Kirjoittaja Aihe: 406 - Kytkin  (Luettu 18676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pimpelipompeli

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #45 : 12.09.2010, 20:18:47 »
Auto: 1999 406 2,0 HDi (66 kW).

HDi:n (66 kW + lastu) kytkin rupesi luistamaan. Onnistuuko tämän kyseisen yksilön kytkimen vaihtamaan kotona vai tarvitaanko jotain liikkeen erikoistyökalua? Onko remontissa mitään mitä pitäisi huomioida ja uusia, vetarin stefat ainakin näyttää vuotavan, olisiko muita hyviä vinkkejä mitä vaihtaa niiden lisäksi?

505 tbo

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #46 : 14.09.2010, 15:38:19 »
Itsellä taitaa olla vähän tiukka kytkinvaijeri, kun joskus pitää narinaa, kun polkee kytkintä esim. paikalla auto sammuksissa ja vaikka ikkuna auki. Tuskin tuolle vaijerille voi mitään muuta tehdä, kuin vaihtaa. Kytkimessä ei vaikuttaisi olevan vikaa, kun toimii hyvin, eikä luista. ;)

Viikonloppuna ruiskutin muijan auton kytkinvaijerin liikuttaman varren läpivientiin vaseliinisprayta. Eli akseli joka menee kytkinkopasta läpi painelaakerille päin...  :)   Se liikkui narinan kera ja näki että värisi kun liikkui.  Vähän ahdas oli ruiskia mutta ilmeisesti osui oikeaan paikkaan koska poljin keveni huomattavasti...

JoreK

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #47 : 23.10.2012, 12:48:46 »
Auto: 1997 406 GW 2,0 (XU10J4R).

Ongelma: kytkin heittäytyi hervottomaksi niin kuin olisi vaijeri katkennut, mutta kun irrotin vaijerin se oli ehjä. Huomasin kytkinvivun, tai siis se osa mihin vaijeri tulee kiinnni, heiluvan ihan holtittomasti. Ilmeisti jotain on pettänyt, mutta mitä?

PeugeotDriver

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #48 : 23.10.2012, 14:14:31 »
Painelaakeri jumittanut ja kulunut levyjousesta läpi.

JoreK

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #49 : 23.10.2012, 14:32:01 »
Kiitti vastauksesta. Oisko foorumilaisissa joku joka vois tehdä remontin, korvausta vastaan tietenkin. Auto Tikkurilassa. Yhteydenotot yyveellä.

JoreK

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #50 : 24.10.2012, 09:13:01 »
Miten saisin selville vaihteistomallin että tulis kerralla oikeat osat ja onko toi niin sanottu vetävä kytkin?

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 595
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #51 : 24.10.2012, 09:16:08 »
Sulla on BE-3 laatikko mitä todennäköisimmin.
Kytkinpaketti löytyy oikea asiantuntevasta tarvikeliikkeestä esim. Fixus hintaan 150-180€. Sieltä saat myös takastefan jos haluat vaihtaa sen samalla.
Vaihdelaatikon stefat saat tuolta: http://www.ktamotors.fi/
404, Expert, C5
2CV4

PeugeotDriver

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #52 : 24.10.2012, 11:20:45 »
Turhaa on vaihtaa sitä stefaa. Voorteissa on stefa niin, että senvoi vaihtaa vaan sisäpuolelta ja onkin hyvä, ettei sitä saa vaihettua.. Se on niin hyvissä oloissa, että kestää kyllä vaihtamattakin. Ei niitä kannata vaihtaa vaikka aina hoetaan, että kun kerran on auki. Tuossakin pelkkä asetelma riittäisi. Ennen sai pelkää asetelmaa ja pelkää levyäkin on tullut vaihdettua. Kannattaa vain vaihtaa tai korjate se mikä on rikki.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 595
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #53 : 24.10.2012, 11:24:32 »
Saa tottakai 20€ säästää, oma valinta.
404, Expert, C5
2CV4

PeugeotDriver

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #54 : 24.10.2012, 11:40:01 »
Lava pökötissä on kierteellä tuo tiivistys. Yritin vain neuvoa. Vaihtakaa vaan taka-akselia myöten ja laittakaa alle alumiinivanteet ja päivittäkää ajotietokone. Kuitenkin on niin, että tuonkin turha vaihtaminen kuormittaa ympäristöä. Turha on turhaa. Tuotakaan minä en ymmärrä, että laitetaan niitä alumiinivanteita. Mitä olen kokeillu, Ne on parikertaa raskaammat kuin peltipyörät. Ja miten niitä oiotaan. Mulla on mennyt neljä kertaa vanne tänä vuonna. Kaksi on mennyt niin ruttuun, että ovat menneet kierrätykseen. Venäjällä kun ajaa ja sitten kun ajaa Lapin metsäautoteitä on vanteet lujilla. Mutta eikä ne autot ole ajamista varten.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2012, 11:43:54, kirjoittanut PeugeotDriver »

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 595
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #55 : 24.10.2012, 11:43:37 »
En nyt ymmärrä miten Fordit tai lavapösöt tähän liittyy. Jos autossa on "normaali" stefa on se kuluva osa, voit käyttää tämänkin foorumin hakutoimintoa ja löytää tapauksia missä stefat vuotaa. Minultakin on nykyisessä 406:ssa vuotanut vaihdelaatikon sekä kampiakselin stefat.
Tässä esimerkki samaisesta XU koneesta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=58155.msg240874#msg240874
404, Expert, C5
2CV4

PeugeotDriver

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #56 : 24.10.2012, 11:46:06 »
Tällä voorumilla ei kyllä oikein oma mielipdettä voi ilmaista vapautuneesti. Olenkin miettinyt Voortiin palaamista tämän harharetken jälkeen, että olis mukavampi voorumi.

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 411
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #57 : 24.10.2012, 11:49:13 »
Esimerkiksi Muuta keskustelua -osiossa saa keskustella melkoisen vapaasti. Teknisten aiheiden alueelta pyritään tarkoituksella pitämään rönsyt pois. Perusteluja tälle löytyy foorumin ohjeista ihan riittävästi.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   594 tkm

PeugeotDriver

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #58 : 24.10.2012, 11:54:22 »
Kyllä tuossa on tietenkin itua. Mutta minun neuvoni oli juuri tekninen, koskien huulitiivistettä joka tuomittiin heti.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 595
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #59 : 24.10.2012, 11:57:01 »
No nyt on kaksi mielipidettä tuotu julki "vapautuneesti". Nyt jokainen tekee oman ratkaisun omien mieltymysten mukaan.
404, Expert, C5
2CV4