Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (katkennut johto)  (Luettu 10860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Simanski

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 1999 206 1,6 (220 000 km).

Käynnistysongelma. Auto käynnistyi huonosti, jos suoraan käänsi starttausasentoon avaimen. Käynnistyi paremmin, kun laittoi virran päälle, odotti muutaman sekunnin ja sitten start. Viikko sitten starttasin akun loppuun ei lähtenyt, annoin lisävirtaa ei auttanut. Sitten kahden päivän päästä lähti normaalisti käyntiin. Ajoin autolla töihin, sammui kesken ajon kovassa vauhdissa. Sitten monta kertaa vauhdissa starttaus ja mäkistarttia, lähti auto käyntiin normaalisti. Auto seisoi työpaikkalla ja ei lähde enää millään käyntiin.

Jotain juttuja on jo kokeiltu. Polttoainepumppu ei pyöri startatessa (suoralla virralla pyörii), tulpat eivät kipinöi. Kävin melkein kaikki liittimet läpi, sulakkeet tietysti ja toinen avain kokeiltu. Akku vaidettu/liittimet putsattu.

Onko kenelläkään ehdotuksia mitä seuraavaksi? Yksi ajatus olisi, jos tuon ajoneston voisi ohittaa jotenkin, niin saisi sen pois mahdollisista vioista?

Ratkaisu:

Vika löytyi, katkennut ECU:n virtajohto. Johto oli poikki paisuntasäiliön alapuolelta kurkkuputken sisällä. Kiitos kaikille osallistujille.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Puola sökö
Peugeot 508 & Peugeot 607

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 517
Vaikuttaa ajoneston vialta, koska se katkaisee jännitteensyötön polttoainesuihkutuksesta (pumppu, puola, suuttimet). Vika voi olla myös kaksoisreleessä, jonka kautta syötöt menevät. Haulla löytyy lisää.
Peugeot 607 3.0 manual '01

Simanski

  • Vieras
Kiitos neuvoista.

Kokeilin tuon kaksoisreleen. Annoin virtaa ja kela veti, yleismittarilla mitattuna kärjet toimivat. Kokeilin ohittaa myös kaksoisreleen kummatkin kärjet hyppylangalla. Polttoainepumppu pyörii ja samalla starttaus, ei käynnisty.

Onko puolan testaus mahdollista jotenkin mittaamalla? Laitoin kaikki tulpat kiinni puolaan ja tietysti tulppien kyljet maihin, mutta ei kipinöitä.

Nyt kiinnostai sen ajoneston eliminointi, onnistuuko kotikonstein?

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 069

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 517
YKK-anturi kannattaa tarkistaa, etenkin kun vika on tullut asteittain: http://www.youtube.com/watch?v=6ws8EVQ6NjE.
Peugeot 607 3.0 manual '01

fruit_keik

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Tarkista johtosarja kurkkuputken sisältä termarikotelolta sulakerasialle, ecun syöttö piuha tod.näk poikki..
DS5’12,206rc’05,206SE’04 entiset:
307wag’02,307sw’04,3008sport'09,307cc’05,RCZ’10,508sw’11,Evasion’95,C8´04,C4’06,307SWS'06,307wag'03,307’03,307'02,C3’04,206rc'05,206sw'03,C3'06,307xsi'02,
407conf'05,307xr'03,407sw'05,406st'96,307wag'04,307xr'01,307xr'01,307xr'01,407conf'04,307xr'02,307xr'02,207cc'07,306style'96,306cab'95,
406V6GWSV'00,807pullman'03,307wag'03,306XRi'99,206xr'99,406SV'97,206SW'04,
Partner'98,206GTi'02,406GWSV'01,307HDi'02,306XRi'98,106XSi'92,406HDi'00,306HDi'01,106GTi'99