Kirjoittaja Aihe: 807 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 8737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Miksi ei jos on jäänyt liian löysälle.

Yleensä ne näyttävät olevan vedetty liian kireälle, jolloin vetosäikeet venyvät eikä hammastus lopulta osu kohdalleen, vaan nirhautuu.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Usein varmaan vedetään liian kireälle "varmuuden vuoksi" ettei hyppää yli, hampaista sen kyllä sitten näkee.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

tporro

  • Vieras
Auto: 2008 807 2,0 HDi 138 FAP (n. 180 000 km).

Kerrran jouduttu nyt hinauttamaan pihaan (akku oli mennyt yrityksistä tyhjäksi n 6 kertaa). Tämän jälkeen kun itselle sattui kohdalle sama lähti kolmannella kerralla (oli yön laturissa mut ei lämmityksessä). Eli pyörittää ja tuntuu kun haluais mutta ei. Ja sitten kun lähti niin ihan nättiä ääntä eikä savutellut tai mitään muuta huomattua. Akku menee vaihtoon ja toivon mukaa ei tarvitse muuhun kajota. Mutta mistäs sitten kannattaisi lähteä vikaa kaiveleen. Ei nämä nollakelit ole ollut vielä ongelmana tälle koneelle (ollut pari viiime 10v aikana).

Vikakoodit luettu eikä niitä ole. hehku rele napsuu ja polttoainepuolikin pitäisi toimia (suodin myös vaihdettu eikä ilmaa). Myös egr venttiili liikkuu. Mites startin pyöritys onko jokin esto jos ei saa tarpeeksi jenkaa (tämä voisi olla tai akku ei anna tehoa). Tai sitten jokin tyhjentää akkua maihin hmmmm.....

tporro

  • Vieras
Vikaa selvitelty mittailemalla eilen. Auto lähti myös nätisti käymää vaikka en sitä lämmitellyt! Akku oli ylläpito laturissa 4h aikaisemmin.

- Jännite kylmänä oli 12.4V
- Hehkutus tiputti hetkellisesti 11.7V (eli ainakin jokunen hehku toiminee, ja käynti heti kun starttasi puhdas)
- Lataus jännite 14.35V tyhjäkäynnillä kierroksilla aluksi nosti 14.46V, mutta kun heitin lenkin niin lopuksi kierroksilla tippui myös 14.35V
- käynnistyshetkelle ei luotettavaa tietoa saanut mittarin hitauden takia, mutta piikkasi
- Diesel painetta taisi nostaa 400bar käynnistäessä ja tyhjällä taisi olla 295bar (eli ei varmaan syötössä pitäisi olla mitään)
- Tyhjäkäynnillä kun rattia käänteli niin valot himmenivät (en olle ainakaan ennen huomannut, mutta kesällä tietty valoisampi), ajossa ei tätä tehnyt

Se mikä tässä ihmetyttää, niin kun auto jätti käynnistymättä oli sillä ajettu 200km ja auto seisoi parkkipaikalla n.3-4h mutta ei lähtenyt käyntiin (pyöritti). Toisella kerralla oli defan laturin perässä n.12h ja aamulla ei meinannut aluksi lähteä (lupaili mutta jokun viimeinen potku jäi saamatta). Näiden kertojen jälkeen on lähtenyt taas ekalla käymään kylmänäkin.