgPete »
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Meillä uutena ostettu 508 2011 1,6 VTi aj. 135tkm ja takajarrupalat piti uusia 130tkm. Luotettavin peugeot.
Peugeot 3008 hybrid

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vaihdatin eteen ja taakse palat ja levyt 156 tkm:n kohdalla. Takana oli sisemmät palat loppu, edessä olisi ehkä vielä kestänyt 10-20 tkm nätisti ajellen. Levyt kummassakin olisi varmaan vielä mennyt 40-60 tkm, mutta päätin nyt kuitenkin, että vaihdetaan kaikki kerralla, niin saadaan jarrut priimakuntoon ja voi taas painaa menemään ja uskaltaa jarruttaa reippaamminkin tarvittaessa.

Nuo onkin sitten olleet ainoat kulutusosat, mitä on tarvinnut vaihtaa. Kovin on ollut ongelmaton auto ajaa, etenkin edellisen THP-katastrofin jälkeen. Edelleen silti ongelmattomimmat ovat olleet meidän kaksi 206:sta, tosin ne menivät molemmat vaihtoon jo 65 tkm ajettuina, että ehkä siksi niille ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin ajaa.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2018, 21:03:58 kirjoittanut Penguin »

Peugeot91

  • Vieras
Kovin tekisi mieli ostaa tuollainen 508 1.6thp 156hp. Kävin sellaista kokeilemassa ja antaa kyllä hienot kyydit. Kyseinen yksilö on lähes uudenveroinen. Mutta uskaltaako.?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Okei.
Thp:stä löytyy riittävästi tekstiä täältä foorumilta, olet varmaan lukenutkin?
Paljon tulee kilometrejä vuodessa? Oletko valmis pistämään tonnin täältä lukemani perusteella n.15 tkm -37 tkm välein? Tälläisiä matkoja on ketjulla päästy. Lisäksi n. 60tkm välein imusarjan putsaus.
Jos hinta autossa on alhainen, mikä näillä thp-malleilla alkaa nykyisin olla, ja on valmis varautumaan vikailmoitukseen ja äkkinäiseen tehon laskuun ketjun liiallisesta venymisestä johtuen niin mikäs siinä.
Mutta varoitettu on ja emme halua yhtään uutta Peugeot-autoilijaa joka thp:n takia menettää luottamuksensa kaikkiin Peugeotteihin ja ranskalaisiin autoihin.
Mutta nostan hattua jos rohkeus ja asenne riittää.  8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Mitään vikailmoitustahan ei tule siinä vaiheessa kun jako on jo pielessä ja tehot ja kierrokset rajoitettu. Siinä vaiheessa kun sitten ilmoitus tulee ja moottorin vikavalo syttyy, ei yleensä ole enää toimintatonni riittänyt.

EOY-508

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Täällä -12 mallin THP 156:en ketjunvaihto ja imusarjan puhdistus tehtiin vajaan 60 tkm kohdilla, sen jäkeen tällä uudemman mallin ketjulla on ajettu yli 40 tkm. Jos tiedostaa ongelman (tai ominaisuuden oikeastaan) niin mukavahan tuolla pösöllä on ollut ajella. Vaihtoehtoja en ainakaan itse löytänyt kovin montaa tällaiselle alle 15 tkm vuoteen ajavalle ja riittävän isoa autoa etsineenä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
EOY-508, näitä puoltaviakin argumentteja ja oikeita kokemuksia on myös hyvä saada tähän 508:n (thp) hankinta -keskusteluun.
508 on kuitenkin erinomainen auto ja sääli jos nämä bensakoneiset jäisi kaikki liikkeiden nurkkiin.
Tuo juuri, kun kilometrejä ei tule paljon, tiedostaa mitä korjauksia tulossa ja huomio sen että hankintahinta on huomattavasti halvempi kuin vastaavan kokoiset varustellut autot. Pitää vähän sukanvarressa jakopää- ja imusarjarahaa niin that's it.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Jos on tee itse mies niin ei kai se pelkkä ketju maksa paljoa ja putsaa sen imusarjan riittävän usein niin pysyy kunnossa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Toisaalta jos edes joka toinen vuosi menee se tonni jakopään korjauksiin ja imusarjan puhdistukseen, niin sillä rahalla jo maksaa vaikka GT-mallin käyttövoimaveron ja saa toimivan auton, jota ei kokoajan tarvitse jännittää milloin jättää tielle.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Maksaa käyttövoimaveron mutta melkein tuplaten saa pistää jo hankintahintaan euroja, kai. Iso merkitys jos esim. pystyy hankkimaan kiesin ilman lainaa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Peugeot91

  • Vieras
Olikos tuohon imusarjaan tullut joku parannus jossain vaiheessa vai vasta thp 165 seen. Itsellä tulee kilometrejä vuodessa noin 10tkm ja tämä thp 156 mitä olen ajatellut itselle on alle 1000km ajettu.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Maksaa käyttövoimaveron mutta melkein tuplaten saa pistää jo hankintahintaan euroja, kai. Iso merkitys jos esim. pystyy hankkimaan kiesin ilman lainaa.

Tuo on kyllä totta. Olen muuten sellaisen pannut merkille, että kun GT:n hintapyynnöt ovat laskeneet 20 k€:n alle, niin hinta pysyy sen jälkeen aika hyvin. Nettiautosta, kun viimeksi katselin, niin Länsiautolla oli myynnissä vain 120 tkm ajettu GT, jonka pyynti oli kovin alakanttiin muihin verrattuna ja kun kyseisen auton olen omin silmin nähnyt muutenkin kuin kuvissa, niin siinä oli(si) jollekin hyvä hankinta.

Tarjonta on vaan täällä niin kovin olematonta ja jotenkin mielenkiintoista, että täällä siitä käytetystä pyydetään liikkeessä vähemmän kuin mitä saksalaiset pyytävät. Luulisi, että hinnoissa olisi autoveron verran eroa, mutta todellisuudessa vähintään autoveron verran on siis sulanut hinnoista kokonaan pois jo 3-4 neljä vuotta vanhoissa, normaalin arvon laskun lisäksi.

Peugeot91

  • Vieras
Olikos tuohon imusarjaan tullut joku parannus jossain vaiheessa vai vasta thp 165 seen. Itsellä tulee kilometrejä vuodessa noin 10tkm ja tämä thp 156 mitä olen ajatellut  itselle on alle 1000km ajettu.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 527
Lievennetään hieman dieselmoottoreilla ajelevien Peugeot-kuskien tuskaa. Minulla oli 508 RXH 115tkm huollossa ja hiukkassuodattimen tukkiintumisaste näytti 66 prosenttia/pistettä. Tämä oli vielä varsin hyvä lukema huoltoneuvojan mukaan. Kyselin, että mitä nykyisin maksaa tukkiutuneen hiukkassuodattimen vaihtaminen, niin operaatio on osineen ja töineen kyseiseen autoon enää alle tonnin. Eli aikalailla on tullut hiukkasuodattimien hinnat alaspäin.
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06