Kirjoittaja Aihe: 607 - Ei ota kierroksia  (Luettu 5920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juba80

  • Vieras
607 - Ei ota kierroksia
« : 07.12.2014, 17:30:31 »
Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4).

Pösöä vaivaa ruiskutussuutin vika. Alkoi käydä tyhjäkäynnillä epätasaisesti, sillai ns. puputtamalla ja kun polkaisee kaasu niin pörisee, eikä ota kierroksia kunnolla. Kiihdyttäessä saa polkaista kaasun pohjaan eikä oikein mitään muuta tapahdu kuin kulutus huitelee pilvissä. Vika koodit luettu ja antoi viaksi suutin 2. Vaihdettiin suutin ja pelasi hyvin tallissa uudella suuttimella, samalla poistettiin vikakoodit. Päivän jälkeen tästä suuttimen vaihdosta jälleen pösö puputtaa ja vika koodiksi antaa taas suutin 2.  ::) Voiko taas olla kyseinen suutin rikki vai mistähän vikaa muulta voisi hakea? Kun autolla ajaa jonkin aikaa niiin yhtäkkiä kesken ajon saattaa alkaa toimimaan normaalisti, mutta sitten mitään varoittamatta taas alkaa puputus ym..

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #1 : 07.12.2014, 19:36:53 »
Miten olisi suuttimen johtosarja? Jos edelleen samaa, jo vaihdettua suutinta herjaa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

juba80

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #2 : 08.12.2014, 15:23:24 »
Päällisin puolin johtosarja näyttää ehyeltä. Tänään Pösö pelasi ensikäynnistyksellä hyvin ensimmäiset n.30km, mutta sitten kun pysähtyi ja antoi käydä tyhjäkäyntiä niin alkoi puputttaminen taas.. Ottaa  todella huonosti kierroksia ja kulutus huitelee pilvissä. Taajamassa ja kaupungissa kun ajoi niin puputti sekä nykytti. Maantielle kun lähti ajamaan, niin muutaman kilometrin ajon jälkeen pösö alkoi pelamaan taas normaalista ja kulutus laski n.7l:aan. Ja kun pysähtyi koti pihalle n.30km:n ajon jälkeen ja jätin joksikin aikaa käymään, niin puputtaminen alkoi taas kun oli hetken käynyt tyhjäkäyntiä..
Voisikohan tälläinen vika johtua vuotavasta pakoputkesta?

iho9

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #3 : 11.12.2014, 10:32:31 »
Auto: 2004 607 2,2.

Hello, itsellä samalla koneella oleva 607 eikä puputtele.

- Jos vika esiintyy kylmäkäynnistyksessä myös: niin kokeile sormilla mikä pytty ei lämpene pakosarjasta. Saat varmistuksen siitä että esim. kakkonen temppuilee.
- Onko sytystulpat vaihdettu (varmistukseksi voisi olla hyvä, eikö näissä myös ollut sytytyspuolavikoja välillä joka voi pudotta yhden pytyn pois)?

Omassa vuotaa pakoputki joustoputken kohdalta eikä se aiheuta käyntiongelmia. Hajuongelmaa sisään toki auton ollessa paikoillaan kyllä.

Terveisin
Ismo

PS. Pitäisi olla luotettava kone.

Moona

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #4 : 03.01.2015, 16:41:40 »
Selvä sytytyspuolavika minun mielestäni. Uusi motonetista n.150 €. Minulla oli samanlaista vaivaa kolme vuotta sitten, vaihdoin puolan ja vaiva loppui. Nyt tosin puola kai temppuilee taas koska hajottaa sytytystulpat 20 tkm:n välein mutta uusi puola jo tilauksessa.

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #5 : 04.12.2015, 18:01:49 »
Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9J4S).

Auto pysäköity ajosta toimivana, mutta seuraavana aamuna käynnistettäessä tuli antipollution fault vaikka auto kävi normaalisti. Kierroksia ei ottanut yli 1400rpm, mutta seuraavana päivänä kolmen käynnistyskerran jälkeen toimi taas normaalisti.

Vikakoodeja:
  • ECU: P1538 - Permanent fault. Motorised butterfly. Coherence.
  • ECU: P1540 - Permanent fault. Motorised butterfly. Short-circuit to positive or circuit open.
  • Mittaristo: Vikakoodit öljyntason näytöstä ja myöhemmin myös lämpötilasta, hetkellisiä vikoja.
  • ESP: Intermittent fault. No communication with engine management.

Muita viimeisen vuoden oireita on ollut lisäksi satunnainen ESP:n tippuminen pois päältä ajossa vikailmoituksen kera, on aina korjaantunut uudelleenkäynnistymisellä. Tähän saattaa liittyä myös se, että ajossa alustan sport -moodi menee itsestään uudelleen päälle, vaikka onkin ollut jo päällä. ESP antaa heti vikailmoituksen, jos ei saa tietoa esim. auton nopeudesta, kaasupolkimen asemasta tai kaasuläpän asemasta.

Kun vika meni ohi, kaasuläpän liike oli hieman nykivää. Purin kaasuläppäkotelon elektroniikkapuolen, mutta hiilisillat sekä rattaat olivat kunnossa. Koska muissa malleissa vuotava jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on kastellut moottorinohjauksen liittimiä aiheuttaen samoja kaasuläpän vikakoodeja, tarkistin myös ne. Yllätyksekseni yksi liittiimistä oli märkä, tosin öljystä.

