Kirjoittaja Aihe: 607 - Lämmityslaite ei puhalla kuumaa tyhjäkäynnillä (EW12J4)  (Luettu 2212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
Ei ole mullakaan tämmöistä ongelmaa. Vallan mainiosti tulee lämpöä oli auto liikkeessä tai pysähdyksissä. Selvä vika kyseessä kyllä sinun tapauksessa.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Mitens tämä ilmataan oikein? Hieman pidemmältä tyhjäkäyniltä kun painaa kaasua kuuluu lämppärin kennosta pieni pulina 1-2 sek ajan.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 716
Pitää tehdä tuo tötterö niinkuin aiemmassa viestissä on mainittu, eli käytetty 1,5l limupullo on ainakin itsellä toiminut. Se tiivistetään paisarin korkin tilalle ja täyteen jäähdytysnesteellä. Sitten vaan käytetään auto niin kuumaksi että termostaatti aukeaa, samalla voi puristella vesiletkuja niin ilmat poistuu järjestelmästä. Idea siis nostaa jäähdytysnesteen pinnan taso riittävän korkealle että ilma poistuu kunnolla. Tuohon on olemassa valmis täyttötötterö, mutta tuon limsapullon saa kyllä riittävän tiiviisti joten se onnistuu sillä ihan hyvin näin kotioloissa.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
Välikysymys, onhan sulla nyt kumminkin tarpeeksi nestettä järjestelmässä?
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
On tietysti. Kärsein aikanaan 3vuotta sitikan ratissa ihan samasta asiasta, sitä tutkittiin merkkiliikkeessa hartaasti ja pitkään eikä mikään temppu poistanut ongelmaa. 40e lisäpumppu olisi poistanut.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
Hyvä tietää. Yhdellä tutulla oli 308:ssa termostaatin vaihdon jälkeen sama juttu eli lämpöä ei tullut. Korjaantui juurikin tuolla ilmauksella. Lähtisin edelleen siitä liikkeelle. Normaalia 607:n ilmastoinnin toimintaa tuo ei ole.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Jäähdyttimen yläreunassa on jokin tulpansorttinen lituska nuppi, se kääntyy sormivoimin 90 astetta aukipäin muttei irtoa. Mikä se on, voiko siitä ilmata jäähdytyskierron? Viikonloppuna tarkoitus ilmata jotta lämppäri puhaltaisi kuumaa tyhjäkäynnilläkin.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Ilmaus menossa. Pohjaton Jaffapullo väärinpäin pystyssä paisuntasäiliössä ja ilmaa tulee aika tavalla, litra mennyt nestettä järjestelmään ilman tilalle. Annan koneen jäähtyä ja sitten tarkastan nestemäärän ja testaan paraniko lämmitysmurhe yhtään.

Lämmintä puhaltaa nyt tyhjäkäynnilläkin. Jouduin lopettamaan ilmauksen kesken kun olin varannut lisättävää 50/50 nestettä vain noin litran ja se katosi kaikki moottoriin kun ilmaa tuli pois. Aika näyttää sainko kaikki ilmat ulos.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Ratkesiko tämä tapaus lopulta jäähdytysjärjestelmän ilmauksella?

Ei, ratkeaa ilmeisesti vain auton tai moottorin vaihdolla. Ilmaus auttoi kyllä hieman.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 244
Kannattaisko ilmata uudelleen vielä!
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Ei, ratkeaa ilmeisesti vain auton tai moottorin vaihdolla. Ilmaus auttoi kyllä hieman.
Mitta täyttyi, autoa en vielä vaihtanut mutta kannentiivisteen vaihdoin. Nyt puhaltaa kuumaa kaikissa tilanteissa. Olisi pitänyt jo 2 vuotta sitten tehdä tämä.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07