Kirjoittaja Aihe: 607 - Vetoakselit  (Luettu 3149 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 866
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #30 : 09.12.2017, 22:31:37 »
Eli voipi olla meikäläisenkin 6 vaihteinen 2,2 bensa sellainen ettei akselia saa? Onkohan bensan ja dieselin akselit samanlaisia?

Kaikki akselit on eri, ainakin osanumeroissa.
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0 HDi Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 87
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #31 : 10.12.2017, 01:31:46 »
Mitä eroja noissa akseleissa on? Boorit erilaisia? Navan vaihdolla saa ainaki ulkoboorin passaamaan. Serkku teetätti aikoinaan yhteen projektiin akselit tuolla: http://www.sorvaamokarpiola.fi/index.htm Jotain pituuteen tai eri ulko-/sisäpäihin liittyvää se oli. Päästämisestä, hitsauksesta ja uudelleen karkaisusta tais silloin olla kyse.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 866
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #32 : 10.12.2017, 14:26:04 »
Pituus- tai booroero (vaihteiston päässä) riittää yhtälailla ettei käy keskenään. Moottori ja vaihteistoyhdistelmiä on yhteensä 10kpl seitsemästä eri moottorista ja neljästä eri vaihteistosta.

INJECTION ES9A And Auto gearbox AM6 And Until OPR 11045   
INJECTION ES9A And Auto gearbox AM6 And Since OPR 11046   
DW12TED4 TURBO DIESEL And GEARBOX HP   
DW12TED4 TURBO DIESEL And ML6C   
INJECTION EW12J4 And GEARBOX HP   
INJECTION EW12J4 And ML5C MANUAL GEARBOX   
INJECTION EW12J4 And ML6C   
DIESEL TURBO DW10BTED4 And ML6C And Until OPR 10737   
DIESEL TURBO DW10BTED4 And ML6C And Since OPR 10738   
DW10ATED TURBO DIESEL PARTICLE FILTER And ML5C MANUAL GEARBOX   
DIESEL TURBO DW12BTED4 FAP And ML6C   
DT17TED4 TURBO DIESEL And Auto gearbox AM6 And Until OPR 11045   
DT17TED4 TURBO DIESEL And Auto gearbox AM6 And Since OPR 11046

Linkin kautta voi etsiä akseleiden osanumeron.
https://www.catcar.info/peugeot/?lang=en&l=c3Q9PTcwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiNjA3IFJlc3R5bGluZyIsIjQwIjoiQm9keTogNCBET09SIFNBTE9PTiBcLyBFbmdpbmUgOiB3aXRob3V0IHBhcmFtZXRlcnMiLCI1MCI6Im1lY2hhbmljYWwiLCI3MCI6ImRyaXZlc2hhZnRzIn18fGNvZGU9PTFQWjl8fGJvZHk9PUIwREE0fHxlbmdpbmU9PXx8Y2F0X2lkPT1GQ1QwMDAxfHxzdWJHcnBfaWQ9PUZDVDAwMjI%3D
« Viimeksi muokattu: 10.12.2017, 14:38:06, kirjoittanut Janne L »
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0 HDi Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

Hurulau

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #33 : 11.12.2017, 15:58:19 »
Uusi akseli tilattu ebayn kautta saksanmaalta. Löytyhän se kun aikansa naputteli.  :)

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 866
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #34 : 11.12.2017, 21:47:09 »
Muistaako kukaan onko tukilaakerille ja krympille akselissa pitkä paksunnos kuten videolla?
https://youtu.be/j9dCb8RyrQ0
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0 HDi Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

Hurulau

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #35 : 12.12.2017, 08:22:53 »
Mikäs muuten on napamutterin kiristysmomentti näissä autoissa?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 758
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #36 : 12.12.2017, 20:31:50 »
Vetoakselin napamutterin kiristysmomentti 345 Nm
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

AJH63

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 99
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Vetoakselit
« Vastaus #37 : 13.12.2017, 14:42:57 »
Kyllä sen napamutterin osaa ihan käsituntumalla tiukata; se pökkää varsin terävästi, kun on päässä normivääntimellä. Sen "järki sanoo, että siinä!". En tähän toki kehota, mutta en ikinä momenttiavainta käytä. 
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894