ECU:n pinnien ja liittimen puhdistamisen sekä kaasuläpän sopeutuksen jälkeen auto toimii normaalisti ja vetää pehmeämmin kuin ennen. Vielä en ole selvittänyt mikä anturi vuotaa öljyä johtosarjaan, mutta vaihtoehtoja ei ole montaa. Joko öljyn tason tai lämpötilan mittaus, mahdollisesti kyseessä voi olla myös imunokkia säätävä VVT -solenoidi. Toinen näistä solenoideista vuoti aiemmin liittimen pohjasta öljyä jonka korjasin laittamalla liittimen pohjalle kumisuikaleen (viillot pinneille) lisätiivistykseksi.

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #6 : 31.12.2015, 02:07:18 »
Vuoto oli lähtöisin etummaista imunokkaa säätävältä solenoidilta. Vuotaa öljyä läpi liittimen pinnien juuresta, katsotaan kestääkö liimauspatentti vai pitääkö uusia (130e). Osanumero ES9J4S -moottoriin 1920 AX, linkki, osanumero 11.

Wilma191

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #7 : 31.01.2020, 22:11:37 »
Auto: 2003 607 2,2.

Heps! Onko ideoita? Hyvin käynnistyy, mutta ei kierrä ja vikavalo palaa. Koodit luettu, mitkä ovat P1112, P1158 ja P0123! Mikähän voisi olla syy tähän? Koodit eivät poistu planetilla. Ideoita? Vais suosiolla kaasuläppäkoteloa vielä? Yritetty kait käytetyllä joka hetken on pelannut. Arcka63 vois selvittää lisää itse. Viestit vähän väärällä osiolla! ;)
« Viimeksi muokattu: 31.01.2020, 22:27:41 kirjoittanut Wilma191 »

MarkusR

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 249
  • Peugeot 508 SW GT -12 -EX Nyk. KIA Optima PHEV -21
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #8 : 01.02.2020, 11:35:28 »
Olisikos näissä ranskattarissakin tuo niin sanottu limb home tila? Siinä ei kone kierrrä kun max 2000rpm (saab). Se pitää manuaalisesti "resetoida" kaasuläpästä ja poistaa vikakoodit.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #9 : 01.02.2020, 12:02:49 »
2.7 diisselissä ainakin on limp home. Ei kierrä juuri mitään ja max nopeus jotain 25km/h. Toki eri auto kyseessä ja eri käyttövoima.

Eikö vikakoodit siis nollaudu ollenkaan, vai ilmestyvätkö ne aina uudestaan nollauksen jälkeen kun auton käynnistää?

Wilma191

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #10 : 01.02.2020, 20:48:06 »
Jeps!Ei suostu nollaantumaan..Yrityksen jälkeen pp2000 palaa takaisin moottorikuvakkeisiin,ja ovat muuttuneet mustista-harmaiksi,eikä muuta tapahdu...Vaiko käyttäjässä vika..Kuitenkin 307/308 hdi olen onnistunut useinkin tyhjentää koodit..Auto tosiaan hyvin käynnistyy,mutta kaasuttaessa välillä ”humppaa”1200-1500rpm välillä,ja toisinaan kiertää tasaiseen 1500rpm ja siitä 800rpm tyhjälle,mutta ei yli 1500rpm suostu menemään.. :-\

matias123

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #11 : 02.02.2020, 11:49:54 »
Eli limp mode lähti hetkeksi pois päältä ja palasi. Silloin vika on edelleen päällä.
  • P0112 Imusarjan ilmanlämpötila-anturi IAT, matala jännite (oikosulku maihin,viallinen anturi tai ECU)
  • P0158 2. lambda anturi, korkea jännite (oikosulku positiiviseen johtimeen, viallinen anturi, ECU)
  • P0123 Kaasuläppä asentoanturi / Polkimen asentoanturi anturi A korkea jännite (oikosulku positiiviseen johtimeen, viallinen anturi, ECU)

IAT anturi tai sen johdotus voi olla viallinen. Liekö se yhdistelmä MAP- anturissa. Katalysaattorin jälkeinen happianturi, korkea jännite = käy rikkaalla.  Todella likainen kaasuläppä, puhdista. Asentoanturi viallinen!?

Jos pystyisit lukemaan anturitietoja auton käydessa, sieltä pitäisi lukea läpän asentoanturi tietoa ja polkimen asennon tietoja rinnakkain ja jos ne eivät pelaa yksiin kaasupoljinta painettaessa hitaasti pohjaan, voipi olla, että siellä on jompikumpi anturi viallinen. 

Tuo limp mode rajoittaa kaasuläpän toimintaa. Ihan pelkästään myös viallinen MAP- anturi pystyy tuommoisen aiheuttamaan. Mutta kun 2. happianturi antaa tuommoista tietoa, siellä on myös mahdollisuus että katalysaattori olisikin viallinen!? Aiheuttaisiko täysin tukkoinen ja viallinen katalysaattori sitten limp moden.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2020, 11:53:40 kirjoittanut matias123 »

Wilma191

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #12 : 03.02.2020, 20:35:24 »
Hmyy..??Ei lähde ollenkaan limb pois..Ja yksi koodeista 1158..ei 0158..Edelleen ihmetellään! :-\

Wilma191

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #13 : 03.02.2020, 23:43:19 »
Ja se ekakin oli p1112.. ::)Ei p0112.. 8)

matias123

  • Vieras
Vs: 607 - Ei ota kierroksia
« Vastaus #14 : 04.02.2020, 13:30:19 »
Selvittämäni vikakoodit pitävät paikkansa, kummallakin kirjotustavalla p0 tai p1 alkuisina. Niitä ei korjata poistamalla vikakoodeja vaan ECU valvoo kaikkia parametrejä ja huomaa saamissaan anturitiedoissa sen verran vikaa, ettei se anna kaasuläpän toimia kuin rajoitetusti. Noilla koodeilla vaan ammattilaisen luo niin eiköhän se auto kohta liiku.

http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20eobd%20p%20codes.html